Toon posts:

Game pc met Xeon processor maken ?

Pagina: 1
Acties:
  • 536 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Kan ik met een Intel Xeon processor een beetje goede game pc maken ? De processor heb ik gekregen, een X5355 quad core procje. Echter als ik zoek naar geschikte moederboarden dan kom ik bij server boards uit. Ik weet dat de Xeons goede prestaties neerzetten, maar doen ze dat ook met gaming ? Zijn de server boards een beetje geschikt voor gaming ? Er zitten wel de juiste sloten op, maar ik wil geen 400 euro gaan betalen voor een goed xeon moederboard en er dan achteraf achterkomen dat ze slecht performen qua gaming.

Iemand hier ervaring mee ?

• mrFoce
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 30-01 07:38
Voor 400 euro heb je ook de Q6600 met een leuk moederbord. Als je op safe wilt spelen, zou ik deze verkopen en de Q6600 halen.

Verwacht dat de Xeon ongeveer hetzelfde presenteerd als de Q6600. Alleen kan die waarschijnlijk in een moederbord met 2 sockets en heeft die (denk ik) meer cache.

• QinX
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 30-01 01:49

QinX

Shai-Hulud

Ik denk dat dat zeer zeker mogelijk is, maar je kunt hem natuurlijk ook verkopen en voor dat geld een lijk C2D setje kopen of zelfs C2Q

http://tweakers.net/productreview/user/184256

• bassie
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 03-11-2025
Een quad xeon is niet echt anders dan een c2q, gewoon dezelfde core. Alleen die x5355 heeft een socket(LGA?)771 dus moet je opzoek gaan naar een serverbordje. Serverbordjes met pci-e zijn er, alleen zijn serverbordjes over het algemeen wel duur en als je pech hebt, fb-dimm.

Misschien kan je beter zoals al zegt je huidige cpu verkopen en een q6600 met mooibordje kopen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga hem denk ik wel verkopen, want waarschijnlijk kan je ook zo`n server board ook zeer slecht of niet overclocken.

Thanx voor de snelle reacties.