Hallo,
Ik zit hier met een vers zelf gemonteerd systeem (niet het eerste):
ASUS M2N-X Nforce 520 chipset.
AMD Athlon X2 5600+
2GB Kingston ValueRam
Geforce 8600GT Silent.
ANTEC 4480B 380W
Windows Vista Business.
Met het volgende probleem:
Geen enkele USB poort werkt.
De onboard poorten, maar ook de externe poorten niet (natuurlijk aangesloten op moederbord).
Dit is tijdens de installatie al zo, een simpele usb muis wordt niet eens herkend.
Wat heb ik gedaan:
Nforce chipset drivers geinstalleerd.
BIOS USB settings geprobeert USB 2.0 aan/uit, Legacy support uit/aan.
USB Controller uitgezet, Vista USB controller deinstalleren, rebooten en weer aanzetten voor de herinstallatie van USB Controller.
Los koppelen van externe usb poorten, enkel de onboard poorten ter beschikking.
Herinstallatie Windows Vista.
Bios update moederbord
Bij invoer van USB apparaat (muis, usb stick, bluetooth stick) wel het bekende windows geluidje, tevens gaat Vista het apparaat proberen te installeren waarna een melding volgt dat het een onbekend apparaat is.
Zelf denk ik dat het moederbord kuren heeft, maar misschien heeft een van jullie andere gedachten.
Ik zit hier met een vers zelf gemonteerd systeem (niet het eerste):
ASUS M2N-X Nforce 520 chipset.
AMD Athlon X2 5600+
2GB Kingston ValueRam
Geforce 8600GT Silent.
ANTEC 4480B 380W
Windows Vista Business.
Met het volgende probleem:
Geen enkele USB poort werkt.
De onboard poorten, maar ook de externe poorten niet (natuurlijk aangesloten op moederbord).
Dit is tijdens de installatie al zo, een simpele usb muis wordt niet eens herkend.
Wat heb ik gedaan:
Nforce chipset drivers geinstalleerd.
BIOS USB settings geprobeert USB 2.0 aan/uit, Legacy support uit/aan.
USB Controller uitgezet, Vista USB controller deinstalleren, rebooten en weer aanzetten voor de herinstallatie van USB Controller.
Los koppelen van externe usb poorten, enkel de onboard poorten ter beschikking.
Herinstallatie Windows Vista.
Bios update moederbord
Bij invoer van USB apparaat (muis, usb stick, bluetooth stick) wel het bekende windows geluidje, tevens gaat Vista het apparaat proberen te installeren waarna een melding volgt dat het een onbekend apparaat is.
Zelf denk ik dat het moederbord kuren heeft, maar misschien heeft een van jullie andere gedachten.
[ Voor 1% gewijzigd door dataSlut op 11-10-2007 23:31 . Reden: Bios update ook geprobeert.. ]