Toon posts:

Wie gebruikt zijn PC als gameconsole (in de woonkamer)?

Pagina: 1
Acties:
  • 214 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al jaren een mediacenter(tje) waar ik films/tv op kijk en muziek op luister. Sinds kort mag ik mij ook de gelukkige eigenaar van een HDTV noemen. Ik vond het alleen erg jammer dat ik zo weinig kon doen met de hoge resolutie van het scherm (in vergelijking met mijn oude crt-breedbeeld), totdat ik eergister op het simpele idee kwam om twee controllers te kopen :)

Ondertussen NFS: Most Wanted geïnstalleerd en dat ziet er heel erg vet uit! Veel mooiere kleuren/helderheid dan op m'n PC scherm.

Ik moet helaas nog een paar daagjes wachten tot de controllers (Logitech Rumblepad) geleverd worden, maar ik ben nu al erg tevreden. Ik had al een tijdje in gedachte om een spelcomputer te kopen (xbox/wii/ps3), maar wegens geldgebrek zat dat er niet in. Nu ben ik klaar met slechts de prijs van twee controllertjes!

Maar nu de reden van het openen van dit topic :) ik ben erg benieuwd of er meer mensen zijn die op dit brilliante ;) idee zijn gekomen en wat jullie ervaringen er mee zijn? Welke PC spellen erg geschikt zijn voor deze opstelling en of deze compatible/geschikt zijn te spelen met een controller.
Daarnaast ben ik natuurlijk erg benieuwd naar jullie opstelling en een paar mooie pics zouden welkom zijn!

Dan nog ff een voetnootje:
Kom svp niet aan met verhalen in de trend van: "ik heb m'n 486 aangesloten en speel nu Lotus/Stunts/Wacky Racer op een tvtje dat ik nog op zolder had staan."

Ik heb het over waardige vervangers van de huidige generatie spelcomputers, die dus ook de nieuwste/nieuwere spelen aankunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Het is dat ik nog geen HTPC heb, maar het staat hier wel degelijk in de planning.
Lijkt me vooral leuk voor party games zoals Worms of het emuleren van legacy consoles :)
Verder natuurlijk de games die ik zelf regelmatig speel. Das gewoon super vet op een groot scherm :)

Voor dit doel heb ik als plan om een Asus Pundit P serie booksize computer aan te schaffen. Media remote erbij en een setje wireless gamepads.
Koppelen aan een stevige TV en dan spelen :)

Iig eerst ff m'n server klaarmaken zodat ik ook films vanaf m'n server kan gaan streamen enzo :)
Dat heeft prio #1 hier :P Daarna maar eens verder kijken naar die HTPC :)

[ Voor 41% gewijzigd door McKaamos op 11-10-2007 15:58 ]

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:49
Momenteel niet, daar heb ik een aparte kamer voor (ook voor de consoles btw). Wanneer de volgende generatie videokaarten uitkomt gaat mijn huidige setup in een HTPC kast en naar de huiskamer. Dan zal ik wel beneden gaan gamen op de pc.

Ik vind het gewoon lekker om een eigen hoekje te hebben dat helemaal om het gamen is ingericht.

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-08 07:53
Geschikte spellen voor die dualshock controllers (tenminste daar gebruik ik ze bij):
Alle racespellen
Alle sportspellen
Vechtspellen (weet eigenlijk niet zo een titel te noemen voor pc)
De prince of persia's en soortgelijke spellen.
En verder ben ik het eens met McKaamos, regel emulatoren voor de nes, snes, sega, mame, nintendo64 etc, want daar zitten consolejuweeltjes tussen die erg veel fun opleveren). Ik weet alleen niet of die op HD ook tof zijn, wellicht bestaan er upscalers ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Alleen jammer dat de games die leuk zijn om in de woonkamer te spelen vaak niet echt op de PC uitkomen... En dat je er wat meer gezeur mee hebt dan met een console, cd-tje proppen en gaan.

