Toon posts:

No Signal Input bij het spelen van nieuwe games

Pagina: 1
Acties:
  • 43 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Systeem:
MOBO: MSI p965 NEO-F,
Intel core 2 duo E6400
Asus EAX1950PRO 256 mb ddr3
4 gig twinmos ddr2 667mhz (2 wordt waarschijnlijk ondersteund door XP)
Beeldscherm: Mirai DTL-522w100 22 inch.

Ok, als ik de wat nieuwere spellen wil spelen zou het voor mijn gevoel nog geen probleem mogen zijn. Echter, na een tijdje spelen gaan alle fans in de pc draaien en springt men beeldschermlampje op oranje. Vervolgens krijg ik een melding "No signal input" en tot slot crasht de bende. Graag zou ik willen weten waar dit aan kan liggen, heb al wat rond gekeken maar vaak hadden mensen dit probleem al vanaf het opstarten. Verder werkt alles prima, alleen bij nieuwe spellen heb ik dit probleem. Heb alle nieuwste drivers al gedownload van MSI mobo en videokaart, maar helaas. Gaarne hulp van de pro´s!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:18

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Klinkt mij eerder als een voedings probleem. Zodra de PC het lastig krijgt en extra moet gaan arbeiten, valt de PC uit. Grote kans dat je GPu dus niet genoeg power krijgt. Wel de kabel goed aangesloten op je GPU? Genoeg Watt op je PSU ?

Xbox Live ID:Notna8310

• William/Ax3
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23-05 23:39

William/Ax3

We are Starstuff

En toch zou ik alles maar eens langslopen uit de:
Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

Staat niet voor niets Hangen bij :)

Kan namelijk aanzoveel dingen liggen. Korte samenvatting van wat dit bijvoorbeeld zou kunnen zijn:

Defect mem? ->Memtest
Word er iets te warm? ->Bekijk je temps op moment van vastlopen
Voeding? -> Hoe zijn je volt lijnen op dat moment?
Wat zegt de event viewer?
Etc

[ Voor 8% gewijzigd door William/Ax3 op 11-10-2007 14:29 ]

|WOW Daggerspine | Troll Hunter Axejess |

Verwijderd

Topicstarter
Allemaal leuk en aardig, maar ben een noob op dat gebied.. geen idee hoe ik dit allemaal moet doen. Ik ga wel proberen wat meer info voor jullie te fixen.

Verwijderd

Topicstarter
*Memory werkt prima.
*Hoe kan ik temperatuur bekijken als pc vast gelopen is
*Hoe kan ik volt lijnen zien?

• William/Ax3
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23-05 23:39

William/Ax3

We are Starstuff

Verwijderd schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 14:41:
*Memory werkt prima.
*Hoe kan ik temperatuur bekijken als pc vast gelopen is
*Hoe kan ik volt lijnen zien?
1. Neem de FAQ nou eens door. mem test je niet in 2min dat moet je met memtest doen en dan het liefste minimaal 1 uur.

2. Bekijk je temps tot op het moment dat de pc vastloopt.

3. Staat in de faq en dus net zoals de temps.

Sorry hoor maar we hebben immers geen glazen bol die ons verteld wat precies er bij jou defect/niet goed is.

[ Voor 11% gewijzigd door William/Ax3 op 11-10-2007 14:47 ]

|WOW Daggerspine | Troll Hunter Axejess |

Verwijderd

Topicstarter
Notna schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 14:25:
Klinkt mij eerder als een voedings probleem. Zodra de PC het lastig krijgt en extra moet gaan arbeiten, valt de PC uit. Grote kans dat je GPu dus niet genoeg power krijgt. Wel de kabel goed aangesloten op je GPU? Genoeg Watt op je PSU ?
Net PC ff opengeschroefd.
Kabel is goed aangesloten.
Voeding: Antec SU-430
430 Watt

Verwijderd

Topicstarter
William/Ax3 schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 14:44:
[...]

