Telfort Surf & Mail - GPRS of UMTS??

Pagina: 1
Acties:
  • 12.329 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CSB
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 05-09 22:28
Ik heb sinds halverwege vorige maand een surf en mail databundel genomen bij Telfort. Dit omdat ik een Nokia N80 heb (UMTS telefoon) en zij adverteren met een UMTS verbinding. Nu wil het volgende: Ik heb de instellingen van de Nokia site naar mijn toestel gestuurd. Alles werkt. Alleen ontzettend traag. Zelfs zo traag dat ik denk dat ik nog op WAP zit...

Anyway, maandag gebeld met de klantenservice. Zij wisten mij te melden dat het opgepakt ging worden en binnen 48 uur zou ik 3G in mijn display moeten zien. prima, ik wacht af.

Nu is het donderdag en zie nog steeds geen 3G. Ik weer bellen. Wordt mij verteld dat ik in de instellingen van mijn toestel de dual mode moet uitschakelen en GSM moet instellen. Als ik nu logisch redeneer ga ik dus hetgeen ik wil op deze manier uitzetten. Dus ik vraag, is dit tijdelijk i.v.m. de omzetting? Nee, dit hoorde zo te zijn. |:(

Wat voor een verbinding krijg ik nou en welke instellingen heb ik nu nodig? Ze spreken elkaar wel erg tegen...

Mocht het zo zijn dat ze me flessen met een lullig GPRS abbo'tje dan ga ik proberen mijn abbonnement via rechtswege te beindigen, want dit is wanreclame. :(

Met zo'n administrator heb je geen users meer nodig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:12

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Ben je wel binnen bereik van een UMTS zendmast?

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CSB
Ja, hij staat 50 meter hemelsbreed van me af. :P p.s. 150 meter hoog :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-09 13:10

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Wat noem jij traag? Hoeveel kilobyte/sec is de verbinding op dit moment?

Want als ik kijk naar de bandbreedte die je krijgt bij Surf & Mail moet je niet te veel verwachten.

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CSB
Ik heb een snelheid van 2 tot 5 kb/s. Dus dat is niet erg snel...

Even de algemene voorwaarden doorgespit. Dit vond ik m.b.t. het surf & mail bundeltje:

"14.9. Telfort internet unlimited en surf & mail unlimited bundel
Telfort internet unlimited en surf & mail unlimited bundel bieden binnen Nederland toegang tot
internet dataverkeer en onderstaande diensten en/ of gebruik waarvoor afwijkende tarieven
gelden vallen hier niet onder:
• de datadiensten sms, mms en fax;
• commerciële diensten waarbij een toeslag verschuldigd is;
• gebruik in en naar het buitenland;
• sommige vormen van internet zoals streaming audio en video;
• bellen (spraak) en inbellen naar een internetprovider (gsm-data);
Telfort internet unlimited biedt toegang tot internet met een maximale snelheid van 384 kbit/s
inclusief e-mail, chat en beperkt gebruik van downloading of streaming en is bedoeld voor gebruik
onderweg op een laptop. Surf & mail unlimited bundel biedt toegang tot internet met een
maximale snelheid van 128 kbit/s en is uitsluitend bedoeld voor mailen, surfen en chatten voor
gebruik onderweg op een mobiele telefoon. Het is niet toegestaan om met surf & mail unlimited
bundel gebruik te maken van streaming, voice-over-IP, pushmail, VPN en andere handelingen
waarbij een grote hoeveelheid data wordt verbruikt. Het is niet toegestaan surf & mail unlimited
bundel te gebruiken in combinatie met een laptop. Op Telfort internet unlimited en surf & mail
unlimited bundel is de Fair Use Policy van toepassing."

Het is dus GPRS als ik het goed begrijp. Zit je dan met je UMTS toestel... ;(
M.a.w. zal ik dus nooit gebruik kunnen gaan maken van 3G ofwel UMTS.
Zal helaas moeten wachten tot mijn abbo afloopt. Daarna snel overstappen!

