Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[ASP.NET/C#]Form binnen een Form

Pagina: 1
Acties:
  • 1.051 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Razr
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Ik maak gebruik van MasterPages en heb hier een <form id="form1" runat="server"></form> waarin alle inhoud staat. Ook de update panels, place holders etc.

Nu wil ik op een bepaalde pagina (geladen in de place holder) een form toevoegen via de codebehind. De code etc. werkt allemaal goed het enige probleem is nu dat ik een fout melding krijg in internet explorer. Ik kan de precieze foutmelding niet achterhalen maar de foutmelding verdwijnt wel zodra ik geen form tags meer toevoeg.

Kan het probleem zijn dat ik een form binnen een form wil maken? Zoja, hoe kan ik dit anders doen ik moet namelijk een aantal gegevens submitten, en de controls werken ook niet goed zonder in een form te staan.

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Een form in een form kan niet. Wil je een selectie van gegevens toevoegen, dan kan je met meerdere validationgroups werken.

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• riezebosch
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 31-10 11:58
Waarom zou het submitten van gegevens niet kunnen in hetzelfde form als waar je controls in staan? Een form in een form kan dus inderdaad niet.

Canon EOS 400D + 18-55mm F3.5-5.6 + 50mm F1.8 II + 24-105 F4L + 430EX Speedlite + Crumpler Pretty Boy Back Pack

• Razr
  • Niet online
Het gaat om een iDeal pagina, hier moeten dus een hoop hidden form fields worden verstuurd naar een bepaalde url. De bedoeling is om na het submitten een popup te openen met daarin dus de afhandeling van de betaling.

Nu kan ik het beste gewoon een Button toevoegen en deze een event geven, en in deze event de gegeven....

Verder dan daar kom ik er niet uit, de httpRequest bied mij hier geen oplossing, omdat ik een popup moet openen met een bepaalde url.

• Razr
  • Niet online
*schop

• doekman
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-11 16:09
Een probleem van asp.net is dat je exact één form runat=server tag mag hebben. De reden daarvan is dat een control z'n viewstate kwijt moet kunnen (denk ik)...

Maar als ik het zo lees heb jij geen runat=server nodig. Ik ken je situatie niet, maar hierbij enkele suggesties om het voor elkaar te krijgen.

1) gebruik een iframe.
2) maak het formulier client-side, en voeg het formulier onder aan de body-tag toe . Maar ja, dan heb je niet veel integratie met asp.net

• DamadmOO
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21-11 19:40
Een manier om dit op te lossen is gebruik te maken van asp:panels. Meer uitleg hierover op:

http://weblogs.asp.net/scottgu/archive/2005/08/04/421647.aspx

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:10

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Je zou overigens niet de eerste zijn die in die hidden params voor ideal het te betalen bedrag hebt zitten wat ongecheckt die kant op wordt gestuurd. Ik hoop dat je daar rekening mee hebt gehouden. Als je dit soort gegevens daar inderdaad in hebt zitten: niet doen. Haal ze eruit en verstuur ze direct vanaf de server.

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Daarnaast: Rabobank biedt onder andere een voorbeeldimplementatie voor ASP.Net icm Ideal. Die al gevonden?

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• Razr
  • Niet online
Het idee is nu dat ik in de content place holder van de masterpage een pagina heb geladen die een order afhandeld. Via de codebehind van die pagina wordt er een wizard gemaakt en getoond, en indien er op de ene laatste stap gekozen word voor iDeal moet er dus iets van een <form> geplaatst worden op de laatste stap.

Maar omdat ik dus al een <form> heb levert dit een foutmelding op, een iFrame is volgens mij ook geen mogelijkheid omdat ik dus niet een specifieke pagina heb voor alleen dit iDeal gebeuren maar voor de hele order afhandeling.

Dus ik denk dat ik het toch ergens anders moet zoeken. En over de veilligheid, ik werk via Buckaroo en dan moet je de waarden + sleutel (aan beide zijde bekend) hashen naar md5 en dat word dat gecontroleerd aan de andere zijde, dus dat is wel veillig.

• DamadmOO
Lees nou mijn vorige post nog eens door.

In plaats van een form in een form moet je gewoon een asp:panel in het form zetten.