1. Neem de FAQ nou eens door. mem test je niet in 2min dat moet je met memtest doen en dan het liefste minimaal 1 uur.

2. Bekijk je temps tot op het moment dat de pc vastloopt.

3. Staat in de faq en dus net zoals de temps.

Sorry hoor maar we hebben immers geen glazen bol die ons verteld wat precies er bij jou defect/niet goed is.
Je moet begrijpen dat het doorlezen van zo'n artikel niet makkelijk is voor me. Maargoed, ik doe mijn best. mem=geheugen toch? Ik heb 4 strips van 1 gig, dus al zou er 1 niet goed werken moet dat geen probleem zijn. Tevens artic freezer pro 7 koeler in het systeem. Ik wil de temperaturen nog wel voor bekijken voordat ie vast loopt, maar daar gaat weer een tijdsperiode overheen.

En die memtest moet ik kopen? Tenminste was op memtest86 en om daar nou op te gaan wachten lijkt me ook niet nodig.

En over die glazen bol, ik hoopte inderdaad dit probleem vaker voorkwam en dat jullie de oplossing zo konden geven.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 11-10-2007 15:06 ]

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-07 20:46

Mojo

The Power Within

Je zou eens kunnen testen hoe je PC het uithoud bij 100% CPU belasting, of nog beter, iets van Prime of Pifast... Daarmee test je ook je geheugen... Check je voltages met Speedfan. Als je dan een crash krijgt en je voltages zijn laag, weet je dat het aan je voeding ligt.

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

Verwijderd

Topicstarter
Ok temperaturen bekeken, Ram hing rond de 55 graden tijdens het spelen, ging niet echt omhoog. GPU ging echter tot 75 graden. Was C&C3 aan het spelen en hij crashte nog niet. Ook nog niet in dikke battles geweest. Maar zou het kunnen dat het te warm wordt? weet niet wat de richtlijnen zijn. De kabel is wel goed aangesloten op de GPU en de fans draaien naar behoren.

Verwijderd

Topicstarter
Mojo schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 15:12:
Je zou eens kunnen testen hoe je PC het uithoud bij 100% CPU belasting, of nog beter, iets van Prime of Pifast... Daarmee test je ook je geheugen... Check je voltages met Speedfan. Als je dan een crash krijgt en je voltages zijn laag, weet je dat het aan je voeding ligt.
Via Pifast CPU op 100% laten draaien, hoeveel pifast progjes ik ook opstarte, hij bleef rond 98% hangen, zonder problemen

Verwijderd

Topicstarter
Anymore help"?

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Verwijderd schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 15:04:
[...]

Je moet begrijpen dat het doorlezen van zo'n artikel niet makkelijk is voor me. Maargoed, ik doe mijn best.
Lees het rustig door, volg alle gegeven tips op.
mem=geheugen toch?
Ja.
Ik heb 4 strips van 1 gig, dus al zou er 1 niet goed werken moet dat geen probleem zijn.
Bullshit.
En die memtest moet ik kopen? Tenminste was op memtest86 en om daar nou op te gaan wachten lijkt me ook niet nodig.
Onzin. Memtest86 is gratis, download een ISO, brand deze op CD en laat je geheugen een paar uur testen.
En over die glazen bol, ik hoopte inderdaad dit probleem vaker voorkwam en dat jullie de oplossing zo konden geven.
Dit probleem is zo breed dat het zo ongeveer aan ieder onderdeel in je computer kan liggen. Wij kunnen je computer niet voor je testen, dat zul je dus toch echt zelf moeten doen.

Je moet niet dronken dat ik denken ben.
What seems to be the officer, problem?
Waar is de brand, meester?

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-07 14:05

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Je topic na 21 minuten is echt not done. En getuigt echt van brakke zelfwerkzaamheid.

Je bent al een keer gewezen op: Hangen en Opstartproblemen troubleshooter
Daar kun je aardig wat tests in vinden. Zo ook hoe je bepaalde waarden, zoals voltages uit kunt lezen. Gebruik daar bijvoorbeeld een tool als Speedfan voor en als je het kunt met een multimeter is dat een pre.

Er zijn hier zoveel dingen welke je zo zelf kunt testen dat dit voor ons echt koffiedik kijken is. Ik heb geen memtest86 uitslag van minimaal een uur lopen gezien terwijl je daar een aantal keer op gewezen bent. Zo ook geen voltages.
Als ik het aantal posts zie welke hier om vragen dan stel ik voor dat je nogmaals Het algemeen beleid door gaat nemen om te zien wat we van iedereen verwachten voordat ze een topic starten.

Mocht je hier vragen of opmerkingen over hebben, dan kun je me DMen of mailen (adres zie profiel).

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.