Toon posts:

Verpakking van online shop, is dit normaal?

Pagina: 1
Acties:
  • 148 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo.

Ik heb net een nieuwe Harddisk per post mogen ontvangen. Ik vond de verpakking alleen erg magertjes, zeker voor een harddisk. De harddisk werd verwikkeld in een opengewerkte kartonnen doos met een beetje papier ertussen en dat was het. Het had zo door de brievenbus gekund.
Nou ben ik zelf TNT medewerker geweest en weet hoe er word omgaan met pakktjes in de sorteer-centra. En aangzien ik voor langere tijd wat kostbare data wil bewaren knijp ik em nu een beetje.
Want ik heb toch echt geen zin om te wachten totdat ie wel crasht na zijn garantieperiode ofzo.
Ik vind het gewoon uiterst slordig. Zeker voor zoiets als een harddisk. Dit verkort de toch de levensduur?

Mijn vraag voordat ik bij de winkel ga klagen; Is deze manier van verpakken normaal voor een HD?
Ik betaalde 8,95 voor verz. (ga nog geen namen noemen)

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:14
Nee dat is niet normaal, maar dat had je zelf ook al begrepen.

Ik zou gewoon contact opnemen met de webshop en het probleem uitleggen.

De HD werkt gewoon goed? Doe even een uitgebreide scan. Is hij niet goed, stuur hem terug.

Verwijderd

Topicstarter
Nou, is dat verstandig? ik wil helemaal helemaal niets doen met die HD totdat ik antwoord heb
van de winkel. In verleden heb ik ook welles een seagate gehad die een lichte klap kreeg (viel op tafel). Vijf maanden later ging ie kaduuk.. Niet cool.

Maar ik dacht mischien kwam dit soort verzendingen vaker voor. Mijn vorige Harddisks werden wel keurig verpakt en opgestuurd (zelfde winkel)

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 11-10-2007 16:43 ]

• Hoicks
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:30

Hoicks

Techno!

Als een harddisk de eerste twee maanden overleeft, hoef je niet bang te zijn dat het door die ene klap komt hoor.

Meestal is het zo dat defecten aan een HD zich vaak spoedig openbaren.

Bovendien geeft Seagate 5 jaar garantie.

Overigens zijn harde schijven pas echt gevoelig voor klappen als ze aanstaan. Als een schijf uitstaat en de kop in de parkeerstand staat, kan ie wel wat hebben.

[ Voor 44% gewijzigd door Hoicks op 11-10-2007 16:46 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu een Samsung Spinpoint.

• wizzzzzz
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-01 14:05
Hoicks schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 16:44:
Als een harddisk de eerste twee maanden overleeft, hoef je niet bang te zijn dat het door de klap komt hoor.
Da's onzin, ik heb een tijdje geleden 2 x WD 250KS schijven besteld, die ook erg mager verpakt werden bezorgd. Binnen 7 maanden waren ze beide stuk en vervangen.

• Hoicks
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:30

Hoicks

Techno!

wizzzzzz schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 16:47:
[...]

Da's onzin, ik heb een tijdje geleden 2 x WD 250KS schijven besteld, die ook erg mager verpakt werden bezorgd. Binnen 7 maanden waren ze beide stuk en vervangen.
Misschien had je twee schijven van een slechte serie?

Ik kan me niet voorstellen dat een klap de kop van een HD zo ontwricht dat deze nog 7 maanden goed doordraait voordat de crash zich voordoet. Dan zou ik eerder gaan denken in weken ipv maanden voor dat de schijf crasht.

• Beugelfles
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19-02 20:41

Beugelfles

I love rusty spoons

Verwijderd schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 16:25:
En aangzien ik voor langere tijd wat kostbare data wil bewaren knijp ik em nu een beetje.
Je vertrouwt toch niet alleen op die Harddisk? Ik neem aan dat je nog ergens een back-up hebt?

Maar ontopic: ik zou hem goed testen, als er niks aan de hand is dan kan je hem gewoon gebruiken dunkt mij. Misschien kan je nog contact opnemen met de webshop dat het echt niet kan zo versturen.

Specs "It don't mean a thing if it ain't got that swing!"...

Verwijderd

Topicstarter
Beugelfles schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 16:52:
[...]

Je vertrouwt toch niet alleen op die Harddisk? Ik neem aan dat je nog ergens een back-up hebt?
Dat is het em juist. Geen geld voor een tweede op het moment. En ik moet toch snel data overzetten voor mezelf.. Daarom ben ik zo panisch..