[ Voor 28% gewijzigd door 418O2 op 11-10-2007 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nieuwe games misschien minder
maar oude spellen als Bomberman en Worms (2) vind ik
persoonlijk echt (nog steeds!) super spellen om gezellig
met zn 2en(of meer te spelen).
Ik heb wel een gameconsole maar merk toch dat veel spellen die
samen gespeeld worden deze goedkope games zijn (naast sport en
race spellen ;) )
418O2 schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 16:35:
Alleen jammer dat de games die leuk zijn om in de woonkamer te spelen vaak niet echt op de PC uitkomen... En dat je er wat meer gezeur mee hebt dan met een console, cd-tje proppen en gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barres B.
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 14-10 18:14

Barres B.

six seasons and a movie!!!

Ik heb niet zo'n tv, maar wat ik wel vaak deed was met mijn s-video uitgang een 60cm tv aansluiten. Was niet heel erg mooi ofzo, de oude tv's kunnen niet veel aan qua resolutie. Maar leuk is het wel, ik vind het gewoon mooi zo'n groot scherm:P.. maar tegenwoordig hebben we geen 60cm meer en heb ik een 21" dus is het niet meer nodig. Maar ben ook niet iemand die veel speelt en dat ik een scherm heb ben ik al tevreden om;)

...een dag uit je bed gekomen is een dag niet geleefd... barres.nl | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Mar2zz schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 16:24:
Geschikte spellen voor die dualshock controllers (tenminste daar gebruik ik ze bij):
Alle racespellen
Alle sportspellen
Vechtspellen (weet eigenlijk niet zo een titel te noemen voor pc)
De prince of persia's en soortgelijke spellen.
En verder ben ik het eens met McKaamos, regel emulatoren voor de nes, snes, sega, mame, nintendo64 etc, want daar zitten consolejuweeltjes tussen die erg veel fun opleveren). Ik weet alleen niet of die op HD ook tof zijn, wellicht bestaan er upscalers ofzo?
Afhankelijk van je emulator kan je inderdaad geweldig goede upscalers e.d. hebben.
Ik gebruik ondertussen Gens+ voor Megadrive emulatie en fullscreen op m'n PC ziet dat er strak uit :)

(voor zover MD games strak kunnen zijn dan ;) )

[ Voor 3% gewijzigd door McKaamos op 11-10-2007 17:08 ]

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
heb laatst ook een gat geboord in de vloer, zodat daar ook een setje kabels doorheen kan
2 Rumbelpads op de bank, en lekker gamen op 32"

Bedoeling is inderdaad om met meer dan 1 speler te gamen, dus niet zo zeer FPS

- Sega rally 2007
- Fifa 2008
- Worms lijkt me ook leuk idd.
- emulator voor nintendo

[ Voor 39% gewijzigd door HyperTrophy op 11-10-2007 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
HyperTrophy schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 19:35:
heb laatst ook een gat geboord in de vloer, zodat daar ook een setje kabels doorheen kan

- Sega rally 2007
- Fifa 2008
- emulator voor nintendo
Worms is wel een klassieker ja. Die nintendo emulators zijn wel aardig, maar het echte 'nintendo gevoel' heb je niet echt (niet zo als zo'n super-mario cassette in die snes te rammen ;) ) en ik vind het ook een beetje jammer om naar die verschrikkelijk beroerde graphics te kijken (liever goed 2d dan slechte 3d, dat dan weer wel)

Is Sega rally trouwens splitscreen? Of hotseat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13:50

The Zep Man

🏴‍☠️

Als je het voor de emulators van de klassieke systemen doet: een oude Xbox doet ook wonderen (NES, SNES, GB(A), MAME, Genesis...). ;)

Ik moet wel toegeven dat het steeds aantrekkelijker wordt om een PC te bouwen die naast media center ook nog een spelletje kan spelen op de TV. Vroeger was tenslotte de PC en de TV apparatuur echt gescheiden. In het LCD met VGA/DVI/HDMI tijdperk is deze scheiding steeds meer gaan vervagen.

Bovendien heeft het wel een hoog tweakers gehalte. ;)

[ Voor 7% gewijzigd door The Zep Man op 11-10-2007 21:25 ]

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het wel eens gezien bij iemand, en ik was er zelf niet echt kapot van. De controls zijn meestal toch niet echt geschikt voor joystick etc (tenminste niet de games die ik speel), en een keyboard/muis op de bank is ook niet echt wat.

