@home internet werkt niet op nieuwe windows installatie

Pagina: 1
Acties:

• SuperBoswachter
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 03-10 06:58
Ik heb bij een vriend van mij een probleem, waar ik slecht google zoektermen voor kan bedenken. Zijn computer zat helemaal vol met virussen, spyware, meerdere virusscanners enz. Aangezien een nieuwe windows installatie mij de enige (en snelste) manier leek om het op te lossen ben ik dat maar gaan doen. Windows staat er nu weer op, werkt allemaal weer prima, kan alleen het internet niet weer aan de praat krijgen (deed het overigens ook niet meer voor ik de herinstallatie ging doen). De drivers voor de netwerkkaart zijn goed geinstalleerd (via onboard kaartje) en ik kan er wel mee communiceren met mijn laptop (bestanden van mijn laptop naar zijn pc kopieren met rechtstreekse verbinding), dus de netwerkkaart is niet kapot en om daar zeker van te zijn heb ik ook nog een usb-->ethernet convertortje geprobeerd waarmee hetzelfde verhaal onstaat (verbonden met beperkte verbindingsmogelijkheden oid).
Anyway geen internet, druk ik dezelfde netwerkkabel in plaats van in zijn pc in mijn laptop, heb ik vrijwel direct internet, dus het lijkt me ook niet dat het aan instellingen ligt, die moeten immers op beide pc's hetzefde zijn. Aangezien ik op mijn laptop een schone vista install heb en op die pc staat een schone xp install. Nu is het enige wat ik nog kan bedenken dat @home zijn mac adres heeft geblokkeerd ofzo, maar zou je dan niet op een quarantaine pagina van @home moeten komen (en doet @home daar uberhaupt aan)?
Heeft iemand enig idee wat ik nog kan proberen? Ik wordt er altijd een beetje gefrustreerd van als ik een hele nieuwe windows installatie doe en ik hou nog gezeur over.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:03

job

Trek het stroom van het modem af. Koppel de laptop los van het modem.
Computer aan modem hangen.
Modem weer stroom geven.
Pc opstarten en nog eens proberen.

In die exacte volgorde.

edit: als dat de oplossing is, vertel ik je straks de oorzaak van je probleem :).

[ Voor 18% gewijzigd door job op 11-10-2007 12:34 ]

Verwijderd

@Home ervaringen - deel 9

Stukje omlaag scrollen in de TS naar ''Resetten en dergelijk" :)

• SuperBoswachter
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 03-10 06:58
Ga ik proberen, bedankt voor eerst (vind het wel heel vaag, maar goed). Ben nu niet bij hem thuis, dus kan het niet direct doen.

• job

job

SuperBoswachter schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 18:06:
Ga ik proberen, bedankt voor eerst (vind het wel heel vaag, maar goed). Ben nu niet bij hem thuis, dus kan het niet direct doen.
Laat je het hem zelf doen..
Via de telefoon 4 stappen door laten lopen is het probleem toch niet? :)

• RAJH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Ik kan niet uit je verhaal halen of je een router gebruikt. Zo nee, kijk dan de computernaam eens na.

• rdfeij
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-12 19:48
RAJH schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 18:46:
Ik kan niet uit je verhaal halen of je een router gebruikt. Zo nee, kijk dan de computernaam eens na.
Inderdaad staat de computer naam goed : CP..........-* moet er staan, waarbij de puntjes (....) cijfers zijn en het sterretje (*) een a, b of c (afhankelijk van hoeveel upgrades je hebt aan telefonie etc.)

• consolefreak
  • Registratie: November 2002
  • Nu online
rdfeij schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 18:49:
[...]

Inderdaad staat de computer naam goed : CP..........-* moet er staan, waarbij de puntjes (....) cijfers zijn en het sterretje (*) een a, b of c (afhankelijk van hoeveel upgrades je hebt aan telefonie etc.)
Of CC******** .. ligt eraan welk gedeelte van NL hij woont!

• job

job

of cm, of co enz.. enz..
Maar dat hoef je tegenwoordig niet meer te gebruiken. :)
Pagina: 1