Gisteren heb ik een Packard Bell Store & Save 3500 externe harde schijf aangesloten op mijn Debian 4.0 server en met ext3 gepartitioneerd. Deze werkt echter niet goed.
- Ik probeerde er video op te capturen met Adobe Premiere 2.0 (via samba)
- Opeens stopte het capturen met een fout
- Op de server was /data (waar de schijf gemount was) leeg
- bij fdisk -l was de schijf verdwenen
- de schijf voelde vrij heet, maar dat kan normaal zijn
- vannacht heb ik zonder problemen 250 GB aan data overgeschreven van een oude schijf (ook via samba)
Daarnaast heb ik nog een ander probleem. Ik heb de schijf opnieuw aangesloten en gemount, waarna de bestanden in linux zichtbaar zijn (met ls). In de samba shares zie ik echter niks (maar kan ik weer wel mappen benaderen door de handmatig in te typen).
bovenstaande is nu (vanzelf) opgelost, maar wat doe ik als het weer voorkomt?
Wat kan er toch allemaal aan de hand zijn? Ik vind dit erg vervelend want zo kan ik niet verder werken.
Volgens deze pagina moet mijn schijf compatible zijn: http://www.qbik.ch/usb/devices/showdev.php?id=4065
- Ik probeerde er video op te capturen met Adobe Premiere 2.0 (via samba)
- Opeens stopte het capturen met een fout
- Op de server was /data (waar de schijf gemount was) leeg
- bij fdisk -l was de schijf verdwenen
- de schijf voelde vrij heet, maar dat kan normaal zijn
- vannacht heb ik zonder problemen 250 GB aan data overgeschreven van een oude schijf (ook via samba)
Daarnaast heb ik nog een ander probleem. Ik heb de schijf opnieuw aangesloten en gemount, waarna de bestanden in linux zichtbaar zijn (met ls). In de samba shares zie ik echter niks (maar kan ik weer wel mappen benaderen door de handmatig in te typen).
bovenstaande is nu (vanzelf) opgelost, maar wat doe ik als het weer voorkomt?
Wat kan er toch allemaal aan de hand zijn? Ik vind dit erg vervelend want zo kan ik niet verder werken.
Volgens deze pagina moet mijn schijf compatible zijn: http://www.qbik.ch/usb/devices/showdev.php?id=4065
[ Voor 9% gewijzigd door 2playgames op 11-10-2007 20:16 ]