Internetverbinding blijft om de haverklap "hangen".

Pagina: 1
Acties:

• Naluh!
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Sinds kort heb ik een nieuwe pc in elkaar geknutseld en alles werkt naar behoren alleen blijft de internetverbinding vaak "hangen". Het is niet zo dat de verbinding echt wegvalt maar als ik een bepaalde pagina wil bezoeken laadt de site vaak niet of onvolledig. De browser geeft steeds aan dat hij nog bezig is met downloaden van de pagina.

Open ik een andere tab om daar de pagina in te bezoeken of refresh ik de pagina dan gaat het vaak wél goed. Nou ben ik me ervan bewust dat dit een verschijnsel is wat iedereen wel eens heeft maar bij mij zit het probleem hem dus vooral in de frequentie waarmee het zich voor doet. Het gebeurt gewoon veel te vaak.

Nou zou ik daar nog mee kunnen leven maar ook bij het online spelen van spellen en met name Guild Wars is het meer dan irritant. Bij het wisselen van instances heb ik ongeveer een kans van 20% om mijn verbinding te verliezen. Wat het spel in de praktijk bijna onspeelbaar maakt.

Een ander teken dat er iets mis is is de "connection-test" die uit te voeren is op www.speedtest.nl. Down-en uploadtests gaan doorgaans zonder probleem en ik haal ook de snelheden die ik met mijn abbo ongeveer zou moeten halen maar de connection-test is bijna niet uit te voeren. Hij begint eraan en loopt dan in heel veel gevallen na 10 of 20% vast, ik denk dat dit in 80% van de gevallen gebeurt.

Bij mijn oude pc komt dit allemaal nauwelijks voor, ik heb het verschillende keren getest en het is echt alleen op mijn nieuwe pc zo'n drama.

Eerst gebruikte ik de onboard netwerkkaart van mijn Gigabyte P35 DS3R en dacht ik dat het daar misschien aan zou liggen. Vandaag dus even een andere netwerkkaart gekocht maar helaas, hetzelfde verhaal. Nieuwste drivers voor de hele mikmak erop gezet (mobo, videokaart, geluidskaart, netwerkkaart zelf, you name it!), gekeken voor een nieuwe firmware voor mijn router (ik had nog de laatse versie), wat zitten prullen met instellingen van de netwerkkaart, allemaal tevergeefs. De eerste paar minuten na het booten of veranderen van de netwerkkaart instellingen werkt prima het maar na hoogstens 5 minuten is het weer hetzelfde drama.

Zoals ik al zei: zodra ik mijn oude pc eraan hang is het probleem meteen verdwenen, het lijkt hem dus toch echt in mijn nieuwe pc'tje te zitten.

Eerlijk gezegd heb ik zoiets ook nog nooit meegemaakt, de verbinding is niet traag en eigenlijk constant aanwezig maar af en toe lijkt er gewoon een bitje de verkeerde kant op te schieten. Ik kan er ook niks over vinden verder, andere mensen lijken altijd met trage/compleet wegvallende verbindingen te kampen.

Heeft er iemand enig idee hoe ik dit op kan lossen en/of eventueel dezelfde ervaringen? :)

Relevante specs:
Router: Linksys WRT54G
Moederbord: Gigabyte P35 DS3R
Losse netwerkkaart (die gebruik ik momenteel ipv de onboard, niet dat het uitmaakt...): Conceptronic C100i

Specs

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Misschien had je op je oude pc andere dns servers ingesteld en zijn degene die je nu automatisch krijgt gewoon brak.

Probeer anders eens de DNS servers van Open Dns.

Is er anders soms iets anders aan de firewall/virusscanner instellingen?

• Naluh!
  • Niet online
ik222 schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 17:09:
Misschien had je op je oude pc andere dns servers ingesteld en zijn degene die je nu automatisch krijgt gewoon brak.

Probeer anders eens de DNS servers van Open Dns.
Is het niet zo dat dat gewoon allemaal automatisch geregeld wordt?
Is er anders soms iets anders aan de firewall/virusscanner instellingen?
Nope, niet dat ik weet. Gebruik gewoon de standaard instellingen van Sunbelt Personal firewall en AVG Free edition.

Specs

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:09

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Naluh! schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 17:15:
[...]

Is het niet zo dat dat gewoon allemaal automatisch geregeld wordt?
Als het goed is wel, maar het mag duidelijk zijn dat het niet goed gaat, dus eentje om uit te sluiten :z
[...]
Nope, niet dat ik weet. Gebruik gewoon de standaard instellingen van Sunbelt Personal firewall en AVG Free edition.
Controleer ook even duplex mode...

Verder meld je niet welke chip er op die "Conceptronic" NIC zit, maar dat riekt naar Realtek RTL8139. Ik heb een van die ondingen een C2D op z'n knieen zien krijgen bij een LAN bij bij laatst :X Ga langs je locale kringloopwinkel, haal daar voor EUR 3 een 3Com, Intel, AMD, TI of Digital-based 10/100 NIC en je hebt sowieso vele malen lagere CPU belasting van de NIC. Of het ook je connectivity issues oplost is een tweede, maar baat het niet, dan schaadt het zeker ook niet.

Oslik blyat! Oslik!

• Naluh!
  • Niet online
dion_b schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 18:51:
[...]

Als het goed is wel, maar het mag duidelijk zijn dat het niet goed gaat, dus eentje om uit te sluiten :z

[...]

Controleer ook even duplex mode...

Verder meld je niet welke chip er op die "Conceptronic" NIC zit, maar dat riekt naar Realtek RTL8139. Ik heb een van die ondingen een C2D op z'n knieen zien krijgen bij een LAN bij bij laatst :X Ga langs je locale kringloopwinkel, haal daar voor EUR 3 een 3Com, Intel, AMD, TI of Digital-based 10/100 NIC en je hebt sowieso vele malen lagere CPU belasting van de NIC. Of het ook je connectivity issues oplost is een tweede, maar baat het niet, dan schaadt het zeker ook niet.
Duplex staat handmatig op 100 mbps full duplex. Beide kaarten (op het mobo en de losse PCI kaart) zijn idd Realtek chips.

Edit: DNS van Open DNS geprobeerd. Nog steeds problemen... :(

[ Voor 10% gewijzigd door Naluh! op 11-10-2007 23:09 ]

Specs