Ik ben op dit moment bezig om een webpart te maken die data uit een SQL database haalt. Tot nu toe ging alles altijd goed, omdat ik maar onder één account werkte. Nu wilde ik met een andere account inloggen op de sharepoint site, maar nu krijg ik een error dat er geen connectie met de database kan worden gemaakt. Wat er gebeurt is denk ik het volgende:
* User logged in
* er wordt een connectie met sqlserver 2005 gemaakt om de data op te vragen.
* met het account waarmee is ingelogged, wordt ook ingelogd op de site.
* normaal gesproken gebruikte ik een account die ook toegang had tot de database, nu dus niet.
* user kan niet connecten, omdat deze useraccount geen toegang heeft tot de database, dus een foutmelding.
Kan ik niet op een of andere manier een generiek account opzetten dat met de database connect vaniut mijn webpart? Zodat ik dus niet afhankelijk ben van de user die is ingelogd?
PS: ik heb gegoogled, maar ik zou niet weten op welke termen ik precies moet zoeken. Impersonation misschien?
* User logged in
* er wordt een connectie met sqlserver 2005 gemaakt om de data op te vragen.
* met het account waarmee is ingelogged, wordt ook ingelogd op de site.
* normaal gesproken gebruikte ik een account die ook toegang had tot de database, nu dus niet.
* user kan niet connecten, omdat deze useraccount geen toegang heeft tot de database, dus een foutmelding.
Kan ik niet op een of andere manier een generiek account opzetten dat met de database connect vaniut mijn webpart? Zodat ik dus niet afhankelijk ben van de user die is ingelogd?
PS: ik heb gegoogled, maar ik zou niet weten op welke termen ik precies moet zoeken. Impersonation misschien?
[ Voor 5% gewijzigd door Bint op 11-10-2007 11:01 ]
Memories of yesterday, will grow, but never die