[Vista] Vista updater molt mijn Acer laptop

Pagina: 1
Acties:

• chrisr5gt
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 25-08-2025
Het is niet te geloven, maar sinds gisteren heeft vista uit zichzelf mijn laptop aan schroot geholpen. Ik heb een Acer van 3 maanden oud met Vista Home Premium. Gisteren een nieuwe update binnen gehaald. Geen andere programma's geïnstalleerd. Na de normale reboot zijn de updates geconfigureerd en doet niks het meer:

* Geen geluid
* Geen toetsenbord
* Geen mousepad (vinger-muis-ding)

Wat wel lukt is een externe muis. Alle aansturing blijkt weg te zijn. In het configuratie scherm ziet Vista geen toetsenbord meer, geen geluidskaart, helemaal niks.

Ik heb al een recovery gedaan en alles was weer ok. Maar weer die updates binnen gehaald en wer dezelfde onzin. WAT IS DIT???? :(

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-01 13:20

Gé Brander

MS SQL Server

Welkom in de wereld van Acer. Jammer dat Acer dus nog steeds troep levert. Ook de update van Microsoft Vista is dus niet goed getest door Microsoft, wat ook bijzonder slecht is.

Je weet welke update het is neem ik aan, dan moet je die voorlopig niet installeren en bij Microsoft en Acer melden dat je deze problemen hebt.

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Verwijderd

Ik zou even die Acer Empowering Technology zooi eraf gooien.. ja hebt er helemaal niks aan en het wil in vista nog weleens dwars liggen

Verwijderd

c70070540 schreef op vrijdag 12 oktober 2007 @ 09:47:
Welkom in de wereld van Acer. Jammer dat Acer dus nog steeds troep levert.
Jongejonge wat een ontzettend typische en lompe reactie, waar de TS echt wat mee kan zeg.... pffff

Dit heeft geen barst te maken met wat Acer wel of niet aan "troep" levert, maar puur met een conflict tussen de hard- en of software van Acer en MS. Dit kan net zo goed voorkomen bij Toshiba, Asus, Lenovo, noem maar op.
Beetje kansloze bash dus.

Waarom laat je die zut niet achterwege en plaats je gewoon alleen het tweede deel van je reactie? Daar kan de TS wat mee.

@TS: Voor het mollen van je laptop, cq het aan schroot helpen is wel wat meer nodig dan een softwareupdate :/ geen paniek!

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 12-10-2007 10:07 ]

• chrisr5gt
I know, maar het is wel een catchy titel die redelijk snel tot kijken uitnodigd. Hel erg bedankt tot dusver.

Het is alleen al voldoende om de updates er af te gooien? Ik heb er voor ik naar het werk ging twee verwijderd, maar die hadden geen effect. Een recovery duurt namelijk zo vreselijk lang...

• Cozm0
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-02 17:06

Cozm0

Unf!

In de Vista updater de optie "3rd party software updates" uitzetten
Na een 3rd party update werkte op mijn Acer 5671 de ingebouwde webcam niet meer.
Lekker Windows alleen Windows laten updaten...

| Specs! | IRC is just multiplayer notepad | }:O |

• chrisr5gt
Ok goede tip. Ik hoop alleen zo dat ik niet weer een recovery hoef te doen en dat het verwijderen van de updates voldoende is. Die Drivers komen vast niet ineens weer terug, dus ik ben bang dat het wel nodig is.
Pagina: 1