Topic mag gesloten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

GPRS is nog altijd 'slechts' 52 kbit/s, dus minder dan die 128 kbit/s die voor surf&mail wordt gegeven. Surf & Mail zal dus ongetwijfeld ook via UMTS aangeboden worden.
5 kB/s (ik neem maar even aan dat je byte bedoelt en niet bit) valt nog wel binnen de GPRS snelheid.
Dus: weet je wel zeker dat die zendmast ook UMTS doet? Als je niet in de Randstad woont zijn er grote gebieden zonder UMTS dekking. Zie ook dit plaatje op wikipedia.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puf
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:49

Puf

De snelheid van Telfort Mobiel Internet ligt al weken ver onder die van GPRS (ongeacht of het GPRS, UMTS of HSDPA betreft). Telfort heeft schijt aan z'n klanten als ze eenmaal onder een contract zitten.
Lees dit topic maar eens:
Het 'Telfort Mobiel Breedband' topic

Dit verhaal heb ik gisteren in de nieuwssubmit gegooid:
Mobiel Internet van Telfort onder vuur: al twee weken storingen; onbruikbaar; klanten voelen zich misleid en afgewimpeld.

link: Het 'Telfort Mobiel Breedband' topic

zie ook: Het algemene "Data Abonnement Discussie" Topic
pagina 9 en 10.
en
http://www.pocketinfo.nl/...goedkoop-of-duurkoop.html

Mobiel internet van Telfort kampt al bijna 3 weken met netwerkproblemen(onafhankelijk of het HSDPA, UMTS of GPRS betreft).Dat is momenteel extra vervelend, omdat Telfort net veel klanten heeft binnengehaald met een aanbieding waarin onbeperkt HSDPA zonder datalimiet van met gratis sms is beloofd. Sinds kort blijkt voor diezelfde klanten dat sms ineens niet meer gratis is, de snelheid max. 384kbps is en er dus wel een datalimiet gehanteerd schijnt te worden. Het is verschrikkelijk langzaam; een fractie van GPRS-snelheid(Ook voor UMTS/HSDPA-klanten) en de verbinding valt steeds weg.(zie link) Elke klant(iig hier op Tweakers) heeft hier last van, en veel klanten hebben hierover al contact opgenomen met Telfort. Telfort ontkent bij monde van haar klantenservice in alle toonaarden dat er een probleem is. Elke ontevreden klant die Telfort aanspreekt krijgt te horen dat hij de enige is die erover heeft geklaagd, en dat het aan het toestel moet liggen (beide beweringen zijn AANTOONBAAR NIET WAAR) Gezien het aantal en de aard van de klachten in diverse internetfora kan men niet anders concluderen dan dat het een landelijk en structureel netwerkfalen betreft, en dat de klantenservice zich bewust van den domme houdt. Er lijkt sprake te zijn van onwil bij Telfort om de problemen aan te pakken. Mensen die doorvragen bij de klantenservice worden STRUCTUREEL afgewimpeld met de belofte dat de Technische Dienst ze (binnen 24/48 uur)zal terugbellen; een belofte die structureel NIET wordt nagekomen. In de tussentijd roepen ontevreden klanten/Tweakers elkaar op om naar Radar/Kassa/Cosumentenbond te schrijven(zie link), en er is zelfs een Tweaker die al naar British Telecom heeft geschreven, aangezien dat bedrijf de gateway levert(?)(moet geverifieerd worden). Het is al de tweede keer dit jaar dat Mobiel Internet van Telfort onder vuur ligt van boze klanten. Eerder dit jaar werd het EDGE netwerk van Telfort uit de lucht gehaald, met voor veel (non-UMTS)klanten als gevolg dat zij niet meer over breedband beschikten, maar daar nog wel voor betaalden. Toen was er een reprimande van de OPTA met een dwangsom voor nodig voordat Telfort deze klanten de mogelijkheid gaf om hun contract te ontbinden.

(UPDATE: De problemen spelen minimaal sinds 20 september, en Telfort doet al minimaal net zo lang alsof haar neus bloedt. Nu (10-10-07) blijkt uit een mail van de klantenservice aan een boze klant die zijn verhaal doet op www.pocketinfo.nl , en die zijn contract wil ontbinden, dat Telfort WEL DEGELIJK op de hoogte is van de problemen. Er wordt echter niet over de aard en oorzaak uitgewijd. Wel kreeg de klant te horen dat zijn contract "in elk geval" niet kan worden ontbonden omdat het "storingen" zou betreffen.(zie quote met bronvermelding/link) De klant moet volgens Telfort gewoon geduld hebben. Dit is heel opmerkelijk, gezien het feit dat Telfort de afgelopen weken in alle toonaarden heeft ontkend dat het probleem bij haar infrastructuur zou liggen.)

