Waarom kan je zelf je eigen post niet deleten?

Pagina: 1
Acties:
  • 154 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:06

mvds

Totally awesome!

Topicstarter
Als je bijvoorbeeld iemand wilt waarschuwen voor een spelfout ofzoiets (noem maar wat) en de fout word hersteld is jouw post eigenlijk overbodig geworden. Waarom kan je deze dan niet deleten?

Is het omdat de meeste users de post toch zullen laten staan om het aantal posts hoog te houden ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordi
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jordi

#1#1

Hmmz... ik denk omdat het is dat je dan zo'n welles nietes spelletje krijgt van "Hij zat te flamen!" - "NIETUS! Er staat toch niks??"

Posting in Stoute usertjes, moderator komt langs en ziet ineens niks meer. My guess, at least...

Het zal wel niet, maar het zou maar wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-09 21:56

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Op maandag 12 februari 2001 14:25 schreef obsidian het volgende:
Is het omdat de meeste users de post toch zullen laten staan om het aantal posts hoog te houden ofzo?
Dat hoop ik van niet. Ja dat je post dan overbodig is klopt natuurlijk maar ja, je hebt wel geholpen :)
Ik bedoel..je moet natuurlijk niet iemand op spel fouten gaan wijzen als het niet nodig is (als er dus al 4 man voor je is ;)).

En ja, voor de rest zie ik niet echt noodzaak je eigen post te hoeven verwijderen :)

edit:
Jotti, dat is het niet.. je kunt altijd je post wijzigen tot alleen een punt ofzo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordi
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jordi

#1#1

Jawel, daar heb je wel gelijk in, maar dan zie je nog dat er is gepost... dan weet je tenminste waar je moet zoeken. Als de posts weg zijn, is het kleine beetje 'evidence' dat er is, ook weg. Naja, ik heb er iig geen moeite mee dat je niks kunt verwijderen.

Het zal wel niet, maar het zou maar wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:06

mvds

Totally awesome!

Topicstarter
Op maandag 12 februari 2001 14:28 schreef IceStorm het volgende:

[..]

Dat hoop ik van niet. Ja dat je post dan overbodig is klopt natuurlijk maar ja, je hebt wel geholpen :)
Ik bedoel..je moet natuurlijk niet iemand op spel fouten gaan wijzen als het niet nodig is (als er dus al 4 man voor je is ;)).

En ja, voor de rest zie ik niet echt noodzaak je eigen post te hoeven verwijderen :)

edit:
Jotti, dat is het niet.. je kunt altijd je post wijzigen tot alleen een punt ofzo :)
Hmmm.. ja dat klopt eigenlijk wel ja. Daarmee is mijn vraag beantwoord en zou ik dus mijn post kunnen deleten.. :)

Nee geintje. Ja.. maar ja, ook al heb je iemand geholpen, je post blijft dan nog steeds overbodig.. Maar inderdaad, echt nodig/nuttig zou die feature ook niet worden nee....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8-Track
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 04-09 21:25

8-Track

Als je bijvoorbeeld iemand wilt waarschuwen voor een spelfout ofzoiets (noem maar wat) en de fout word hersteld is jouw post eigenlijk overbodig geworden.
Dat is inderdaad eigenlijk het enige voorbeeld dat ik kan bedenken, voor de rest vind ik het niet zo'n goed idee om de mogelijkheid te hebben een post te verwijderen. Ik vind het eigenlijk al raar dat je onbeperkt een post kan editen. In mijn ogen zou een limiet van bijvoordeeld een half uur beter zijn.

Anders kunnen ingenomen standpunten onbeperkt veranderd worden en gaat de context van de posts erna misschien grotendeels verloren. Als je terug wilt komen op een bepaald standpunt omdat je nieuwe informatie hebt verkregen of omdat iemand in een latere post het tegendeel heeft bewezen kun je dat gewoon in een nieuwe post zetten. Om die manier blijft het overzichtelijk voor de lezer van de thread, omdat hij alle posts in hun correcte context kan zien...

• Pkunk
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11-09 17:52
Ik vind het ook nuttig om jer eigen post te kunnen deleten. Ik heb vaak genoeg dat als ik iets post, en er dan op terug lees dat ik dan denk:"Neh, kan beter weg"

Ik ken forums waar het mogelijk is je eigen post te deleten, maar alleen als die post de laatste is in de draad.

Is dat misschien mogelijk?

Hallo met Tim

Verwijderd

Als je alleen iemand waarschuwt voor een spelfout moet je eigenlijk niet posten. Je moet pas posten als je iets te melden hebt, en als je iets hebt gemeld moet je daar maar niet meer op terugkomen. Zorg maar dat het de moeite waard is, of post gewoon niet ;)
Het gaat nu toch prima?

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 29-09 16:02
Brokstuk schreef op 18 september 2004 @ 13:36:
Ik vind het ook nuttig om jer eigen post te kunnen deleten. Ik heb vaak genoeg dat als ik iets post, en er dan op terug lees dat ik dan denk:"Neh, kan beter weg"
Denk dan gewoon na of druk eerst eens op bekijk bericht voordat je post |:(

Posts deleten zorgt er alleen maar voor dat er irritaties ontstaan en er meer werk is voor de mods. Ook kunnen mensen bezig zijn te reageren met een quote terwijl jij net je bericht verwijderd.

Verder kan het ook misbruikt worden, zo is er een user geweest die al zijn posts leeg heeft gemaakt. :? Dat soort zaken moedig je met een delete optie alleen maar aan imo.

