Auto verkopen voor de export

Pagina: 1
Acties:
  • 898 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Part
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-05 18:41

Part

Helemaal niets.....

Topicstarter
Iemand wil mijn auto kopen maar niet op zijn naam zetten.
De auto is voor zijn familie in Bulgarije.

Zijn verhaal is dat we samen met de papieren naar een GWK kantoor moeten en de auto dan voor de export moeten aanmelden.
http://www.travelex.com/n....asp?content=cae&lang=NLD
Ik krijg dan mijn vrijwaarding en zou dan van alle verantwoording af zijn?

Maar werkt dat echt zo?
Wat nu als de auto niet binnen 2 weken uit Nederland is of als er na twee weken in nederland schade mee gereden word?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

En gij geleuft dat? Wat je ook doet, niet op in gaan :X. Beetje wantrouwen kan je een hoop ellende besparen.

[ Voor 32% gewijzigd door gambieter op 11-10-2007 19:05 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spixo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08:20
Auto gewoon over laten schrijven op zijn naam bij het postkantoor. Daarna is het zijn pakkie aan hoe hij dat ding in het buitenland gaat krijgen.

Kost je weinig meer, maar geeft je stukken meer zekerheid!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-05 16:59

Nik

Ik ruik onraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:49

paQ

ja precies

betaal hem die 9 euro overschrijvingskosten en dan ben jij gevrijwaard van gezeik ;)

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master__R
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16-05 14:36
Ik heb het zelf pas gedaan met een belg!

Je moet gewoon naar de RDW met hem en dan daar wat formulieren invullen. Vervolgens krijg jij daar een doordruk van en dat is je vrijwaring. Eventueel kan hij daar ook export kenteken meekrijgen (en die verzekeren bij de anwb (a 90 euro voor 2 weken). Anders moet deze op een aanhanger.

Het beste bel je voor de zekerheid met de rdw.

Overigens gaat de auto op zijn naam bij de rdw!

[ Voor 6% gewijzigd door Master__R op 11-10-2007 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
De vraag is waarom hij de auto niet op zijn naam wil hebben? Misschien is er een andere oplossing om dit bezwaar te lijf te gaan in plaats van zijn oplossing. Zijn het de extra kosten dan is paQ's aanpak uitermate effectief:
paQ schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 19:30:...betaal hem die 9 euro overschrijvingskosten en dan ben jij gevrijwaard van gezeik ;)
Wanneer je het op zijn manier doet sta je dus als exporteur te boek. Misschien heeft dat nog nadelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouterve
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-05 05:19

wouterve

Swinger of States

Waarom-ie de auto niet op zijn naam wil hebben is heel simpel: je kunt in Nederland geen auto op je naam hebben staan als je niet staat ingeschreven bij een gemeente, als je geen adres hebt in Nederland. Buitenlanders staan meestal niet ingeschreven, en bij een auto kopen met een normale overschrijving bij het postkantoor levert dat dus een probleem op. De oplossing die hij voorstelt is prima en heeft geen vies luchtje: jij krijgt namelijk nog steeds gewoon je vrijwaring. Met dat briefje in handen heb jij alles wat je nodig hebt: de auto is dan sowieso niet langer jouw verantwoordelijkheid en er kan jou verder niks gebeuren. De rest is zijn pakkie-an.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gotcha
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 23-03 20:18
Ja, dat werkt echt zo, heb het zelf ook gedaan.
Je gaat samen met die auto naar een GWK (kan niet op het postkantoor). Je moet ter plekke de kentekenplaten en papieren van de auto inleveren (super handig, kentekenplaten door dat luikje in zo'n gwk loket proppen).
Als ex-eigenaar krijg je dan gewoon een vrijwaringsbewijs zoals je dat ook zou krijgen als je de auto gewoon binnen Nederland had verkocht. De nieuwe eigenaar krijgt de exportpapieren en (als de auto daarna op eigen kracht het land uit gereden wordt) twee witte kentekenplaten met wat plaklettertjes, waarmee je dan een tijdelijk kenteken kunt samenstellen.
Daarna is de zaak voor jou afgedaan, wat de nieuwe eigenaar ermee doet is zijn verantwoordelijkheid.

Note: beter vantevoren alsvast kijken of je de kentekenplaten er makkelijk afkrijgt; heb daar toen een half uur lopen klooien voor die popnagels eruit waren. Garages willen die platen tegenwoordig namelijk nog wel eens *erg* goed vastzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08:15
Ik heb dit nu een paar keer gedaan met en rallyauto. Beide keren ben ik naar de autoveiling in Barneveld gegaan. Daar lever je het complete kentekenbewijs + GAIK platen in en betaal je 25 euro ofzo en dan krijg je de exportpapieren.

Willen ze er ook nog mee rijden, dan kunnen ze daar een tijdelijk exportkenteken krijgen. Kost iets van 180 euro, inclusief verzekering met dekking voor een dag of 10.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:44

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Part
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-05 18:41

Part

Helemaal niets.....

Topicstarter
De auto is verkocht!
Omdat ik het in het begin toch niet helemaal vertrouwde heb ik hem wat korting gegeven zodat hij hem eerst op zijn naam kon schrijven.
Achteraf was dat dus helemaal niet nodig maar wat een boer niet kent....

De reden dat hij hem niet op zijn naam wou hebben was dat hij bang was dat de belastingdienst hem voor handelaar aan zou zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PoweRoy
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:54

PoweRoy

funky!

feli :)

Maar korting geven bedoel je dan de extra kosten voor het op naam zetten :?

[This space is for rent]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeMoRy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 28-02 15:38
hij wilde vast in zlotties betalen... en om nou met 1.000.000.000.000 zlotties over straat te gaan... :+

U vraagt, wij antwoorden.

Pagina: 1