Waar - externe lpt floppy drive - te koop?

Pagina: 1
Acties:

• vleppyniles
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-11-2023
Goeie morgen Tweakers,

Ik zoek me al enige tijd helemaal wezenloos naar een externe floppy drive die een LPT aansluiting heeft (aansluiting ter grootte van een oude printerpoort ook wel parallele poort genoemd ;) ). Overal kom ik wel de usb variant tegen maar nergens the good old LPT . Ik weet dat je usb to LPT converters hebt maar dat gaat waarschijnlijk niet werken omdat het voor een Sega spelcomputer is.

Weet iemand waar ik nog een exterene behuizing kan vinden met een LPT/parallelle poort aansluiting?

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-02 20:18
Ik had een floppy drive van een Compaq M700 liggen die je via LPT kunt aansluiten. Maar ik weet niet of die zal werken. Ik denk dat mijn M700 herkende dat er een floppydrive aan hangt, en dan intern omschakelde.

Zal eens kijken of ik 'm ergens heb liggen..

Pvouput live

• vleppyniles
Dat is waarschijnlijk een floppy drive die zijn voeding krijgt via de LPT kabel, toch?

In ieder geval bedankt dat je even wilt kijken!

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-02 20:53

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

Is zoiets dan niet zelf te maken? Of moet er toch iets gedaan worden met het signaal er tussenin?

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

• vleppyniles
Ik heb vroeger een externe behuizing gehad maar na een aantal jaar deed die het niet meer. Het enige dat ik nodig heb is een omvormertje zodat ik een adapter kan aansluiten op m'n floppydrive.

Afbeeldingslocatie: http://img341.imageshack.us/img341/4081/dscf0214sk9.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img341.imageshack.us/img341/5861/dscf0216im8.jpg

Het enige dat het aan dit apparaatje niet meer doet is het doorgeven van stroom via de adapter naar de floppy zelf.

[ Voor 15% gewijzigd door vleppyniles op 11-10-2007 12:59 ]

• Dukey

Dukey

Stroom kun je toch los doen buiten de omvormer om met een losse voeding?

• TdV
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-02 18:47

TdV

Is het toevallig voor een super magic drive of magicom? (ik ken nl. geen sega spelcomputer waar je een floppy drive aansluiting op hebt zitten in ieder geval) In dat geval heb ik nog wel een softwarepakktje waarmee je via je pc de data naar je SMD kan sturen. Geen antwoord op je vraag maar misschien toch nuttig.

• vleppyniles
Megadrive heeft een 16m c.box. Precieze naam weet ik even niet. Maar buiten om voeding is ook een optie alleen hoe doe ik dat precies, ik kan moeilijk een voeding zo maken dat hij continu blijft draaien zonder dat er een pc aan zit. Ja, het kan natuurlijk wel maar ik wil graag een nettere oplossing.

• Dukey

Dukey

vleppyniles schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 21:08:
Megadrive heeft een 16m c.box. Precieze naam weet ik even niet. Maar buiten om voeding is ook een optie alleen hoe doe ik dat precies, ik kan moeilijk een voeding zo maken dat hij continu blijft draaien zonder dat er een pc aan zit. Ja, het kan natuurlijk wel maar ik wil graag een nettere oplossing.
AT voeding heeft een knopje.

• vleppyniles
Dukey schreef op vrijdag 12 oktober 2007 @ 08:24:
[...]

AT voeding heeft een knopje.
Daar zeg je me wat... Ik ga denk ik eerst proberen of ik hem kan laten maken en anders misschien via een AT-voeding.

• vleppyniles
TdV schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 17:03:
Is het toevallig voor een super magic drive of magicom? (ik ken nl. geen sega spelcomputer waar je een floppy drive aansluiting op hebt zitten in ieder geval) In dat geval heb ik nog wel een softwarepakktje waarmee je via je pc de data naar je SMD kan sturen. Geen antwoord op je vraag maar misschien toch nuttig.
Het is inderdaad voor een Super Magic Drive voor de Sega Megadrive, geinig dat je dat zo wist! Ik heb ook zo'n softwarepakketje gevonden en ga dat straks even uitproberen. Dan hang ik een ouwe laptop eraan. Moet er alleen nog eentje vinden met een parallelle poort.

Dank je wel voor de tip!

• TdV

TdV

vleppyniles schreef op zaterdag 13 oktober 2007 @ 09:51:
[...]

Het is inderdaad voor een Super Magic Drive voor de Sega Megadrive, geinig dat je dat zo wist! Ik heb ook zo'n softwarepakketje gevonden en ga dat straks even uitproberen. Dan hang ik een ouwe laptop eraan. Moet er alleen nog eentje vinden met een parallelle poort.

Dank je wel voor de tip!
Ik heb er zelf ook een; het pakketje heet RBDutil maar die heb je dus al gevonden. Ik gebruik er ook een laptop voor trouwens. Have fun!

• vleppyniles
Ik heb datzelfde programma ook gevonden en het werkt! Jammer dat ik een 16mbit smd heb. Weet je toevallig of die te upgraden zijn? Sommige Snes Wild Card's kon je namelijk wel voorzien van extra geheugen.

• TdV

TdV

Voor zover ik weet is deze niet upgradebaar boven de 16m; ze zijn in de 8m en 16m smaken verkocht.
http://info.sonicretro.org/Super_Magic_Drive
Pagina: 1