Automatiseren bluetooth bestanden ontvangen en converten

Pagina: 1
Acties:
  • 157 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• robg1984
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08-06 14:17
Mijn doel is het volgende:
1.) Bestanden (3GP,MP4) via bluetooth versturen naar een laptop, laptop moet deze automatisch aanpakken,opslaan en het bestand hernoemen.
2.) De bestanden omzetten naar FLV (Flash Video)

Uiteindelijk wil ik dus dat mensen een bestand sturen en dat ik uiteindelijk als resultaat (dus automatisch) een FLV-bestand heb!

Punt 1 heb ik reeds bereikt.
Voor punt 2 zoek ik een programma die deze bestanden om kan zetten naar FLV. Deze zijn er zat te vinden maar dit programma moet om de x-aantal minuten kijken of er nieuwe bestanden in een bepaalde map staan en zo ja, deze omzetten naar FLV. Dit programma dient op de achtergrond te draaien.

De zoekfunctie en Google heeft me tot nu toe niets opgeleverd.
Heeft er iemand suggesties of andere oplossingen?

• Sypher
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:51
Kijk eens naar Autoit. Perfect om zaken te automatiseren. Ik gebruik het al tijden en heb er diverse tools en programma's in geschreven, waaronder een aantal tooltjes welke bepaalde zaken zelfstandig automatiseren.

Kwestie van een while-lusje, die kijkt naar je ontvangstdir en zoekt naar *.3gp & *.mp4 bestanden. Die vervolgens via een commandprompt (aannemende dat je een conversieprogramma hebt wat dat ondersteund) conversie uitvoert.

Geheel moet in een paar regels wel te doen zijn, maar het is nu de vraag of je FLV converter via de commandprompt aan te spreken is.

edit:
deze tool kan blijkbaar Flash Video encoden via de commandline... ffmpeg (gratis) kan het ook en ook via de commandline.

[ Voor 14% gewijzigd door Sypher op 11-10-2007 22:27 ]

• robg1984
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08-06 14:17
Sypher schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 22:25:
Kijk eens naar Autoit. Perfect om zaken te automatiseren. Ik gebruik het al tijden en heb er diverse tools en programma's in geschreven, waaronder een aantal tooltjes welke bepaalde zaken zelfstandig automatiseren.
Bedankt Sypher voor je reactie!
Maar Autoit kan dit vanaf de systray steeds doen? (zonder vensters van commandprompt te laten zien?
Goed,ik ga het opzoeken en het eens uit proberen!

[ Voor 5% gewijzigd door robg1984 op 12-10-2007 09:04 ]