Toon posts:

Computer blijft hangen bij het spelen van games

Pagina: 1
Acties:
  • 34 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Bij het spelen van games blijft me computer telkens hangen, het beeld staat dan 30 seconden stil en vaak loopt het geluid erbij als het gebeurt.

Bij somige spellen gebeurt het vaker als bij andere, bij counterstrike en quake wars gebeurt het tot dus ver helemaal niet, bij call of duty 2 en team fortress 2 gebeurt het ongeveer om de 5-10 minuten, bij quake 3 gebeurt het ongeveer 1 keer per uur.

Specs:
Geforge 7950 GT van BFG
Asus m2n-e (am2 socket)
AMD 4200+
Maxtor 6V200E0
X-FI Extreeme audio

Het volgende heb ik al geprobeerd:
Volledige herinstallatie van me systeem
HD getest met een of andere tool van seagate
RAM test met een tool van microsoft
Geluidskaart uitgezet
System logs gechecked vlak na een vastloper, niks gevonden
Nieuwe drivers geinstalleerd voor: Chipset
Bios geupdate

Wat ik nog niet heb kunnen testen in me grafische kaart omdat ik daar nog geen test programma voor heb gevonden. Had ook ergens gelezen dan het kan liggen aan het DAM maar daar heb ik ook nog geen test programma voor kunnen vinden.

Als iemand suggesties heeft over waar het probleem mogelijk kan zitten of mij kan verwijzen naar diagnostic programmas zou dat heel mooi zijn.

• DaWaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:51

DaWaN

'r you wicked ??

Probeer voor de gein eens het bios te updaten van je Asus plankje als je daar toevallig nog een oud bios op hebt staan.

Maar er staat dat het spel 30s blijft hangen, gaat het daarnaa weer gewoon verder ?

If you do not change direction, you may end up where you are heading

Verwijderd

Topicstarter
Bios heb ik ook geupdate sorry dat ik dat niet vermeld had

Na de 30 seconden gaat het spel gewoon weer verder

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb me kast is goed schoon gemaakt, stof weg gehaald enzo voor zover dat kon en het gaat nu goed, ik denk dus daar door de stof me ventilator niet hard genoeg draaide van me video kaart waardoor hij te warm werd

Verwijderd

Dit doet me denken (Eigen ervaring) aan het te hoog instellen van bijv. textures.
Op mijn 128MB videokaart 512MB textures erin proberen te proppen (Met Doom 3)
Bij het vastlopen gebeurt er eigenlijk helemaal niets, je HDD doet niks je CPU doet niks, maar je videokaart is wel de textures aan het laden vanuit het werkgeheugen.
Dus ik zou zeggen, vervang je videokaart eens om te kijken of het dan wel fatsoenlijk werkt.

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18:52

Thandor

SilverStreak

CSL Beleid
Probleemtopics horen niet in CSL, derhalve gaat dit topic op slot :o.
Verwijderd schreef op zondag 14 oktober 2007 @ 18:38:
Dit doet me denken (Eigen ervaring) aan het te hoog instellen van bijv. textures.
Op mijn 128MB videokaart 512MB textures erin proberen te proppen (Met Doom 3)
Bij het vastlopen gebeurt er eigenlijk helemaal niets, je HDD doet niks je CPU doet niks, maar je videokaart is wel de textures aan het laden vanuit het werkgeheugen.
Dus ik zou zeggen, vervang je videokaart eens om te kijken of het dan wel fatsoenlijk werkt.
Mijn ervaring is dat Doom III dan wel gaat vertragen bij het 'zien' van nieuwe ruimtes (nieuwe textures moeten ingeladen worden) maar dat heeft nooit langer dan een seconde/fractie geduurd, laat staan 5 minuten ;). Het lijkt mij niet dat dit het probleem zal veroorzaken. Niettemin zou je met het verlagen van de details en/of resolutie kunnen testen of het hier aan ligt :).

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.