• iro
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-05-2022

iro

:)

Ik vind de verzendkosten uitermatig hoog voor deze slordige verpakking. Bij HDD's mag je toch wel verwachten dat er bubbeltjesfolie omheen zit en met die zakjes lucht in een niet te grote doos.
Ik zou als ik jou was inderdaad een mailtje sturen hoe je het gaat oplossen, want dit kan echt niet.

Specs pc

Verwijderd

Topicstarter
De verz. kosten waren idd. 8.95. Voorheen werd het altijd netjes verpakt nooit problemen bij deze winkel. Echt jammer dit. Hoop niet dat ze moeilijk gaan doen en zeggen dat ik nog 3 jaar garantie heb ofzo. Het zit me gewoon niet lekker.

Verwijderd

Topicstarter
Beugelfles schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 16:52:
[...]

Maar ontopic: ik zou hem goed testen, als er niks aan de hand is dan kan je hem gewoon gebruiken dunkt mij. Misschien kan je nog contact opnemen met de webshop dat het echt niet kan zo versturen.
Ik heb idd nog twee vaste schijven. En heb straks dus nog wel een backup va mijn data
(nouja deels, omdat ik de oude schijven weer wil vrijmaken natuurlijk, of zveel mogelijk, das de bedoeling meestal niet?).
Maar uiteindelijk vertrouw je een schijf toch helemal niet meer dat zo is behandeld? Ik heb plasma-schermen van een roller zo de grond op zien knetteren, maar die waren goed verpakt.
Mijn harddisk niet.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 11-10-2007 22:02 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
Ik mag de Harddisk RMA terrugsturen. Wel netjes. Nu denk ik dat ik een ander krijg (hoop ik)
Maar ik hoop ook niet dat ze denken grappig te zijn en dezelfde harddisk terrug opsturen oid.
Zijn die speciale nummers op een harddisk heel uniek voor elke HD die van de lopende band komt?
Mischien dat ik die kan noteren voorde zekerheid (noem me maar panisch..), en welke nummers moet ik dan noteren?

Dank.

• vierkant228
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-04-2025
serienummer is altijd uniek (anders is het geen serienummer)

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Je zou aan de onderkant naast de printplaat een heel klein streepje kunnen zetten met een potlood, dan kan je het makkelijk herkennen en iemand die het niet weet ziet het niet.

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Verwijderd

Topicstarter
En welke is dat? Ik zie zoveel nummers.. :p (ik ben vrouw he, heb een beetje empathie)

Verwijderd

Topicstarter
Resistor schreef op zaterdag 13 oktober 2007 @ 15:08:
Je zou aan de onderkant naast de printplaat een heel klein streepje kunnen zetten met een potlood, dan kan je het makkelijk herkennen en iemand die het niet weet ziet het niet.
aha, you the man.
maar ik wil de harddisk ook niet merken met een potlood ofzo weetje. ik heb em nog nieteens aangeraakt, want het blijft nog eigendom van de winkel natuurlijk :P
(zo netjes ben ik wel)

• vierkant228
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-04-2025
meestal staat er voor sn:

Markeren zou ik niet doen, hij zit nu nog (als ik het goed begrepen heb) in ongeopende seal.

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-02 20:16

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Een serie nummer wordt veelal aangeduid met S/N: gevolgt door het nummer. ;)

edit:
Zit ik te kijken welk merk schijf je hebt gekocht, zie ik Samsung Spinpoint staan. Laat ik nu net een dergelijke schijf ook nieuw op mijn bureau hebben liggen. :D Het serienummer staat in mijn geval op het grote witte label direct onder de barcode en er staat inderdaad S/N: voor.

[ Voor 65% gewijzigd door _Dune_ op 13-10-2007 15:16 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op zaterdag 13 oktober 2007 @ 15:08:
En welke is dat? Ik zie zoveel nummers.. :p (ik ben vrouw he, heb een beetje empathie)
Het nummer waar S/N of serial bij staat... (moet zelfs een vrouw kunnen vinden :+ )

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Verwijderd

Meestal staan op Samsung Harde schijven een grote streepjescode (midden op de schijf) met S/N ervoor. Dit nummer is het serienummer :). Succes !