Quote:

Door: Nomad - Vandaag, 10 oktober 2007 om 20:02 op www.pocketinfo.nl :
"Hartelijk dank voor uw e-mail aan Telfort.

We begrijpen dat het vervelend voor u is dat u niet optimaal gebruik kan maken van het mobiele internet.

Momenteel hebben we echter een storing voor UMTS waar alle klanten last van hebben. Maar ook in de afgelopen twee weken hebben we helaas last gehad van storingen op UMTS-gebied. Wij kunnen in elk geval uw contract niet ontbinden op basis van uw klacht omdat het huidige probleem door de storing(en) wordt veroorzaakt. Uw instellingen stonden niet goed voor UMTS en dat is op 20 september gecorrigeerd nadat uw contract is ingegaan op 11 september. We zijn hard bezig om de storing op te lossen en verzoeken u geduld te hebben. Op het moment dat de storing is verholpen kunnen we verder kijken wat er gaande is mocht u dan nog steeds onder GPRS-snelheid zitten.

Heeft u verder nog vragen? Kijk dan op Telfort - Klantenservice*- Antwoorden op al uw vragen vindt u snel via de online klantenservice.

Met vriendelijke groet,
Telfort B.V."
bron:
http://www.pocketinfo.nl/

[ Voor 63% gewijzigd door Puf op 11-10-2007 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CSB
Hmm. dat biedt perspectieven.
Dit zou betekenen dat ik dus TOCH mijn toestel in Dual mode moet zetten... Sjongejonge...
P.s. ik woon en werk in de randstad, dus dekking zit wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

CSB schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 12:18:

P.s. ik woon en werk in de randstad, dus dekking zit wel goed.
Tsja, als je dat direkt erbij had gezet dan had ik er niet twee keer naar hoeven vragen.
Je wil niet weten bij hoeveel mensen de glazen bol het niet doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CSB
Maasluip schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 12:24:
[...]
Tsja, als je dat direkt erbij had gezet dan had ik er niet twee keer naar hoeven vragen.
Je wil niet weten bij hoeveel mensen de glazen bol het niet doet.
Sorry, was ik voor het gemak even vergeten... Het blijven gebruikers he? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-09 13:10

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Maar ehm wat ik niet snap. Telfort maakt toch gebruik van het KPN UMTS netwerk? (Zo ook HI, Debitel)

Is dit zelfde probleem ook bij KPN abbonnees aanwezig?

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als de "storing" die nu al weken voortduurt er niet zou zijn, zou je gewoon met HSDPA-snelheid van Surf&Mail gebruik moeten kunnen maken. Ik heb ook Surf&Mail, en kon met ongeveer 900 kbps downloaden (nu is 4 kbps het gemiddelde), na een paar telefoontjes met de klantenservice met het verzoek om even een instellinkje te veranderen zodat ik het 3G-netwerk op kon.
Sinds de afschaffing van EDGE is Telfort helaas een gigantische puinhoop...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CSB
Geen idee. Ik post alleen mijn bevindingen en dat is met Telfort...

Even een update: Ik ben gebeld door de technische dienst die mij ging uitleggen dat UMTS alleen beschikbaar is met een bundel. Dus ik reageer van: dat heb ik zo'n anderhalve maand geleden aangevraagd... 'vreemd' zegt ie. 'Bel de klantenservice ff'.
Ik de klantenservice bellen en dit gemeld. Blijkt dat ze mijn belminuten wel hebben opgeschroefd, maar nooit de bundel geactiveerd! |:(
Nu maximaal 5 werkdagen wachten en!!: (zoals ik al dacht) moest ik wachten tot er daadwerkelijk een icoontje van "3G" op het display verschijnt i.p.v. een antenne icoon.

duuuus......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CSB
Nog geen 3G... Tenminste, dat gok ik want ik zie niks in het display veranderen. Wat kunnen dagen lang duren zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CSB
net weer met de klantenservice aan de lijn gehangen. De mevrouw aan de lijn had geen idee waarom mijn bundel nog niet geactiveerd was. Ze dacht dat het aan de verhoging van de belbundel zou moeten liggen.
Even een lijstje met de datums van wijziging en belletjes naar de servicedesk:

16-09: wijziging belbundel + aanvraag surf & mail
01-10: hier zou mijn bundel ingegaan zijn, wat niet is gebeurd.
02-10: gebeld met servicesdesk met vraag dit te regelen werd mij verteld 5 werkdagen te wachten
12-10: nog steeds geen UMTS. Weer bellen. Zelfde antwoord.
19-10 (vandaag): nog steeds geen zinnig antwoord. Heb gemeld dat ik in het geheel niet content ben met de gang van zaken en dat ik mij als 4 jarig klant van Telfort wel ontzetten slecht behandeld vind worden.

