Toon posts:

Geen beeld na nieuwe pc

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb via internet allemaal nieuwe betere onderdelen gekocht behalve de cd/dvd-spelers.
Hier even een lijstje:

AMD Athlon 64 X2 6400+ 3,2 Ghz
A-Data 2GB intern geheugen pc6400
Gainward Geforce 8600 GTS Golden Sample 256mb
Zalman koeler voor CPU
Western digital 500gb SATA harde schijf
Asus M2N-e sli moederbord

Ik heb alles goed aangesloten en alleen 2 dvd spelers en 2 IDE harde schijven laten zitten, want op het moederbord zitten 4IDE aansluitingen en 4SATA aansluitingen. De voeding die in de kast zit is 350W.
Het lampje op het moederbord brandt groen, dus lijkt allemaal okee aangesloten. Maar als ik hem opstart krijg ik gewoon geen beeld op m'n monitor (Belinea 22inch wide typenumer: 2225 S1W).
De monitor is VGA, en op de videokaart zitten 2 DVI aansluitingen. Maar ik heb dus een DVI->VGA adapter (soort blokje dat je ertussen zet) en zo de monitor aangesloten. Als ik de monitor even aan en uit zet geeft hij de meldinge 'No Input Signal'. En dan wordt het beeld weer zwart. Op de doos van m'n videokaart staat dat ie mininaal een 400W voeding nodig heeft, ik heb een 350W voeding, dus ik dacht dat het daar wel aan zou liggen. Ergens een tijdelijke 500W voeding uitgehaald, wel met te weinig aansluitingen, maar ik heb alleen de noodzakelijke dingen aangesloten. En nog steeds geen beeld.

Waar kan dit aan liggen?

• Fox
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

Fox

Wat voor voeding is het precies? Heb je een andere DVI>VGA converter geprobeerd? Alle kabels van de videokaart wel aangesloten? Geeft het systeem piepjes?

Verwijderd

Topicstarter
De 500W voeding is een Advance PSU-500 en de 350W voeding is een Aopen AO350.
Ik heb bij de videokaart 2 dvi->vga converters gekregen, en ik had er zelf al 1. En alle drie doen ze het niet. Het systeem geeft ook geen piepjes ofzo.

• Ozzie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13-07 18:44
Als het systeem geen piepjes geeft dan ligt het probleem waarschijnlijk ergens anders dan bij je videokaart..
Misschien zit je processor niet goed in het socket ofzoiets?

"Write code as if the next maintainer is a vicious psychopath who knows where you live."

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de processor eens eruit gehaald en opnieuw erin gezet, maarr nog steeds geen beeld.
Ik heb de pc ook even helemaal 'kaal' gemaakt, dus alleen een videokaart en geheugen en processor. Ik heb ook andere videokaarten geprobeerd maar allemaal hetzelfde probleem. Ik neig ernaar dat m'n moederbord kapot is.

• timbry
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 20-03 16:10
Heb je al geprobeerd met 1 reepje geheugen op te starten?

Never argue with an idiot, he'll drag you down to his level and beat you with experience

• Sypheron
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14-07 09:19
En heb je de monitor eventueel op een ander systeem geprobeerd?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb maar een reepje geheugen van 2GB en de monitor heb ik ook geprobeerd op deze laptop, en dan doet ie het prima.

• Sypheron
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14-07 09:19
Zijn de verloopstukjes DVI-I of DVI-D?
In principe moet dit natuurlijk niet uitmaken, maar mochten ze allemaal DVI-I zijn, dan zou je natuurlijk kunnen kijken of een DVI-D stekkertje wel werkt.
Pagina: 1