Toon posts:

Hoe muis hierop aan te sluiten?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een oude PC een pentium 100 met een DFI mobo, een isa sound en geluidskaart en een Seagate Medalist harddisk.

Na het installen van Win98 kom ik tot de conclusie dat er geen muis gevonden wordt. ik heb al een ander kabeltje op de com-poort connector van het mobo aangeloten en al een andere poort geprobeerd. ik heb in de rommelbak ook nog een isa winbond kaartje gevonden met allerlei aansluitngen, van muis t'm hd, ook die wilde helaas niet werken. (kaartje werkte wel, want kreeg meteen I/O conflict met de poorten op het mobo.

Voorheen (twee jaar terug) heeft ie het wel gedaan, en de rest werkt ook naar behoren. De enige rede waarom het mobo weg is gedaan, is omdat de printerpoort het niet deed.

Wat is hier aan de hand? Bestaan er ook insteekkaartjes met PS/2 aansluiting erop?

Verwijderd

Volgens mij kun je wel een compoortkaartje kopen bij je plaatselijke PC-winkel. Die doen hun werk altijd prima. Of die er zijn met een PS2 aansluiting weet ik niet...

Suc6.

(ik moet leren typen)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zo'n kaartje! Staat in mijn verhaaltje.

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07 16:34
als je mazzel hebt zit er ook nog een ps2 connector op dat mobo. alleen zelf even kabeltje kopen. anders idd even een ander serieel kaartje kopen en poorten in de bios uitzetten

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

• Squee
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-06-2025
wel eigenaardig... misschien een conflict op de irq's van de Com poorten? we hebben het hier over ISA... dus... ;)
Hoe was het ookalweer...
Com1/3: irq4
Com2/4: irq3
toch?

Je weet ook zeker dat die muis het goed doet? Al op een andere computer's Com poort geprobeerd?

Please do not contact me telepathically.

Verwijderd

er bestaan ook MB"s waar je voor de com poorten een "kruis" kabeltje voor nodig hebt. hier zitten de aansluitingen dus anders dan "normaal".

Verwijderd

Topicstarter
Die muis hoort het wel te doen, maar weet niet zeker, als het goed is moet de computer merken dat er een muis op zit en dan al geen waarschuwing meer geven. Ik heb 'bij de weg' meerdere muizen gebruikt hiervoor, en het lijkt me dus niet aan de muis te liggen.

Kan ik dan op mijn MSI K7T Pro 2A zo'n com muisje aansluiten?

Die IRQ's die werden genoemd kloppen idd wel.

Verwijderd

ik weet niet of het altijd zo is maar ik heb com kabels die een blauw stuk plastic aan de binnenkant hebben en zwart, de ene is inderdaad kruislings als de een niet werkt monteer ik altijd de andere en 9vd10 keer is dat de oplossing

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 12 februari 2001 14:47 schreef Bamibal het volgende:
als je mazzel hebt zit er ook nog een ps2 connector op dat mobo. alleen zelf even kabeltje kopen. anders idd even een ander serieel kaartje kopen en poorten in de bios uitzetten
Het bios heeft het wel over PS/2 dus misschien...ik check de handleidng wel eventjes...

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 12 februari 2001 15:01 schreef Rop2000 het volgende:
ik weet niet of het altijd zo is maar ik heb com kabels die een blauw stuk plastic aan de binnenkant hebben en zwart, de ene is inderdaad kruislings als de een niet werkt monteer ik altijd de andere en 9vd10 keer is dat de oplossing
Ik heb hier twee maal blauw en twee maal zwart en allen willen niet werken.

Verwijderd

Topicstarter
Connectors
• 2 connectors for external USB (Universal Serial Bus) ports
• 1 connector for IrDA interface
• 2 serial ports
• 1 parallel port
• 2 IDE connectors
• 1 floppy connector
• 1 PS/2 mouse port
• 1 PS/2 or AT keyboard connector
Nu nog zoeken waar en oftie het wel echt heeft. De pdf handleiding klopt niet 100% met het mobo.

Verwijderd

Topicstarter
Ja, gevonden. Waar kan ik zo'n kabeltje kopen????

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07 16:34
wat voor kabeltje ?
als je ps2 kabel bedoeld zul je eerst op je mobo moeten kijken of er een ps/2 connector op zit (meestal 5 pinnen vlakbij de keyboard connector) als dit het geval is moet je zo'n kabeltje op de kop zien te tikken. Je kunt ze vinden op de rommelmarkt of bij de plaatselijk computerboer in de kabelbak

suc6

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

Verwijderd

Topicstarter
Ja, kheb een kabeltje uit de rommelbak bij de plaatselijke PC-Boer gehaald en hij doet ut!

Over en sluiten.
Pagina: 1