Mijn vraag aan jullie: Kan ik door deze ontwikkelingen op de een of andere manier mijn abonnement opzeggen of moet ik gewoon een klacht indienen? Ik wordt hier werkelijk KOTSberoerd van. Ik weet namelijk dat het voor hun beheerders MAXIMAAL 10 minuten werk is. (letterlijk 5x klikken) |:( :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CSB
wederom status update:
Wéér gebeld, wéér werd mij verteld dat ik geduld moest hebben, en dat het vandaag of morgen MOEST gebeuren. Dit omdat de (2e) call de 12e was ingediend en een call max. 10 werkdagen mag duren. Nou betekend dat geen moer bij Telfort, maar goed. Als het nu wéér foutloopt heb ik toch wel een goede reden om mijn abonnement te ontbinden zeker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rosalie74
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10-08 16:53
'n kleine maandje geleden heb ik een Su(r)f & Mail abo genomen. In eerste instantie kreeg ik wel eens een G3 connectie met mijn PDA. De laatste dagen is 't een G geworden.

Even op internet gekeken en schijnbaar staat er een GPRS/UMTS mast op een van de gebouwen van mijn werkgever nog geen 200 m hier vandaan. Dus daar ligt 't niet aan.

Ik heb net gebeld naar 1200 en te horen gekregen dat ik toch niet aangemeld was voor UMTS... wondere wereld van Telfort. Binnen 24 uur geregeld... nog.. morgen lezen jullie of dat zo is.

[ Voor 1% gewijzigd door Rosalie74 op 24-10-2007 14:10 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CSB
Ik ga ervan uit dat het bij jou net zo snel gaat als bij mij ;)

Ik heb iig nog geen UMTS signaal gekregen. Ik laat het nu nog maar even lopen tot maandag. Als het antwoord van de servicedesk niet bevredigend is ga ik bellen met de vraag of het mogelijk is mijn abonnement te beeïndigen met als reden het niet leveren van de diensten waarvoor wel betaald wordt.

Of loop ik nu te hard van stapel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CSB
Bundel wordt pas 9 november aktief ;(
Wat een gelul zeg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rosalie74
Ja een week later... nog geen UMTS.
Vandaag weer gebeld.

Wat mij opviel is dat desk-medewerker nu veel meer handelingen deed, vorige week werd ik binnen 1 minuut afgeschoven met de melding: "wordt doorgegeven, binnen 24 uur heeft UMTS".
De man die ik nu aan de lijn had was echt een UMTS-formulier aan het invullen!
Dus ik ben benieuwd..

Als je mij vraag hangt 't helemaal af van de persoon die je aan de telefoon krijgt. Als die er zin in heeft, dan doet ze 't anders niet. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CSB
Inderdaad. De laatste persoon die ik sprak had ik bijna verrot gescholden omdat zijn collega dáárvoor hoogstwaarschijnlijk geen ruk heeft genoteerd van ons gesprek... Dit kan toch niet zomaar? Ik bedoel, je betaalt er verdomme nog grif voor ook!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rosalie74
Vandaag een SMSje gehad:
"Beste klant, naar aanleiding van uw telefoongesprek hebben wij uw probleem verholpen. Met vriendelijke groet, Telfort."
Vanmiddag had ik nog GPRS en nu kijk ik weer en yahoooooo, ik heb UMTS. Goh zeg, je merkt wel het verschil!

Dus CSB even vol houden! De aanhouder wint!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CSB
Rosalie74 schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 21:44:
Vandaag een SMSje gehad:
"Beste klant, naar aanleiding van uw telefoongesprek hebben wij uw probleem verholpen. Met vriendelijke groet, Telfort."
Vanmiddag had ik nog GPRS en nu kijk ik weer en yahoooooo, ik heb UMTS. Goh zeg, je merkt wel het verschil!

Dus CSB even vol houden! De aanhouder wint!
Gefeliciteerd!
Ik zit er werkelijk om te springen, aangezien ik midden in een verhuizing/verbouwing zit. Zit dus aardig om het hand, en daarom had ik deze bundel "alvast" laten aktiveren. Erg fijn dat dit ook meteen gebeurd... :S Het gaat mij voornamelijk om die fair-use policy zodat ik geen onverwachte kosten heb als ik even iets moet opzoeken. Dat het dan via GPRS of UMTS gaat zal me een worst wezen.