Het ziet er wel erg strak uit verder ja, maargoed doe mij toch maar een 360 als ik op de bank hangend wil gamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 21:30:
Ik heb het wel eens gezien bij iemand, en ik was er zelf niet echt kapot van. De controls zijn meestal toch niet echt geschikt voor joystick etc (tenminste niet de games die ik speel), en een keyboard/muis op de bank is ook niet echt wat.

Het ziet er wel erg strak uit verder ja, maargoed doe mij toch maar een 360 als ik op de bank hangend wil gamen.
Met een 360 heb je zo ongeveer dezelfde controllers als die je voor een PC kunt kopen, dus dan valt het verschil met een 360 toch wel weg lijkt me (behalve dat het er -mits er een goede PC aan hangt- beter uit ziet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 21:45:
[...]

Met een 360 heb je zo ongeveer dezelfde controllers als die je voor een PC kunt kopen, dus dan valt het verschil met een 360 toch wel weg lijkt me (behalve dat het er -mits er een goede PC aan hangt- beter uit ziet)
Ok voorbeeld: Ik speel(de) liever Call of Duty 2 op mn xbox dan dat ik moeilijk ga doen om de controls voor een joystick te configgen waarna ik finaal neergemaaid wordt door alle muis/toetsenbord gamers. Sure het is mogelijk, maar persoonlijk ken ik weinig mensen die dat leuk vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 21:46:
[...]

Ok voorbeeld: Ik speel(de) liever Call of Duty 2 op mn xbox dan dat ik moeilijk ga doen om de controls voor een joystick te configgen waarna ik finaal neergemaaid wordt door alle muis/toetsenbord gamers. Sure het is mogelijk, maar persoonlijk ken ik weinig mensen die dat leuk vinden.
ow op die fiets :P je bedoeld op internet ja. Voor FPS games idd, voor adventure/platformers/racegames is het juist prettiger om met een controller te spelen (vind ik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 19:55:
[...]

Worms is wel een klassieker ja. Die nintendo emulators zijn wel aardig, maar het echte 'nintendo gevoel' heb je niet echt (niet zo als zo'n super-mario cassette in die snes te rammen ;) ) en ik vind het ook een beetje jammer om naar die verschrikkelijk beroerde graphics te kijken (liever goed 2d dan slechte 3d, dat dan weer wel)

Is Sega rally trouwens splitscreen? Of hotseat?
lelijke links-rechts splitscreen, hoop dat t beter speelt op een 32" dan op 17"

Je kan ook timetrials doen, en elkaars ghost na-racen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Mediaportal + Myemulators plugin + emulatoren (Nintendo, Sega, Sony) + 2 draadloze controllers + tv-out == Prima gamen vanaf de bank :)

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-02 11:09

mad_max234

AMD Athlon II M320

Ik heb al jaren een pc onder mijn tv staan en ik gebruik heb als htpc/game pc, eerst op een breedbeeld TV nu zins enige tijd op een 32" lcd tv. Ik heb geen console nodig. :)

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier niet aan de tv (student) maar ik speel wel vaak 'console achtige' games op de pc, omdat ik hier voorlopig niet echt een console wil plaatsen of kan betalen. Later wil ik wel gewoon een ps3, maar dat is over een jaartje pas.

Gewoon omdat m'n voorkeur meer naar console platformers gaat. En als je wat zoekt vind je deze ook wel voor de pc. Daarnaast speel ik ook regelmatig een shooter, dus nu kan ik beide op hetzelfde apparaat. En uiteindelijk is het ook goedkoper (kostte me enkel de prijs van een dual analog controller, 12 euro of zo).

Bijkomend voordeel is dat pc games véél goedkoper zijn (nieuw) en véél sneller in de budgetbak belanden, en zelfs dan een stuk goedkoper zijn. Ik koop m'n games meestal onder de 10 euro, bij uitzondering rond de 20. Een ps2 platinum game zal nog altijd 20euro+ zijn.