Verwijderd

Topicstarter
Ah so. Hey hartstikke bedankt allemaal!
gambieter schreef op zaterdag 13 oktober 2007 @ 15:14: Het nummer waar S/N of serial bij staat... (moet zelfs een vrouw kunnen vinden :+ )
Ja nu ben ik minder dan vrouw zeker? *in crisis verkeert*
vierkant228 schreef op zaterdag 13 oktober 2007 @ 15:13: hij zit nu nog (als ik het goed begrepen heb) in ongeopende seal.
Nou nieteens, meestal kwamen mijn harddisks in een vacuum seal, deze samsung werd geleverd in een soort doorzichtig bakkers of donut-klem. Waar ze die roomsoezen in zetten weetjewel.
Plus wat karton eromheen Dat was de verpakking.

• wibra
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 04-02 19:35
dat klinkt wel als een standaard verpakking. kan je daar niet eens een fototje van nemen en hier zetten?

Verwijderd

Topicstarter
Ehm.. Heb geen camera. Was dus harddisk in een doorzichtige klem. En daar een uitgevouwen kleine doos omheen gewikkeld. En er zat een beetje papier bij meer niet. Is dat standaard?
Harddisk heben we het over he. Sorteercentra, pakketjes rollen van een rolbank, zo ploep op de grond.. (meestal in een bak, maar afentoe..)

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/18401dcfc33bece9112a0e60bb08755e/full.jpg

Zo een dus, zaten soortgelijke tenminste om mijn 5 Samsungs.

offtopic:
En dit topic heeft dus helemaal niets in OM te zoeken, er is immers geen hardwareprobleem maar een verpakkingsprobleem en zou, bij gebrek aan wat anders, in SG moeten

[ Voor 13% gewijzigd door Guardian Angel op 13-10-2007 18:33 ]

ARME AOW’er

• pinockio
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-01 15:40
Samsung schijven zitten altijd in zo'n plastic doosje, WD en Seagate niet. Die doosjes bieden een behoorlijke bescherming, maar natuurlijk is het normaal dat dat doosje dan weer in een kartonnen doos met piepschuim / bolletjes gaat.

Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een laatste vraagje.
Is de S/N (serienummer) op elke hadrdisk dat uit de fabriek rolt eigenlijk uniek?
Of wordt er 1 serienummer toegewezen aan elke batch of type harddisk?
Dan kunnen ze met omruilen net zo goed weer dezelfde terrugsturen natuurlijk (als ze denken dat ze grappig zijn). En daar zit ik natuurlijk helemaal niet op te wachten. Een harddisk dat in een stukje karton is vertuurd naar mij en zoveel heeft meegemaakt onderweg vertrouw ik namelijk niet meer..

*ja ben licht achterdochtig* > sommige data is heel dierbaar

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 16-10-2007 16:28 ]

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 16:25:
Ik heb een laatste vraagje.
Is de S/N (serienummer) op elke hadrdisk dat uit de fabriek rolt eigenlijk uniek?
Of wordt er 1 serienummer toegewezen aan elke batch of type harddisk?
Dan kunnen ze met omruilen net zo goed weer dezelfde terrugsturen natuurlijk (als ze denken dat ze grappig zijn). En daar zit ik natuurlijk helemaal niet op te wachten. Een harddisk dat in een stukje karton is vertuurd naar mij en zoveel heeft meegemaakt onderweg vertrouw ik namelijk niet meer..

*ja ben licht achterdochtig* > sommige data is heel dierbaar
Een serienummer is uniek. Wil je het helemaal zeker weten zorg je dat je *ergens* een klein merkje aan de schijf geeft, dat niets beschadigd en niet te zien is voor anderen, als je de seal kunt openen. Ook zou je een foto/scan kunnen maken van het stickertje met alle nummers erop.

Verder is het inderdaad niet echt normaal om een harddisk zo te verpakken. Buiten de standaard blister (of niet, bij WD en Seagate bijvoorbeeld) hoort een harde schijf toch zeker in een gedempte doos te zitten. Lekker nummers opslaan en RMA sturen, weet je zeker dat het goed gaat, en je niet volgende week een crash krijgt en het 'jouw schuld' is :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het serienummer + wat eigenaardigheden van de sticker onthouden (de plaatsing was wat schuin). Maandag al RMA-opgestuurd. En Dinsdag hebben ze het ontvangen.
Het zou alleen om een ruil gaan wat afgesproken was per email. Maarja afwachten,
ze hebben het vast erg druk :)
Pagina: 1