ExpressCard Laptop Docking Station

Pagina: 1
Acties:
  • 1.817 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• _Teq_
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08-01 12:15
Ik heb nu sinds een jaar de Compal HEL80-250 als laptopje en ik ben daar erg tevreden mee. Ik gebruikte de laptop tot nu toe alleen als ik buiten de deur was omdat ik thuis mijn desktop systeem* heb staan. Ik wil deze laptop gaan gebruiken als complete vervanging van mijn Desktop systeem en wil daarvoor een dockingstation aanschaffen.
Ik ben daarom op zoek gegaan naar een universele (Compal heeft zelf er zelf geen) D.S. waarbij je ook video (22"TFT) aan zou kunnen sluiten zonder teveel 'lag' te hebben. Vanwege dit laatst punt valt USB volgens mij al af....

Mijn vraag is of iemand van jullie ervaringen / tips (!!!!) heeft met universele Laptop Docking Stations en dan met name de prestaties ervan op het gebied van video?

Ik heb bijvoorbeeld deze gevonden maar kan verder op internet niets zinnigs vinden over de snelheid ervan...

*(Specs desktop: Athlon 64 3000+ S754, 1 GB RAM, Radeon 9800 XT, 2x 21"CRT monitoren, 36 GB 10.000rpm HDD, 150 GB 7.200rpm HDD op een ASUS K8V-SE bordje samen met nog wat andere irrelevante spullen)

[ Voor 57% gewijzigd door _Teq_ op 14-10-2007 18:11 ]

• _Teq_
Kijken wat er gebeurt als ik ertegen schop....

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

_Teq_ schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 21:34:
Ik ben daarom op zoek gegaan naar een universele (Compal heeft zelf er zelf geen) D.S. waarbij je ook video (22"TFT) aan zou kunnen sluiten zonder teveel 'lag' te hebben. Vanwege dit laatst punt valt USB volgens mij al af....

Mijn vraag is of iemand van jullie ervaringen / tips (!!!!) heeft met universele Laptop Docking Stations en dan met name de prestaties ervan op het gebied van video?

Ik heb bijvoorbeeld deze gevonden maar kan verder op internet niets zinnigs vinden over de snelheid ervan...
Een docking station heeft geen eigen videokaart of zo, maar verschaft een interface voor de laptopcomponenten. Ik heb een Slim Replicator II van Toshiba (specifiek voor dat merk), en die gebruikt gewoon de videochip van de laptop. Je vraag aangaande snelheid is volgens mij dan ook niet relevant?

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• pat42
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

pat42

» lurkt

Same here, ik gebruik de notebookstand + docking station van kensington. Is eigenlijk gewoon een port-duplicator. Dat ze 'with video' bestaan wil zeggen dat je bijvoorbeeld ook een extern beeldscherm op de docking station kan aansluiten, heeft niets met een videokaart te maken. Het enige wat er over snelheid te zeggen is, is dat alles nog altijd door één enkele usbpoort heen moet, en de doorvoersnelheid dus beperkt is. Dat zou je bijvoorbeeld kunnen merken als je er 3 HDD's, gigabitlan en een full HD scherm op aansluit ofzo ;) Maar niet bij een usb keyboard met muis en dat soort meuk. Bevalt overigens wel goed :)

• _Teq_
pat42 schreef op zondag 14 oktober 2007 @ 19:03:
[....]Het enige wat er over snelheid te zeggen is, is dat alles nog altijd door één enkele usbpoort heen moet, en de doorvoersnelheid dus beperkt is.[...]
Precies mijn punt! Er bestaand duizenden Docking Stations (= Port Replicator) die via USB aangesloten kunnen worden maar hoe zit het met de doorvoersnelheid van die dingen? Dat ze an sich zelf niets te doen hebben met de snelheid van de laptop en de videokaart is mij volkomen duidelijk.

Als ik echter 1680x1050 wil gaan draaien, wordt het dan niet traag als het over USB 2.0 of over ExpressCard verzonden moet worden? (vanwege de bandbreedte dus) Hierover kan ik niets zinnigs vinden op het net, vandaar mijn vraag.
Heb jij zelf een externe monitor aangesloten op het D.S.?

