Suggestie t.net (Nieuws I/O) en opmerking FA-Faq

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Topicstarter
T.NET
Als vervolg op mijn reactie (en de reactie daarna) en eerdere discussies over typo's en fouten

Wanneer nu een fout (typfout) in een artikel op t.net staat, wordt dit vaak door een user als commentaar onder het artikel gezet. Dit is eigenlijk niet wenselijk en moet gemeld worden in het forum. In "Nieuws I/O" staat een link onder de naam "Feedback".

Is het niet beter dat dit hernoemd wordt naar "Feedback (fouten/typo e.d.)" of iets dergelijks, zodat het al iets duidelijker is waar meldingen naartoe moeten.
arne merkte nog op dat er ook geen link naar het TMF forum is en eigenlijk wel wenselijk is. Dus een link "Niet eens met moderatie" oid.

FA-FAQ
In de FAQ van FA staat:
Ook kun je hier terecht als je illegale of irritante reacties tegenkomt op de frontpage.
Dit moet toch niet meer hier, maar in TMF als hij niet heel erg is of Schop een modje als het 'haast' heeft?
Meer uitleg over het moderatiesysteem dat in gebruik is op de frontpage kun je in deze review vinden.
Deze verwijst naar de oude ModFAQ (deze oude modfaq zou eigenlijk helemaal weg kunnen)

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09:03

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Ik ben er niet zo'n voorstander van om woorden zoals 'fouten' en 'typo's' in de beschrijving van het feedbacklinkje op te nemen omdat daarmee geïmpliceerd wordt dat het een gewoonte is dat Tweakers.net-artikelen voorzien zijn van fouten en typo's :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Topicstarter
Tsja, maar nu krijg je best vaak fouten/typo's als reactie bij het artikel, omdat het niet echt duidelijk is waar het naartoe moet.

Bijv:
Nieuws I/O
Foutje gevonden...
Foute moderaties...
:+

[ Voor 44% gewijzigd door Kixtart op 11-10-2007 15:24 ]

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Misschien is het beter om er "feedback (op) nieuwspost" van te maken? Ik vind het persoonlijk duidelijk genoeg (je kan ook even de moeite nemen om te kijken wat waar hoort, zo ingewikkeld is het niet) maar wellicht scheelt het overbodige reacties. Als je "nieuwspost" erbij zet is het in ieder geval duidelijk dat wanneer je iets over de nieuwspost te melden hebt, je het via die link kan melden.

Maar ik kan me ook wel voorstellen dat men het zo wel goed vindt. Uberhaubt staan T.net nieuwspost niet constant vol met fouten, en ook wordt het lang niet altijd in de draad zelf gemeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Topicstarter
Ik was gewoon van mening dat het woord "feedback" misschien niet genoeg zegt, maar het maakt niet veel uit. Een "Moderatie Feedback" link wel interessant?

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Topicstarter
*Even een kickje*. Punten/vragen die nu nog open staan:
  • Is iemand het eens met een "Moderatie Feedback"-link of is dat gewoon overbodig.
  • Frontpage algemeen FAQ aanpassen, zodat de link niet naar de oude mod-faq verwijst (en hierdoor mogelijk een aantal mensen verkeerd gaan modereren)
M'n opmerking over frontpage reacties is overbodig, want het behoort tot de Frontpage en niet GoT (dus TMF voor kleine irriterende posts en FA voor ernstig foute posts)

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arne
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 02-09-2024
Lost het niet een hoop op om het gewoon vragend te maken?
Mismod? (evt + meld het hier)
typo / foutje?

When you only live once, try not to die?

Pagina: 1