Concreet: prince of persia 2 en 3, splinter cell 1-2-3, Lara Croft Legend, allemaal uiteraard veel beter te spelen met een gamepad. Ik heb ook nog raving rabids gezien, net als redelijk wat sonic games... Dus er is wel keuze. Strangehold is er bvb ook voor de pc (echter nog wat te duur in mijn geval). Zoals je ziet voornamelijk games van 1-2 jaar (of meer) oud. Nieuwere 'next gen' console games zal je niet gemakkelijk vinden voor de pc (haze, MGS4, ...) En vaak zijn console games gewoon ports van pc games om daar ook een graantje te kunnen meepikken. Speel ze dan meteen op de pc, wat goedkoper is (qua kostprijs van game) vb. bioshock, oblivion...

En zoals vermeld kan je ook nog oudere consoles emuleren. Het werkt wel voor mij op die manier, maar later wil ik wel zonder twijfel gewoon een ps3 naast de TV zetten. Simpeler, minder kopzorgen, minder grote investering qua hardware (1*400 euro per 6 jaar ipv 3*200 euro per 6 jaar, minstens, tel daarbij nog geheugen en proc). Daarnaast is het meer plug and play uiteraard, en relaxter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben hospitalized door een motorongeluk, en lig nu in een ziekenhuisbed in de woonkamer met een bovenbeenfractuur van heb ik jou daar. M'n bak staat naast het bed, hooked up aan de tv. Tobo op schoot, muis liggend op een iCute in bed, en gamen maar! Gewoon aan het netwerk gehangen en een geile speakerset erop aangesloten. Je moet iets, als je 22 uur per dag in bed ligt en weinig uit kan voeren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost(NL)
  • Niet online
Ik ben er zelf wel mee bezig om dit te doen, misschien voor anderen ook interessant om te weten, het is dus mogelijk om Xbox 360 controllers voor windows te kopen, je krijg dan een kastje bij voor de draadloze ontvangst en tegenwoordig zijn er steeds meer spellen die deze controller out of the box ondersteunen, ze zijn niet supergoedkoop ( +-50 euro ) maar zijn uitstekende controllers als je het mij vraagt!

i5-12600K PRIME Z690M-PLUS D4 64GB 980 Pro M.2 1TB  MBA M1 13" 8GB 256GB (Late '20)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 12 oktober 2007 @ 11:57:
Ik ben hospitalized door een motorongeluk, en lig nu in een ziekenhuisbed in de woonkamer met een bovenbeenfractuur van heb ik jou daar. M'n bak staat naast het bed, hooked up aan de tv. Tobo op schoot, muis liggend op een iCute in bed, en gamen maar! Gewoon aan het netwerk gehangen en een geile speakerset erop aangesloten. Je moet iets, als je 22 uur per dag in bed ligt en weinig uit kan voeren :)
Is het dan niet veel makkelijker om een (draadlose) controller te kopen ipv met een muis+tobo? Heb je nog een beetje bewegingsvrijheid in bed...anders krijg je nog doorligplekken erbij :P

beterschap trouwens! bij mij zijn de motorritjes tot nu toe altijd nog goed afgelopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ghost(NL) schreef op vrijdag 12 oktober 2007 @ 12:06:
Ik ben er zelf wel mee bezig om dit te doen, misschien voor anderen ook interessant om te weten, het is dus mogelijk om Xbox 360 controllers voor windows te kopen, je krijg dan een kastje bij voor de draadloze ontvangst en tegenwoordig zijn er steeds meer spellen die deze controller out of the box ondersteunen, ze zijn niet supergoedkoop ( +-50 euro ) maar zijn uitstekende controllers als je het mij vraagt!
Ik doe precies het zelfde, halo 2 in de laptop, dvi naar hdmi kabel naar de tv en gaan met die banaan..
Het is even klooien met de setting omdat pc shooters iets sneller dan de console versies zijn..
Had een xbox dus geen controler bij hoeven te kopen..
Speeld lekker weg, relaxed op de bank..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
HyperTrophy schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 19:35:

- Sega rally 2007
- Fifa 2008
- emulator voor nintendo
Ik heb SEGA rally, maar ik kan onder 'multiplayer' geen head-to-head selecteren... het staat wel onder de titel ("race online or head-to-head") maar ik kan alleen een online spel selecteren?
Pagina: 1