artifacts en low performance in vista ??

Pagina: 1
Acties:

• earithramir84
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 27-08-2025

earithramir84

Programming for life

Topicstarter
Hey,

Net vista gesintalleerd en alle drivers zijn up to date.
Laatste stabiele driver van nvidia geprobeerd en de laatste beta beiden zelfde effect.
verdere software/drivers:

Windows Vista Ultimate, gestript: geen themas, geen sidebar, geen help, geen firewall, en nog enkele andere overbodige services disabled.
Nvidia Forceware 163.75 (beta) en 163.69(stable)
Nvidia nForce 16X AMD: 15.01
Nvidia Raid: 5.10.2600.0992 (4x sata300 on RAID0)
Creative xFi drivers: 6.0.1.1302
PowerDesk SE: 11.8.501.2
Matrox TripleHead2Go Surround Gaming Utitlity: 2.02

verder helemaal geen software geinstalleerd.
Windows is geactiveerd via internet, maar dit zou niets moeten uit maken.
Ik heb de drivers geintregeerd in de windows installatie cd en enkele rommel er uit gelaten, zodat de windows installatie vlotter ging en ik na installeren niet zo veel werk meer had.
Wel heb ik na de eerste keer gamen alle drivers geherinstalleerd en opnieuw gedownload, dit maakte niets uit.

In bijv unreal Tournament 2004 is de FPS van gemiddeld 400 naar 50 gegaan!
Ook zitten er veel artifacts in de game. (als of de kaart extreem is overgeclockt)
Game draaid zowel in WinXP als in vista zelfde settings: alles max en aan, en op 3840*1024@32

iemand iedeeen?
er mag best iets verschl zijn tussen vista en xp maar als unreal tournament 2004 al niet goed draaid dan beloofd de rest ook niet veel goed denk ik zo :P
vista jusit geinstalleerd voor directX10, het gamen dus.
Het gaat om een retail versie van winVista Ultimate in het NL.

I have no rivals, No man can be my equal!! http://tweakers.net/gallery/192408/sys

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07:30
Misschien wel makkelijk: Specs van je systeem? Draait het systeem verder wel op full performance? Zou idd nooit echt een groot verschil meoten maken... Wat zegt de Vista rating btw?

Verder zie ik dat je wss 2 beeldschermen hebt. Maar wel via dat Matrox ding. Zet dan in het NVIDIA Control panel dual display uit (alleen enkel display). Ik weet dat dta voor ETQW schijnt te helpen, weet neit of dat een bug is in de Drivers, een combo met ETQW of alleen ETQW. Maar het proberen waardt lijkt me.

• earithramir84

earithramir84

Programming for life

Topicstarter
Sorry ik dacht dat ik de specs in mijn signature had staan.
Staan ze ook maar dan als link :P

mijn specs:

AMD Athlon64 FX 60 dual core
MSI K8N Diamond PLUS (nForce4 16x)
Corsair TWINX 2048mb 3500LL-PRO @ PC4000-500MHz, 2.5-3-2-6-1t
Thermaltake ThoughPower 750Watt SLI-ready (vga 2)
Thermaltake W0099 250 Watt VGA Voeding (vga 1)
SLI: XFX nVidia geForce 8 8800GTX XXX 768MB
Creative SB X-Fi Fidelity Extreme Gamer Pro
Alles is watergekoeld en rond de 30 graden gemiddeld (35 load)
Matrox TrippleHead2Go: 3 displays.

Bedankd voor je reply!
*Ik draai SLI dus dat dual display in nVidia is automatisch uitgeschakeld.
*Ik denk dat dat vista rating tool niet geinstalleerd is omdat ik met vLite verschillende opties uit windows gehaald heb, in ieder geval start het niet op, heb wel een ander tooltje van microsoft: Vista Upgrade Advisor en deze geeft bij alles: (cpu,system memory(ram),DVD drive,DVD-RW drive en videocard) "No action required" aan.
*Geen conflicten in hardware/drivers

Verder heb ik vista in performance modus staan, dus alle dingen zoals doorzichtige vensters,themes,visuele stylen enz zijn uitgeschakeld.
In Windows XP staat dit gewoon op Beste weergave en zelfs daar draaien de games beter ;(

Misschien beter om een andere versie van vista te installeren, ikdraai nu dus op ultimate alleen dan zonder firewall e.d.??

edit:
*net even getest zonder SLI-enabled (dus SLI - disabled), zelfde FPS en zelfde artifacts. ;(
Dat vista rating tool doet jammer genoeg niets dus ;(
*Net UAC uitgeschakeld (die irritante security berichten bij alles wat je doet in windows (autorun e.d.) ) dit heeft de performance een beetje geholpen maar nog is de FPS schrikbarend laag en de artifacts zijn er nog steeds :(
*ik ga nu even mijn 3dmark cd zoeken, als ik hem niet gevonden krijg download ik die demo wel even..

