Toon posts:

pci sloten

Pagina: 1
Acties:
  • 156 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik zoek een moederbord met nog 4 of 5 PCI sloten. Wel 6 of 8 SATA aansluitingen en het lieft nog parallele poort en 2 COM poorten. 2 COM poorten word waarschijnlijk lastig, daar zijn dus uitbreidingskaarten voor wat weer een PCI slot 'kost' uiteraard.

Alle moederborden die ik vind hebben bijv 2 pci-e sloten waardoor er maar 2 of 3 PCI sloten zijn :|

• bóòbó
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 23-12-2025
Mag ik vragen waarom je 5 pci poorten nodig hebt?

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19:45

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Wat is de reden dat je zoveel PCI sloten nodig bent? Welke kaarten wil je er insteken? Tegenwoordig zit er al zoveel op het moederbord, dat zoveel extra PCI kaarten bijnan niet nodig zijn.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 24-05 09:10

M2M

medicijnman

Verwijderd schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 16:25:
Ik zoek een moederbord met nog 4 of 5 PCI sloten. Wel 6 of 8 SATA aansluitingen en het lieft nog parallele poort en 2 COM poorten. 2 COM poorten word waarschijnlijk lastig, daar zijn dus uitbreidingskaarten voor wat weer een PCI slot 'kost' uiteraard.

Alle moederborden die ik vind hebben bijv 2 pci-e sloten waardoor er maar 2 of 3 PCI sloten zijn :|
pci sloten worden schaars. als je een mobo kunt vinden die er nog 3 heeft dan heppie geluk. pci sloten worden ook schaars met een rede, alles wat je eigenlijk nodig hebt zit of op het moederbord ingebakken, of op pci-e / agp.

en voor je com-poort probleem, daar hebben ze usb --> serieel oplossingen voor. Voor de meeste andere pci problemen vaak ook, want ik kan me niet indenken waar je nu nog 5 pci sloten voor nodig zou kunnen hebben. een tv kaart, een geluidskaart en dan houd het toch eigenlijk wel redelijk op toch?

-_-

Verwijderd

Topicstarter
bedankt ik was als bang voor dit antwoord. USB naar com convertors werken soms niet helemaal omdat ze bepaalde signalen niet doorgeven. Vandaar dat ik naar een pci keek alleen is sweex niet het eerste merk waarvan ik die zou kopen, wel het enige die die dingen maakt en redelijk goedkoop op de markt heeft.

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Verwijderd schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 16:47:
bedankt ik was als bang voor dit antwoord. USB naar com convertors werken soms niet helemaal omdat ze bepaalde signalen niet doorgeven. Vandaar dat ik naar een pci keek alleen is sweex niet het eerste merk waarvan ik die zou kopen, wel het enige die die dingen maakt en redelijk goedkoop op de markt heeft.
Misschien is het handig om eens aan te geven wat je precies wilt. Mogelijk dat mensen hier tegen dezelfde problemen aan zijn gelopen en mogelijk alternatieven of zelfs oplossingen hebben gevonden, met wat er wel te verkrijgen is.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Je kunt ook denken aan dit soort dingen: http://www.magma.com/products/pci/index.html. Dan hoef j niet met trage USBoplossingen te werken.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:01

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

_Dune_ schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 23:39:
[...]

Misschien is het handig om eens aan te geven wat je precies wilt. Mogelijk dat mensen hier tegen dezelfde problemen aan zijn gelopen en mogelijk alternatieven of zelfs oplossingen hebben gevonden, met wat er wel te verkrijgen is.
Inderdaad. Zoals het er nu staat is dit wel een erg helpdeskerig topic dat een slotje riskeert :o

Geef ons de info waarmee we echt met je mee kunnen denken...

Oslik blyat! Oslik!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

_Dune_ schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 16:29:
Wat is de reden dat je zoveel PCI sloten nodig bent? Welke kaarten wil je er insteken? Tegenwoordig zit er al zoveel op het moederbord, dat zoveel extra PCI kaarten bijnan niet nodig zijn.
Nou..

Ikzelf heb altijd een PCI geluidskaart. Ik gebruik een PCI NIC (liever een merk als 3Com, word nooit zo vrolijk van Realtek enz.). Roep het dus niet té hard, niet iedereen gebruikt alle onboard-meuk die standaard op een moederbord zit.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:01

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Nope, maar dan nog...

Met PCI NIC en audio heb je het ongeveer gehad aan zinnige PCI kaarten in een nieuw systeem. Misschien dat je nog een legacy PCI IDE/SATA/SCSI controller hebt die je over wilt zetten, dan kom je aan drie, wat ook gelijk grootste hoeveelheid is die je tegenwoordig tegenkomt. En zelfs voor die I/O controller is het niet bepaald zinnig aangezien je dan snel tegen de max bandbreedte van de PCI bus aanloopt, dus is PCIe een betere oplossing.

Maar goed, als ik de cryptische verwijzingen van de TS een beetje interpreteer is dit meer voor een of andere vage server-ding dan voor een desktopPC. Dus the jury is out totdat hij ons verlicht mbt z'n doelstellingen.

Oslik blyat! Oslik!

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Exorcist schreef op vrijdag 12 oktober 2007 @ 16:20:
[...]
Nou..

Ikzelf heb altijd een PCI geluidskaart. Ik gebruik een PCI NIC (liever een merk als 3Com, word nooit zo vrolijk van Realtek enz.). Roep het dus niet té hard, niet iedereen gebruikt alle onboard-meuk die standaard op een moederbord zit.
Ik heb hier drie systemen staan (2x Athlon MP en een Athlon 64 X2), waarvan er twee voorzien zijn van onboard Intel netwerk chips het derde systeem heeft twee Marvell chips. Nu moet ik wel eerlijk bekennen dat de twee systemen met de Intel chips net voorzien zijn van Gbit PCI-X kaarten van 3COM, maar dit is alleen omdat de onboard kaarten tot 100Mb/s gaan en ik recentelijk een Gbit switch heb gekocht.

Tevens heb ik ook in twee van de drie systemen een PCI audio kaart zitten te weten een Audigy II ZS en een Terratec Aureon Space 7,1", maar verder zou ik niet komen bij een gewoon doorsnee systeem.

Dus dan kom je nog op 2 PCI kaarten in plaats van 5 stuks waar TS het over heeft.

Maar zoals eerder vermeldt kan TS misschien beter wat meer info. geven wat nu precies de bedoeling is, voordat dit topic uitloopt op waarvoor je PCI sloten allemaal kunt gebruiken. ;)

P.s. Ik zie mijzelf niet als doorsnee gebruiker. ;)

[ Voor 7% gewijzigd door _Dune_ op 12-10-2007 22:21 ]

Pagina: 1