Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Instellingen IE7 domeinbreed aanpassen

Pagina: 1
Acties:
  • 139 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• 2bmws
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16-07 08:18
Ik zit met het volgende probleem ik heb op de pc's en laptops hier op school (150 laptops & 300 pc's) Internet Explorer 7 geïnstalleerd. Maar nu komt ie per gebruiker met het scherm instellingen aanpassen. Kan dit via een policy goedgezet worden? zo ja waar vind ik die, heb me helemaal de
*%$ zitten zoeken bij het group policy gebeuren
In de KB van Microsoft kan ik hier ook niets over vinden en ik heb hier een pagina of 40 met IE7 gerelateerde problemen bekeken zonder dat mijn probleem voor kwam

Het enige wat ik nog zou kunnen bedenken is dat ik het profiel vernieuw met de IE7 instellingen er in. maar het probleem is dan weer dat nog niet op alle pc's IE7 staat. en ik ben dus bang dat er dan weer problemen zijn met IE6.

Time is an illusion, Lunchtime doubly so

• mindcrash
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-11-2019

mindcrash

Rebellious Monkey

Hier vind je iig wat je nodig hebt voor je IE7 policies: Administrative Templates for IE7, en volgens mij kun je die naast je bestaande IE6 policies implementeren.

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)

• 2bmws
Ok Bedankt
Ik had ook al geprobeerd om het adminpack te downloaden maar als je de NL versie aanklikt krijg je een deense ofzo.

• 2bmws
schop.

de administrative templates heb ik ingebruik maar het lijkt niet te werken.

ik krijg nogsteeds de runonce per gebruiker, dus moet ik nog steeds de standaard zoekmachine instellen / phishing filter aanzetten / clear type aan / en niet mee doen met het verbeterings programma |:(

• PyromateNL
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16-11 18:29
miss zou je de register sleutels aan kunnen maken waar deze worden aangemaakt wanneer je de opties kiets

volgens mij is wanneer IE start dan al bekend met de instellingen en zal hij er niet om vragen ?

• ibmos2warp
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20-11-2023

ibmos2warp

Eval is Evil

offtopic:
Maak je geen gebruik van ghost die op elke pc hetzelfde image neer zet? Dan hoef je toch helemaal niks te configureren enzo, gewoon image er op en klaar is systeembeheerder...

Ik weet alles van niks
Vind Excel ongelovelijk irritant.

• 2bmws
ibmos2warp schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 17:16:
offtopic:
Maak je geen gebruik van ghost die op elke pc hetzelfde image neer zet? Dan hoef je toch helemaal niks te configureren enzo, gewoon image er op en klaar is systeembeheerder...
Ja ik gebruik ghost, maar dat heeft geen zin, als ik iets instel als beheerder/administrator krijgt de user toch z´n eigen instellingen.
PyromateNL schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 17:11:
miss zou je de register sleutels aan kunnen maken waar deze worden aangemaakt wanneer je de opties kiets

volgens mij is wanneer IE start dan al bekend met de instellingen en zal hij er niet om vragen ?
mmm.. is nog een idee.
anders zit er niets anders op dan nieuwe profielen aanmaken. :(

• Roxsman
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-11 23:09
Heb je uiteindelijk een oplossing gevonden voor dit probleem?

Zit nu met hetzelfde.. We gaan na lange tijd van uitstel over op de uitrol van IE7 en ik wil er eigenlijk voor zorgen dat eindgebruikers dat initial setup screen niet krijgen.

Vond deze thread en vroeg me af of je het op hebt weten te lossen.

It's OK if you disagree with me, I can't force you to be right..

• 2bmws
Ik heb het in een gpo op de volgende manier gedaan:

Computer configuration:
Administrative Templates
Windows onderdelen
- Internet Explorer:

Het beheer van Phisingfilter uitschakelen - Enabled
- phisingfiltermodus selecteren - automatisch
Het weergeven van het opstartscherm uitschakelen - Enabled
Voorkomen dat gebruikers deelnemen aan het programma voor verbetering van de gebruikerservaring - Enabled
Voorkomen dat instellingen bij de eerste keer opstarten worden aangepast - Enabled
- rechtstreeks naar de startpagina gaan

• Roxsman
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-11 23:09
Bedankt! That did the trick.. :)

It's OK if you disagree with me, I can't force you to be right..

Pagina: 1