Toon posts:

Externe HD formateren via macbook

Pagina: 1
Acties:
  • 145 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik wil via mijn macbook, een Targa Samsung 400 G extere harddisk formateren. Telkens als ik dat doe loopt mijn disk Utillity vast.
Vervolgens herkent mijn macbook de HD ook niet meer (laat geen icoon meer op bureaublad zien)
Als ik de HD aan mijn Windows PC hang herkent die hem ook niet meer.
Ik kan hem alleen weer formateren via Systeembeheer/Computerbeheer/Schijfbeheer. Vervolgens wordt ie wel weer herkent op mijn pc en macbook.

Ik heb al verscheidende pogingen gedaan om te formateren maar elke keer loopt mijn disk utillity vast.
Ik begrijp niet hoe dat kan. Zie ik iets over het hoofd ?

Ik wil data kunnen lezen en wegschrijven op deze schijf via mijn macbook.

Kan iemand mij helpen ?

Greetz

• Nietzman
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10-02 12:46

Nietzman

Woei!

Erm, wat is nou het probleem precies nadat je 'm formatteert op je PC en 'ie door beide weer herkend word? :?

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Je moet de HDD formatteren als FAT32 als je em op zowel de PC als Mac wilt gebruiken. De Mac kent geen NTFS.

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05:45

breinonline

Are you afraid to be known?

PilatuS schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 18:06:
Je moet de HDD formatteren als FAT32 als je em op zowel de PC als Mac wilt gebruiken. De Mac kent geen NTFS.
Dat heeft niets met het probleem te maken, OS X en Windows herkennen hem niet. En TS probeert nou net te formatteren op de Mac en dan maakt hij er geen NTFS van.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik weet dat ik hem als fat32 moet formatteren als ik hem zowel op de Mac als de PC wil gaan gebruiken maar mijn disk utillity op mijn Mac loopt gewoon elke keer vast.
Het maakt niet uit op wat voor manier ik hem probeer te formatteren het programma blijft hangen.

Dus ja ligt het aan mijn Mac of aan mijn HD of ligt het aan de combinatie hoe ik hem wil formatteren.

Dus ja ik begrijp er niets van...

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:44

iMars

Full time prutser

Verwijderd schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 17:44:
Hoi,

Ik wil via mijn macbook, een Targa Samsung 400 G extere harddisk formateren. Telkens als ik dat doe loopt mijn disk Utillity vast.
Is het toevallig de NDAS 400, van de Lidl reclame 2 weken geleden?

Die had ik ook, na 4 dagen proberen terug gebracht, wat een klote ding was dat.
Als het idd de NDAS 400 is, adviseer ik je om hem terug te brengen.
Als het niet de NDAS 400 is, sorry, dan weet ik het niet.

Koop hier mijn P1 reader :)

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05:45

breinonline

Are you afraid to be known?

Als het die NDAS is, moet het volgens de specificaties wel kunnen. Hoe sluit je deze dan aan, via LAN of USB? En maakt dat nog verschil?

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:44

iMars

Full time prutser

breinonline schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 18:49:
Als het die NDAS is, moet het volgens de specificaties wel kunnen. Hoe sluit je deze dan aan, via LAN of USB? En maakt dat nog verschil?
Aansluiten is geen probleem. De drivers installeren is ook geen probleem. Er vervolgens op wegschrijven gaat niet lukken, met NTFS. Via USB aansluiten, en formateren als FAT32 of HFS van Mac lukte niet. Net als TS omschreef, wielletje bleef draaien en niks gebeurde. Na 4 dagen werd ik er GEK van. Terug gebracht en geld terug gekregen. Koop wel een ECHTE NAS (zonder drivers, maar direct via netwerk benaderbaar).

Koop hier mijn P1 reader :)

Verwijderd

Topicstarter
Ja het gaat idd om de NDAS 400 en ik heb hem aangesloten via USB.

Ik heb het nog niet geprobeerd via LAN.

Maar als ik het zo hoor zou het puur en alleen aan mijn HD kunnen liggen ? Nou mischien moet ik het eens met een andere extere HD schijf proberen. Eens kijken wat die doet.

• tonyisgaaf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ik heb hetzelfde probleem als de TS, bij mij loopt DiskUtility ook vast tijdens FAT32 formatteren van een externe USB 2.5inch schijf. Dit gebeurde "eerder" niet, maar ik weet niet welke update deze nieuwe "functionaliteit" heeft geïntroduceerd. HFS+ formatteren lukt nog wel.
Wanneer ik van de Mac OSX Tiger installatie DVD opstart en dan vervolgens met die DiskUtility de USB schijf FAT32 formatteer, lukt het overigens wel, dus er is in de tussentijd "iets" gebeurt. Ik verdenk zelf één van de eerste releases van MacFuse, maar het zou ook een update van Apple kunnen zijn geweest.
Google heeft mij tot nu toe niet kunnen helpen, noch de Discussions op Apple.com. Mocht iemand een gouden ingeving hebben, graag!

edit: Via de Terminal loopt diskutil overigens ook vast.

[ Voor 4% gewijzigd door tonyisgaaf op 11-10-2007 19:09 ]

NL Weerradar widget Euro Stocks widget Brandstofprijzen widget voor 's Dashboard

Pagina: 1