[PC] slaat uit onder het spelen van spellen

Pagina: 1
Acties:

• Velth
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 14-01 11:18
Beste Tweakers leden,

Ik onderhoud wat computers van mijn familie zoals misschien meerdere van jullie doen. Je kent het wel, of je even windows wilt installeren bij je familie of ze kopen je computer over rond sinterklaas.

Een aantal jaar geleden heb ik mijn computer verkocht aan mijn oom en tante. Deze werd tot kort perfect, en nooit problemen ondervonden. Ik had de computer al zelf enkele jaren in bezit.

Maar een tijd geleden is de computer gaan uitslaan (rebooten), en dat voornamelijk onder het spelen van spellen. Ik dacht zelf dat het een hitte probleem was, teminste dit was het meest voor de hand liggende. Ik heb mijn oom dus ook een zalman laten kopen voor op de videokaart. Echter was het probleem hier niet mee opgelost. Ik heb toen een temperatuur programma gedraait en alle componenten in de computer werden niet te warm, zelfs niet onder het gamen.

Na het hitte probleem uitgesteld te hebben ben ik verder gaan zoeken. Toen kwam ik uit bij de voeding, ik dacht zelf dat deze niet genoeg kracht leverde of na al de jaren kracht was verloren zoals je vaker hoord. Ik heb er dus een nieuwe voeding ingezet en het probleem leek opgelost te zijn, alleen na een aantal dagen kwam het probleem weer terug.

Ik heb nu alles geprobeerd, en ik weet echt niet meer wat het zou kunnen zijn. Daarom deze vraag aan jullie allen, misschien dat jullie mij opweg kunnen helpen. Ik hoop dat de probleem stelling duidelijk genoeg is, zo niet dan hoor ik dit graag.

Ik probeer een zo goed mogelijk beeld te geven van de inhoud van de pc:

Moederbord: ASUS p4p800 deluxe
CPU: Intel P4 2,4GHZ
VGA: Geforce 4 TI4200
Voeding: +/- 300 watt, als ik het goed heb
Geheugen: 2x 512 DDR

Graag verneem ik jullie reactie. Dank bij voorbaat.

Met vriendelijke groet,

Mark van Velthoven

• PortoNL
  • Laatst online: 07-02 12:11
Hoi Mark,

Aangezien je componenten niet te warm worden, ga aannemen dat een onderdeel waarschijnlijk stuk is.
Ik zou eens proberen bv door de geheugen 1x512 te plaatsen en proberen en dan die andere 512 erbij te prikken..enz enz..todat je de defecte onderdeel plaatst.
Voor videokaart kan je bv de onderdeel tijdelijk vervangen met een onderdeel dat je weet dat ie werkt.
Vaak wilt ook de pc rebooten als de harddisk niet goed meer is, deze wilt dan zichzelf uitschakelen waardoor de pc zich uitschakelt(heb het al eerder gehad) maar dat zou ik voor laatst bewaren.

Hoppelijk kan je hier wat mee.

Groetjes,

Marco

Steam: PortoNL | PSN: PortoNL

• Velth
  • Laatst online: 14-01 11:18
Beste PortoNL,

Allereerst bedankt voor je snelle reactie. Ik begin ook het vermoede te krijgen dat er een aantal dingen kapot zijn. Bedankt voor je informatie, ik ga zo snel mogelijk deze handelingen toepassen. Ongetwijfeld later hier meer over! Voor als nog, bedankt!

Met vriendelijke groet,

Mark van Velthoven