Het script is bedoeld om een rapport(html bestand) te creeeren die ik vervolgens in een variabele stop die ik via CDONTS rondmail. Door het creeeren van het html bestand in een vbs heb je hier oneindige mogelijkheden om het rapport aan te passen.
Nu heb ikeen probleem met de FSO. Ik creeer een bestand in de vbs die ik vervolgens wil gebruiken met FSO. Ik heb in regel 15 een extra controle toegevoeg die een pop up laat zien met de waarde 0. Hiermee geeft hij in principe het bestand vrij en dat het goed is aangemaakt. Als ik met de verkenner naar het bestand ga is het bestand vrijgegeven en kan ik het bewerken.
Maar als het script met regel 19 verder gaat, ziet die het bestand niet en kan ik hem ook niet inladen. Waarschijnlijk omdat hij het bestand tijdens het aanmaken van het FSO object nog niet bestond. Ik heb geprobeerd dit anders te doen door het bestand al aan te maken van te voren en te appenden maar ook dan ziet hij het oude bestand en niet het aangevulde html bestand.
Ik kan dit oplossen door een meta refresh te doen naar een nieuwe asp file en daar de file op te halen en in een variabele te stoppen maar dat vind ik een lelijke oplossing.
Kan iemand me hiermee helpen?
Nu heb ikeen probleem met de FSO. Ik creeer een bestand in de vbs die ik vervolgens wil gebruiken met FSO. Ik heb in regel 15 een extra controle toegevoeg die een pop up laat zien met de waarde 0. Hiermee geeft hij in principe het bestand vrij en dat het goed is aangemaakt. Als ik met de verkenner naar het bestand ga is het bestand vrijgegeven en kan ik het bewerken.
Maar als het script met regel 19 verder gaat, ziet die het bestand niet en kan ik hem ook niet inladen. Waarschijnlijk omdat hij het bestand tijdens het aanmaken van het FSO object nog niet bestond. Ik heb geprobeerd dit anders te doen door het bestand al aan te maken van te voren en te appenden maar ook dan ziet hij het oude bestand en niet het aangevulde html bestand.
Ik kan dit oplossen door een meta refresh te doen naar een nieuwe asp file en daar de file op te halen en in een variabele te stoppen maar dat vind ik een lelijke oplossing.
Kan iemand me hiermee helpen?
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
| Function RunVBS (rolnummer,textbody) 'copieer res file naar temp.res set FSo = CreateObject("Scripting.FileSystemObject") completefilename="E:\.....\Zonnesimulator\DataJV\ROLL-TO-ROLL\" & Rolnummer & "\" & Rolnummer & ".res" newname="c:\...\helianthosintranet\rapport\temp.res" FSo.CopyFile completefilename,newname,true %> <script language="VBScript"> dim oWSH Set oWSH= CreateObject("WScript.Shell") command="cscript.exe \\ahrn28\rapport$\rolrapport.vbs " x=oWSH.Run (command, 0,true) msgbox x </script> <% set FSo2 = CreateObject("Scripting.FileSystemObject") Set f=fso2.OpenTextFile("\\ahrn28\rapport$\test.html", 1) textbody = textbody & f.ReadAll f.close fso2.DeleteFile(newname) End Function |