• Pkunk
djluc schreef op 18 september 2004 @ 13:41:
[...]
Denk dan gewoon na of druk eerst eens op bekijk bericht voordat je post |:(
Soms zijn dingen eeneens een stuk duidelijker als je je post ziet staan in context van de hele draad. Met name als het draden zijn die dieper op dingen ingaan. Tuurlijk is het stom als je zoiets doet, maar ik vind het niet afwegen tegen het gemak om je eigen post te deleten
Posts deleten zorgt er alleen maar voor dat er irritaties ontstaan en er meer werk is voor de mods. Ook kunnen mensen bezig zijn te reageren met een quote terwijl jij net je bericht verwijderd.

Verder kan het ook misbruikt worden, zo is er een user geweest die al zijn posts leeg heeft gemaakt. :? Dat soort zaken moedig je met een delete optie alleen maar aan imo.
Waarom meer wekr voor de mods? Als je alleen je eigen post kan deleten als het de laatste in de draad (dus als er iemand na heeft gereageerd heb je pech) is, is de kans heel klein dat dat van invloed is op anderen.

[ Voor 3% gewijzigd door Pkunk op 18-09-2004 13:49 ]

Hallo met Tim

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05:35

DinX

Motormuis

Brokstuk schreef op 18 september 2004 @ 13:48:
[...]

Soms zijn dingen eeneens een stuk duidelijker als je je post ziet staan in context van de hele draad. Met name als het draden zijn die dieper op dingen ingaan. Tuurlijk is het stom als je zoiets doet, maar ik vind het niet afwegen tegen het gemak om je eigen post te deleten

[...]

Waarom meer wekr voor de mods? Als je alleen je eigen post kan deleten als het de laatste in de draad (dus als er iemand na heeft gereageerd heb je pech) is, is de kans heel klein dat dat van invloed is op anderen.
En terwijl jij denkt "even m'n post deleten" heeft iemand anders er juist een reactie op gepost en hoe je er na een paar keer een vrij rare draad aan over

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

• marccom
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 29-09 16:42
Mij lijkt het beter dat er geen optie komt om je posts te verwijderen, zoals eerder genoemd komt daar alleen maar irritatie van bij verkeerde opmerkingen e.d.

Wat ik wel eens gedaan heb bij een aantal topic-moves is een mod mailen mn kicks te verwijderen, in zo'n geval vind ik het wel handig, alleen deze functie moet beperkt blijven tot de modjes :)

Whoop!

• Pkunk
DinX schreef op 18 september 2004 @ 13:49:
[...]

En terwijl jij denkt "even m'n post deleten" heeft iemand anders er juist een reactie op gepost en hoe je er na een paar keer een vrij rare draad aan over
Lijkt mij niet dat mensen er zo snel op reageren. En als dat zo is, is dat meestal met een quote, dus dan staat er alsnog wat je hebt gezegd. Ik post, zie het staan, denk nee toch niet, gebeurt in minder dan een minuut. Kleine kans dat iemand dan al reageerd. Ik schat de kans hoger in dat mensen een fout maken die ze graag willen corrigeren.

Hallo met Tim

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 29-09 16:02
Brokstuk schreef op 18 september 2004 @ 14:00:
[...]
Lijkt mij niet dat mensen er zo snel op reageren. En als dat zo is, is dat meestal met een quote, dus dan staat er alsnog wat je hebt gezegd. Ik post, zie het staan, denk nee toch niet, gebeurt in minder dan een minuut. Kleine kans dat iemand dan al reageerd.
Meerdere posts binnen dezelfde minuut is op dit forum niet ongebruikelijk. Verder is het gewoonweg vreemd om een quote te maken van een post die niet meer bestaat.
Ik schat de kans hoger in dat mensen een fout maken die ze graag willen corrigeren.
Volgens mij is het gewoon een kwestie van goed opletten en weten waar je mee bezig bent. Je weet toch waarop je reageert? Wat kan je daar nou nog fout aan doen?
Brokstuk schreef op 18 september 2004 @ 13:48:
[...]Soms zijn dingen eeneens een stuk duidelijker als je je post ziet staan in context van de hele draad. [...]
Geef me eens een voorbeeld daarvan want ik snap totaal niet wat je bedoeld. Het bekende "lees de draad voor je blaat" lijkt me hier wel heel erg van toepassing. Je weet toch welke reacties er staan voor je zelf gaat reageren?

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Het zelf kunnen weghalen van posts is op sommige forums mogelijk, op andere weer niet. Bij ons kan het niet om uiteenlopende redenen; en het voorbeeld wat hierboven aangehaald wordt lijkt ons geen reden om het wel aan te zetten. :)

• The Evil Brain
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-09 15:49
Brokstuk schreef op 18 september 2004 @ 14:00:
[...]

Lijkt mij niet dat mensen er zo snel op reageren. En als dat zo is, is dat meestal met een quote, dus dan staat er alsnog wat je hebt gezegd. Ik post, zie het staan, denk nee toch niet, gebeurt in minder dan een minuut. Kleine kans dat iemand dan al reageerd. Ik schat de kans hoger in dat mensen een fout maken die ze graag willen corrigeren.
er is ook altijd nog de edit-mogelijkheid, om iets écht stoms te verwijderen. Het verwijderen van posts laat alleen maar topics uit de rails vliegen, omdat er gewoon gaten ontstaan.

• Pkunk
nou goed dan :'( Dan let ik wel beter op de volgende keer :)

[ Voor 59% gewijzigd door Pkunk op 18-09-2004 16:40 ]

Hallo met Tim

Pagina: 1