• Razr
  • Niet online
DamadmOO schreef op zondag 14 oktober 2007 @ 19:10:
Lees nou mijn vorige post nog eens door.

In plaats van een form in een form moet je gewoon een asp:panel in het form zetten.
Ik heb de post doorgelezen maar snap nog niet hoe ik een Panel dan moet inzetten. Er is namelijk geen action property waar ik de postgegevens heen moet sturen (en de gebruiker de terugkomende pagina laten tonen). Dit wou ik in een popup doen.

• Razr
  • Niet online
niemand ooit in hetzelfde schuitje gezeten? :'(

• DamadmOO
Je zegt hierboven ergens dat het form zelf werkt. Post hier eens de sourcecode van het formulier dat je erbij wilt plaatsen. Dan zal ik het daarna wel voor je omzetten naar een asp:panel.

Even een ander vraagje: Maak je gebruik van de viewstate? Zo niet dan kan je die dus uitschakelen en hiermee het formulier wat reeds bestaat weghalen Dat formulier zorgt er namelijk alleen maar voor dat je de viewstate kan gebruiken.

• Razr
  • Niet online
DamadmOO schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 22:10:
Je zegt hierboven ergens dat het form zelf werkt. Post hier eens de sourcecode van het formulier dat je erbij wilt plaatsen. Dan zal ik het daarna wel voor je omzetten naar een asp:panel.

Even een ander vraagje: Maak je gebruik van de viewstate? Zo niet dan kan je die dus uitschakelen en hiermee het formulier wat reeds bestaat weghalen Dat formulier zorgt er namelijk alleen maar voor dat je de viewstate kan gebruiken.
Maak geen gebruik van de viewstate, maar mijn updatepanel en scriptmanager (AJAX) hebben ook een form nodig om te werken.

De source voor het form (niet volledig)
HTML:
1
2
3
4
5
<form name="Form" onSubmit="window.open('','_pay','toolbar=no, location=no, 
directories=no, status=yes, menubar=no, scrollbars=yes, resizable=no,
width=800, height=600, top=150, left=100')" action="<link>" method="post">
Hier wat geblaat en waarden etc.
</form>

• Razr
  • Niet online
*DamadmOO waar ben je :'(

• DamadmOO
Ik heb net geprobeerd om hem zo in een popup box te laten werken maar dat kreeg ik ook niet aan de gang. Is er geen andere manier waarop je het zou kunnen afhandelen?

• riezebosch
Ik weet dat Buckaroo voor pay-per-mail ook de mogelijkheid biedt om rechtstreeks een connectie te starten vanaf je server en dan data uit te wisselen met XML. Bieden ze dat ook niet aan voor iDeal?

Canon EOS 400D + 18-55mm F3.5-5.6 + 50mm F1.8 II + 24-105 F4L + 430EX Speedlite + Crumpler Pretty Boy Back Pack

• Razr
  • Niet online
Ja er moet sowieso een form komen waar in POST gegevens naar hun url worden verstuurd. Of dat die URL vervolgens in een popup of in een pagina weergeven wordt maakt niet zoveel uit.

@DamadmOO: denk je dat het wel werkt als het zonder popup doet, dus geen onsubmit?

:)

• riezebosch
Kan je hier niet wat mee? Dan laat je de klant z'n gegevens naar jou posten (of die heb je zo'n beetje allemaal al), en vervolgens post jij ze door op de aangegeven url. Moeten klanten je natuurlijk wel vertrouwen dat je hun secuur met hun data omgaat, maar dat moeten ze waarschijnlijk toch al.

• Razr
  • Niet online
riezebosch schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 16:27:
Kan je hier niet wat mee? Dan laat je de klant z'n gegevens naar jou posten (of die heb je zo'n beetje allemaal al), en vervolgens post jij ze door op de aangegeven url. Moeten klanten je natuurlijk wel vertrouwen dat je hun secuur met hun data omgaat, maar dat moeten ze waarschijnlijk toch al.
Maar ik zet met de POST juist een procedure in werking (de betaling). Dus de pagina (response) moet te zien zijn. Met jou code kan ik wel de gegevens sturen zonder problemen idd, maar dat is niet genoeg :)
Pagina: 1