[ Voor 27% gewijzigd door earithramir84 op 15-10-2007 23:52 ]

I have no rivals, No man can be my equal!! http://tweakers.net/gallery/192408/sys

Verwijderd

earithramir84 schreef op vrijdag 12 oktober 2007 @ 23:24:
Sorry ik dacht dat ik de specs in mijn signature had staan.
Staan ze ook maar dan als link :P

mijn specs:

AMD Athlon64 FX 60 dual core
MSI K8N Diamond PLUS (nForce4 16x)
Corsair TWINX 2048mb 3500LL-PRO @ PC4000-500MHz, 2.5-3-2-6-1t
Thermaltake ThoughPower 750Watt SLI-ready (vga 2)
Thermaltake W0099 250 Watt VGA Voeding (vga 1)
SLI: XFX nVidia geForce 8 8800GTX XXX 256MB
Creative SB X-Fi Fidelity Extreme Gamer Pro
Alles is watergekoeld en rond de 30 graden gemiddeld (35 load)
Matrox TrippleHead2Go: 3 displays.

Bedankd voor je reply!
*Ik draai SLI dus dat dual display in nVidia is automatisch uitgeschakeld.
*Ik denk dat dat vista rating tool niet geinstalleerd is omdat ik met vLite verschillende opties uit windows gehaald heb, in ieder geval start het niet op, heb wel een ander tooltje van microsoft: Vista Upgrade Advisor en deze geeft bij alles: (cpu,system memory(ram),DVD drive,DVD-RW drive en videocard) "No action required" aan.
*Geen conflicten in hardware/drivers

Verder heb ik vista in performance modus staan, dus alle dingen zoals doorzichtige vensters,themes,visuele stylen enz zijn uitgeschakeld.
In Windows XP staat dit gewoon op Beste weergave en zelfs daar draaien de games beter ;(

Misschien beter om een andere versie van vista te installeren, ikdraai nu dus op ultimate alleen dan zonder firewall e.d.??

edit:
*net even getest zonder SLI-enabled (dus SLI - disabled), zelfde FPS en zelfde artifacts. ;(
Dat vista rating tool doet jammer genoeg niets dus ;(
*Net UAC uitgeschakeld (die irritante security berichten bij alles wat je doet in windows (autorun e.d.) ) dit heeft de performance een beetje geholpen maar nog is de FPS schrikbarend laag en de artifacts zijn er nog steeds :(
*ik ga nu even mijn 3dmark cd zoeken, als ik hem niet gevonden krijg download ik die demo wel even..
Helaas kloppen je specs niet. Een 8800GTX singel heeft 768MB geheugen, geen 256MB, een dual 8800GTX heeft dus 2 x 768MB geheugen in theorie, maar in praktijk word maar een kaart zn geheugen gebruikt. maar die specs zijn dus al iets mis mee

• skelleniels
  • Laatst online: 14-07 22:39
Is het niet zo dat SLI in vista nog niet goed ondersteund wordt(of zelfs helemaal niet)?

http://specs.tweak.to/16567

• GENETX
  • Laatst online: 07:30
SLI zou nu wel moeten worden ondersteund en volgens mij wel aardig. XP zou wel beter moeten zijn, maar zou zeker moeten werken!

• earithramir84

earithramir84

Programming for life

Topicstarter
jaja sorry das gewoon aangewend tot nu toe altijd 256mb gehad :P
en problemen zijn met en zonder SLI enabled :S (maakt niet eens verschil)
ben nog niets verder..
zou een lichtere versie van vista beter draaien?
die cd kan ik namelijk ook andere installeren, weet alleen neit of mijn key het dan doet :S

overmijn specs:
het is dus een XFX GeForce 8 8800GTX XXX 768MB in SLI

• earithramir84

earithramir84

Programming for life

Topicstarter
ik ga denk ik vista maar opnieuw installeren.
kijken of het helpt..

• Willem2
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 03-07 07:37

Willem2

Ω is futile

Als ik je eerste post goed lees, werk je met een (doo jouzelf) customised versie van Vista. Hoe werkt het als je gewoon de onbewerkte Vista installatie cd installeert?

en nee, ik houd niet van voetbal... :)

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
earithramir84 schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 23:52:
jaja sorry das gewoon aangewend tot nu toe altijd 256mb gehad :P
en problemen zijn met en zonder SLI enabled :S (maakt niet eens verschil)
ben nog niets verder..
zou een lichtere versie van vista beter draaien?
die cd kan ik namelijk ook andere installeren, weet alleen neit of mijn key het dan doet :S

overmijn specs:
het is dus een XFX GeForce 8 8800GTX XXX 768MB in SLI
Je hebt dus 2 8800GTX'en in SLi zitten?
Haal dan gewoon eens 1 kaart er uit, test die, en als je dan nog artifacts hebt, prik je de ander er in, en test je die. Waarschijnlijk heeft 1 van de 2 kaarten gewoon brak geheugen...
Pagina: 1