Ik heb met Acronis True Image inclusief Universal System Restore een image gemaakt van een XP pro installatie en deze op een nieuw systeem(inclusief nieuwe licentie) terug gezet. Alle drivers geinstalleerd en Windows updates gedaan, tot zover geen enkel probleem. Daarna begint Windows over het activeren, wat te verwachten is aangezien het nieuwe systeem uit compleet andere hardware bestaat. Wanneer ik echter op activeren klik, krijg ik enkel het volgende te zien: 
Zoals je ziet, word het zo een beetje lastig activeren
. Alle andere programma's en documenten werken gewoon, dit is het enige wat fout gaat. Op deze manier XP installaties verhuizen heb ik al regelmatig gedaan, dit is de eerste keer dat ik zo'n fout krijg. Ik heb al "sfc /scannow" gedaan, om te kijken of het aan de systeembestanden lag, maar dit hielp ook niet. Ook heb ik met Microsoft gebeld, maar die beginnen natuurlijk gelijk over dat ze dit niet ondersteunen. Wel zei de medewerker nog dat het een fout in IE7 zou kunnen zijn, dus op zijn aanraden IE7 gedeinstalleerd en toen nogmaals geprobeerd, ook dit hielp niet. Iemand enig idee hoe ik toch Windows kan activeren, zonder een nieuwe kale installatie te hoeven maken?

Zoals je ziet, word het zo een beetje lastig activeren
5520 Wp op WZW PVOutput