Edit:
Ik wil verder geen hele batterij aan spullen erop aansluiten. Het gaat me voornamelijk om het beeldscherm en een HDD. De muis,keyboard, printer en scanner vreten voor de rest gaan bandbreedte...

[ Voor 11% gewijzigd door _Teq_ op 14-10-2007 19:15 . Reden: Aanvulling ]

• _Teq_
Óf het is een stroef topic, óf het is een domme vraag die ik stel want het loopt niet echt :)

• hellboy123
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:04
het zal wel aan mij liggen, maar je videokabel gewoon op de laptop aansluiten? Dat dock gebruik je dan gewoon voor de rest van de spullen. Lijkt mij iig het makkelijkst

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

_Teq_ schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 19:29:
Óf het is een stroef topic, óf het is een domme vraag die ik stel want het loopt niet echt :)
Ik denk dat veel laptopbezitters geen portreplicater hebben/gebruiken :) .
hellboy123 schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 19:48:
het zal wel aan mij liggen, maar je videokabel gewoon op de laptop aansluiten? Dat dock gebruik je dan gewoon voor de rest van de spullen. Lijkt mij iig het makkelijkst
Hangt er vanaf of er een DVI-poort op je laptop zit. Ik gebruik de portreplicator vooral voor de DVI-poort :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• _Teq_
Nee, die heb ik dus niet. TFT's slikken natuurlijk ook gewoon normale VGA kabels dus dan zou ik inderdaad gewoon beter (om het 'probleem' uberhaupt te omzeilen) een dockingstation kunnen gebruiken voor al m'n randware en m'n monitor gewoon apart aansluiten.
Iets minder netjes maar acceptabel....

Nu weet ik eigenlijk nog niet wat ik wilde weten: heb jij (gambieter) gewoon een normale snelheid over je D.S. op normale resoluties? Geen vertraging o.i.d.?

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

_Teq_ schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 20:54:
Nee, die heb ik dus niet. TFT's slikken natuurlijk ook gewoon normale VGA kabels dus dan zou ik inderdaad gewoon beter (om het 'probleem' uberhaupt te omzeilen) een dockingstation kunnen gebruiken voor al m'n randware en m'n monitor gewoon apart aansluiten.
Iets minder netjes maar acceptabel....
Ik wil perse een DVI-aansluiting, omdat mijn ogen nogal gevoelig zijn en ik last krijg van analoog-aangesloten TFT schermen. Dan liever een CRT ;)
Nu weet ik eigenlijk nog niet wat ik wilde weten: heb jij (gambieter) gewoon een normale snelheid over je D.S. op normale resoluties? Geen vertraging o.i.d.?
Ik merk geen enkel nadelig effect met het scherm als het op het docking station zit. Echter, het DS dat ik heb gebruikt geen USB, maar de specifieke dockingstation-poort van de Toshiba, en video wordt geleverd door een Intel 945 chipset. Die is dermate traag dat het toch niet merkbaar zou zijn ;)

Maar als ik GrandPrix4 speel, dan zie ik geen verschil tussen direct en DS. Hopelijk kun je daar wat mee :)

Edit: als ik jou was zou ik gewoon zo'n USB geval kopen. Het ergste wat je kan gebeuren is dat je 30 of 40 euro kwijt bent.

[ Voor 7% gewijzigd door gambieter op 16-10-2007 21:40 ]

• _Teq_
Yep, thanx voor de info. Hier was ik gewoon naar op zoek.
Het is inderdaad gewoon het verstandigst om op safe te spelen en geen 180 Euro uit te geven voor iets dat misschien niet goed functioneert. Dan maar een kabel extra inpluggen :)

• JBreuer1985
  • Laatst online: 25-08-2024
Even dit oude topic wee ophalen. Ik ben momenteel ook opzoek naar een docking station die ik via mijn expresscard kan aansluiten. Is er een docking station met een dvi uitgang die 1900 x 1200 ondersteund? Wil hem namelijk gebruiken voor mijn FullHD tv. Ben zelf verschillende docking stations tegen gekomen zoals die van belking (http://www.belkin.com/nl/highspeeddock/), maar die gaat maar tot slechts 1600 x 1200.

[ Voor 26% gewijzigd door JBreuer1985 op 21-02-2009 16:30 ]

Pagina: 1