upgrade hardware mogelijk?

Pagina: 1
Acties:
  • 189 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 157970

Topicstarter
xxodd M570A:
Intel Pentium M 2,13mhz
Geforce 7900 GTX 256mb
1gb DDR2 ram 533mhz
100gig 7200 rpm harde schijf

Is het mogelijk om deze laptop zijn cpu/gpu up te graden?
grts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oddish2211
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08:31
misschien is de videokaart wel uprgradebaar als hij op een MXM module zit, dat zal je even moeten opzoeken.
ik denk wel dat de CPU upgradebaar is maar dan moet je even opzoeken wat het moederbord allemaal ondersteunt.

wat meer eigen inzet zou ook kunnen helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 230220

Waarschijnlijk is alleen het geheugen en de hardeschijf up te graden (als je tenminste niet je hele pc uitelkaar wil halen, wat ik je niet aanraad als je deze vraag stelt), kijk is in je boekje. Ik zou er 1 gig extra ram bij plaatsen. Maar leest eerst is wat manual hoe je hem upgrade. google ff. Aangezien je deze vraag stelt lijkt het mij dat je niet heel erg bekend bent met aan een pc sleutelen...

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 230220 op 12-10-2007 08:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 08:27
Het is zo te zien een laptop ;). Laptop bouwers zetten NOOIT in het boekje heo en wat voor upgraden, dat doen ze liever zelf ivm garantie en uiteraard de centen. Ram zou ik upgraden naar 2GB, dat scheelt iig voor deze laptop nog wel aardig. GPU misschien via MXM, maar kost veel, je moet ze maar vinden en handig zijn. Ik beveel het niet aan tenzij je een groot risico wilt lopen dat of je laptop niet eens meer gaat werken of je veel geld hebt verprutst aan een kaart. Verder zul je eventuele garantie verlizen. CPU kun je vast wel upgraden, maar 2.13GHz (hoop niet voor je dat het echt MHz is :+ ) is volgens mij al het snelste of op 1 na snelste model. Echt veel aan die upgrade zal je niet hebben.

Mijn advies: Geheugen naar 2GB upgraden en dan is je laptop gewoon op zn best.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 157970

Topicstarter
Sorry is reeds uitgerust met 2 gig, mistypt mijn fout.
4gig zou dit overkill zijn als ik 2 module van elk 2 gig ddr2 zou in plaatsen?
Ik overweeg alles goed, zoniet verkoop ik hem, zou me dan eventueel een xps 1730 aan schaffen.
Deze is met core 2 duo proc. en een dual 8700 gt uitgerust, momenteel lijkt me dit de beste en zwaarste gamerslatop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-06 13:01

Gé Brander

MS SQL Server

Ik zou deze niet meer upgraden inderdaad. De Pentium M is niet veel sneller te krijgen inderdaad. En als je twijfelt tussen die laptop upgraden en de xps 1730, dan zou ik het wel weten. Je geeft waarschijnlijk heel veel geld uit om na de upgrade een iets sneller systeem te hebben als het al kan, en dan kan je dat geld beter besteden aan een nieuwe.

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Je videokaart is zowat een van de krachtigste van het moment, alleen de 7950GTX is sneller. Er zijn nog geen 8800Go's uit.

Over je CPU, je kan de socket eens gaan controllerren via CPU-Z, en kijken of die pin compatible is met een Core Duo, en dat je chipset het ondersteunt.

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13:39

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica