Windows Media Player speelt geen Divx/Xvid

Pagina: 1
Acties:
  • 2.342 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• CvDongen
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20-02 13:12
Goededag medetweakers,

Zoals de titel van dit topic ook al zegt speelt mijn wmp geen divx/xvid filmpjes meer, vlc media player pakt ze wel, dus ik vind dit een beetje vreemd. Ik heb wmp er opnieuw opgezet en de beide codecs (divx en xvid) ook opnieuw geinstalleerd. Nog steeds speelt hij de de filmpjes niet in wmp. Als ik op de knop play druk begint hij ze gewoon niet af te spelen, ik krijg geen foutmeldingen van codec niet gevonden of iets dergelijks. Winamp vertoont dezelfde verschijnselen.

Iemand een idee hoe ik dit kan verhelpen? :)

Alvast bedankt,

Cyriel van Dongen

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-07 08:50

E-Vix

Nu met sneeuw!

Dan heb je toch de verkeerde codec te pakken. Er zijn tegenwoordig zoveel net iets afwijkende codecs dat je soms door de bomen het bos niet meer kan zien. De enige oplossing die ik heb gevonden zodat ik altijd alles kan kijken is om een codec pack te installeren. Hier zitten alle gangbare en de iets minder gangbare codecs in. Ik gebruik zelf meestal de "K-Lite Codec Pack" (nee, het heeft tegenwoordig niets meer met Kazaa te maken).
Als je alleen een specifieke codec voor dat filmpje wilt hebben, kijk dan even met bijvoorbeeld G-Spot welke codec er voor dat filmpje gebruikt is, en download die dan.

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

• CvDongen
et gaat hier om een xvid filmpje. xvid codec heb ik de niewste versie van op mijn pc, daarom draait vlc hem wel gewoon volgens mij. verder heb ik het niet zo op codec paks (ik wil graag weten wat ik nou precies allemaal voor zooi op mijn pc heb staan), dus hou ik het gewoon bij divx en xvid, dat wordt over het algemeen toch het meeste gebruikt.

het lijkt mij meer een probleem van de speler of zoiets, omdattie ook geen error aangeeft van "codec not found" ofzoiets. maar waar het probleem dan precies zit weet ik niet, vandaar dit topic ;)

[ Voor 9% gewijzigd door CvDongen op 12-10-2007 18:10 ]

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-07 23:31

job

codec packs moet je ver van weg blijven.
vlc gebruikt geen codecs, dus daarmee kan je niets uitsluiten.

Overigens heb je aan xvid (die van koepi) genoeg, omdat die ook divx kan afspelen.
Je zou eens een ander programma kunnen proberen (media player classic) om te kijken of windows media player het probleem niet is.

• SyphOn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-07 11:41
ffdshow, kan je alles mee afspelen (exotisch gecodeerde films daargelaten), gewoon met media player.

[ Voor 53% gewijzigd door SyphOn op 12-10-2007 18:14 ]

• CvDongen
job schreef op vrijdag 12 oktober 2007 @ 18:11:
codec packs moet je ver van weg blijven.
vlc gebruikt geen codecs, dus daarmee kan je niets uitsluiten.

Overigens heb je aan xvid (die van koepi) genoeg, omdat die ook divx kan afspelen.
Je zou eens een ander programma kunnen proberen (media player classic) om te kijken of windows media player het probleem niet is.
ik zal het eens proberen ;)

maar als vlc geen codecs gebruikt, hoe decodeert ie die films dan? :)

[ Voor 22% gewijzigd door CvDongen op 12-10-2007 19:32 ]

• Hubert
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 16-07 09:18

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

CvDongen schreef op vrijdag 12 oktober 2007 @ 19:22:
[...]

ik zal het eens proberen ;)

download het cccp codec pack (http://www.cccp-project.net/) zoals de naam aangeeft is dit geen codec pack maar een directshow filter pack. hiermee kan je alles afspelen inc mkv files bv :)

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-07 23:31

job

CvDongen schreef op vrijdag 12 oktober 2007 @ 19:22:
Hij gebruikt wel codec, maar z'n eigen interne.
Externe codecs (degene die je zelf installeert) doet hij niets mee.

• CvDongen
heee in media player classic paktie em wel! bedankt daarvoor

vraag blijft nog steeds, waarom pakt wmp em dan niet... 8)7
gebruikt media player classic ook interne codecs?

• CvDongen
iemand nog een idee? :)

• CvDongen
oke, ik heb het gevonden, het lag aan directvobsub
zonder ondertiteling pakt ie alles wel :)

bedankt voor jullie hulp!
topic kan dicht denk :)
Pagina: 1