Ik heb bij een vriend van mij een probleem, waar ik slecht google zoektermen voor kan bedenken. Zijn computer zat helemaal vol met virussen, spyware, meerdere virusscanners enz. Aangezien een nieuwe windows installatie mij de enige (en snelste) manier leek om het op te lossen ben ik dat maar gaan doen. Windows staat er nu weer op, werkt allemaal weer prima, kan alleen het internet niet weer aan de praat krijgen (deed het overigens ook niet meer voor ik de herinstallatie ging doen). De drivers voor de netwerkkaart zijn goed geinstalleerd (via onboard kaartje) en ik kan er wel mee communiceren met mijn laptop (bestanden van mijn laptop naar zijn pc kopieren met rechtstreekse verbinding), dus de netwerkkaart is niet kapot en om daar zeker van te zijn heb ik ook nog een usb-->ethernet convertortje geprobeerd waarmee hetzelfde verhaal onstaat (verbonden met beperkte verbindingsmogelijkheden oid).
Anyway geen internet, druk ik dezelfde netwerkkabel in plaats van in zijn pc in mijn laptop, heb ik vrijwel direct internet, dus het lijkt me ook niet dat het aan instellingen ligt, die moeten immers op beide pc's hetzefde zijn. Aangezien ik op mijn laptop een schone vista install heb en op die pc staat een schone xp install. Nu is het enige wat ik nog kan bedenken dat @home zijn mac adres heeft geblokkeerd ofzo, maar zou je dan niet op een quarantaine pagina van @home moeten komen (en doet @home daar uberhaupt aan)?
Heeft iemand enig idee wat ik nog kan proberen? Ik wordt er altijd een beetje gefrustreerd van als ik een hele nieuwe windows installatie doe en ik hou nog gezeur over.
Anyway geen internet, druk ik dezelfde netwerkkabel in plaats van in zijn pc in mijn laptop, heb ik vrijwel direct internet, dus het lijkt me ook niet dat het aan instellingen ligt, die moeten immers op beide pc's hetzefde zijn. Aangezien ik op mijn laptop een schone vista install heb en op die pc staat een schone xp install. Nu is het enige wat ik nog kan bedenken dat @home zijn mac adres heeft geblokkeerd ofzo, maar zou je dan niet op een quarantaine pagina van @home moeten komen (en doet @home daar uberhaupt aan)?
Heeft iemand enig idee wat ik nog kan proberen? Ik wordt er altijd een beetje gefrustreerd van als ik een hele nieuwe windows installatie doe en ik hou nog gezeur over.