Toon posts:

dvi-d single of dual link?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.708 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoi mensen, ik heb op Got en google gekeken, maar ik konm niets vinden over de maximale framerate die kan worden doorgezonden op single of dual link dvi, ik wil graag een LG L206WTQ kopen met 1680x1050 pixels maar ik weet niet of ik nu een single of dual link kabel moet kopen?
heeft iemand een overzichtje of iets waarmee je de maximale framerate kan berekenen?

• Bitage
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 24-06 17:24
http://en.wikipedia.org/wiki/Digital_Visual_Interface

Kijk even onderaan

edit:
thnx, _the_crow_

[ Voor 67% gewijzigd door Bitage op 11-10-2007 20:22 ]

Verwijderd

Topicstarter
ja, maar de resolutie waar ik op zou willen spelen staat er niet bij........

Verwijderd

Topicstarter
Of weet iemand de bandbreedte van DVI kabels, dan kun je zo je frequentie berekenen:
bandbreedte in bits : (1680x1050x24) = freq.

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03-2025

_the_crow_

Rare vogel

En dan nog vermenigvuldigen met de frequentie. Dus: Hoogte*Breedte*Freq*24=Bandbreedte.
De maximale bandbreedte van een single-link kabel is 3.7Gbit en van een dual-link kabel is het meer dan 7.4Gbit (afh. van de kabel). Bij dit alles heb ik geen rekening gehouden met het zogenaamde blanking. Maar volgens mij moet je sowieso wel 85Hz halen.

Maar dit is ook allemaal te vinden via google. ;)

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-07 14:05

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Verwijderd schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 20:28:
Of weet iemand de bandbreedte van DVI kabels, dan kun je zo je frequentie berekenen:
bandbreedte in bits : (1680x1050x24) = freq.
Wikipedia en nog veel andere bronnen weten die bandbreedte:
The DVI specification mandates a fixed single link maximum pixel clock frequency of 165 MHz, where all display modes that require less than this must use single link mode, and all those that require more must switch to dual link mode.
Zo moeilijk is hij dus niet :)

Een leuke reso:
1680 * 1050 * (85 hertz) = 149.94 megahertz
Dat past er dus nog doorheen :)
Doorgaans doen TFTs trouwens gewoon 60Hz, maar gelukkig is 60 frames per seconden meer dan genoeg om een voor ons lekker lopend plaatje op het beeld te zetten.

Moest toch echt wel zelf te doen zijn dacht ik zo.

[ Voor 13% gewijzigd door Ultraman op 11-10-2007 21:35 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.