Asus A7v en bios 1005x

Pagina: 1
Acties:

• delorean7
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 30-08 13:20

delorean7

Let's take the Aston toni

Topicstarter
Ik kan met geen mogelijkheid mijn bios hoger dan 1004x flashen. Als ik dat doe dan doet mijn pc net alsof er geen bios is en geeft een zwart scherm. Dan moet ik vervolgens naar een ander A7v overschakelen om mijn oude bios terug te flashen... zonder meer erg irritant.

Nou kan je natuurlijk vragen welke revisie ik heb van de A7v, maar aangezien er zowel berichten van de oudste tot aan de nieuwste reviesie zijn van mensen die het wel lukt om ze te flashen...

Duron 600@900 (ook @600 geprobeert natuurlijk), ook al alle voltage settings geprobeert. Verder 396 Mb pc100 geheugen (bankje voor bankje getest)
MSI geforce 2 mx maar ook een asus 7100 2 mx geprobeert.
IBM 30 Gb/Quantum 6,4 Gb/Plex1210a/pioneer DVD1040 (alle mogelijke combos met de onboard DMA66 en extra DMA100 controllers zijn ook geprobeert)

Kortom alle mogelijkheden om hardware om te wisselen is geprobeert, maar het mag niet baten, bios 1005x werkt gewoon niet.
Heeft iemand enig idee waar dit mee te maken heeft?

tevens kan ik sinds kort geen cd's meer on the fly branden. Als ik een data cd copieer vanaf de dvd speler naar mijn HD dan geeft windows (2000) 2 a 3 minuten aan voor 700 Mb en dat klopt ongeveer (dan hoor je dus ook lekker veel gezoem van een dvd speler op weg naar de 40 speed)
Als ik vervolgens met Nero on the fly brand dan gaat hij met dezelfde cd niet sneller dan 4.8 speed en hoor ik hem dus ook niet eens.
Het vreemde is dat dit wel gewerkt heeft en ik begrijp uberhaupt niet waarom Nero besluit een 40x op max 4.8 speed te gebruiken.

Mocht je me kunnen helpen met een van de twee problemen dan ben ik uiteraard eeuwig dankbaar!

Verwijderd

ik heb ook zo'n a7v met standaart de 1004D bios versie.. loopt perfect, maar als ik een 1005x bios flash, heb ik dezelfde probs... maar ze werken wel hoor, maar je moet er achter komen wat het probleem is... het kan aan de voltage liggen dat de bios het niet doet... het kan ook aan de multiplier overklok freq. liggen. ik heb al van alles geprobeert, maar nu loopt ie, wel op lagere mhz. ik heb geprobeert de 1004d weer terug te flashen, maar dan heb ik opeens dezelfde problemen.. is heel raar... op dit moment heb ik 'm op 1005c geflashed...

ik heb zo'n gevoel dat, als je telkens biossen flashed, dat alles doorelkaar gaat...

'k snap er nix van... :'(

• Treb
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Heb je toevallig BYTE MERGE aanstaan in je BIOS ?
Voordat je flashed eerst even de default BIOS instellingen laden en opnieuw booten.
Dan effe checken of BYTE MERGE uitstaat en dan moet het willen lukken.