Anyway, ik hou nog even vol. Bedankt voor het hart onder de riem. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisworks
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 12-09 17:15
Ik had bij mijn "Surf & mail unlimited" abo alleen gprs (geen 3G verbinding), maar na een klacht en bevestigings-sms is eea opgelost en heb ik een probleemloze en snelle UMTS verbinding.

Ik verwachtte 128kbit oftewel zo'n 15kB/s, maar toen ik gisteren mijn toestel op mijn laptop aansloot haalde ik tot mijn verbazing 90kB/s (download van 10MB). Vandaag haalde ik op de smartphone zelf (Eten X800) ook nog iets van 50kB/s bij 2MB (http://speedtest.bbned.nl/test/meter.php).

Wordt dit abo nou geknepen en heb ik gewoon geluk, of staat het zaakje gewoon op volle UMTS snelheid? Hebben meer mensen dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stereotomy
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Ik blijf erbij dat er een disproportioneel hoog aantal mensen hier op Tweakers zijn die eerst alleen GPRS aangeleverd krijgen, en moeten bellen voor UMTS.

Dat het een enkele keer gebeurd, soit, maar ik heb nu al bij zo'n 5 verschillende mensen incl. mezelf gelezen dat eerst alleen GPRS beschikbaar was, ondanks dat UMTS is beloofd.

Opzet of gewoon incompetentie bij Telfort?

Alors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CSB
Stereotomy schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 17:26:
Ik blijf erbij dat er een disproportioneel hoog aantal mensen hier op Tweakers zijn die eerst alleen GPRS aangeleverd krijgen, en moeten bellen voor UMTS.

Dat het een enkele keer gebeurd, soit, maar ik heb nu al bij zo'n 5 verschillende mensen incl. mezelf gelezen dat eerst alleen GPRS beschikbaar was, ondanks dat UMTS is beloofd.

Opzet of gewoon incompetentie bij Telfort?
Ik denk dat ze bewust geen info leveren over UMTS. Ze adverteren er uiteraard wel mee. Slimme marketing. Dat er dan een keer een Tweaker doorheeft dat ie genaaid wordt, ja dat moet je dan maar voor lief nemen. :P

Ik heb volgens de website per 9 november UMTS. (9 november 2012 ofzo...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebas
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-04-2017

ebas

MoonenJH schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 16:42:
Ik had bij mijn "Surf & mail unlimited" abo alleen gprs (geen 3G verbinding), maar na een klacht en bevestigings-sms is eea opgelost en heb ik een probleemloze en snelle UMTS verbinding.

Ik verwachtte 128kbit oftewel zo'n 15kB/s, maar toen ik gisteren mijn toestel op mijn laptop aansloot haalde ik tot mijn verbazing 90kB/s (download van 10MB). Vandaag haalde ik op de smartphone zelf (Eten X800) ook nog iets van 50kB/s bij 2MB (http://speedtest.bbned.nl/test/meter.php).

Wordt dit abo nou geknepen en heb ik gewoon geluk, of staat het zaakje gewoon op volle UMTS snelheid? Hebben meer mensen dit?
Ik heb ook telfort "Surf & Mail unlimited". Op mijn telefoon gaat 3G gewoon goed, maar op mijn laptop krijg ik dit met geen mogelijkheid voor elkaar, op XP niet en op linux niet. PPP verbinding word opgebouwd en word er daarna uitgegooid. Als ik telefoon op GPS only zet gaat het wel goed, maarja dat wil ik dus niet... Hoe heb jij, of heeft iemand anders, dit voor elkaar gekregen? Kan dit ook aan Telfort liggen?

Heb verschllende nummers geprobeerd:
- *99#
- *99***1#
- *99***2#

Allemaal geen succes.

Stukje log van mn linux ppp:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
Nov  2 22:10:31 ebas-laptop-ubuntu pppd[10630]: Using interface ppp0
Nov  2 22:10:31 ebas-laptop-ubuntu pppd[10630]: Connect: ppp0 <--> /dev/rfcomm0
Nov  2 22:10:32 ebas-laptop-ubuntu pppd[10630]: rcvd [LCP ConfReq id=0x0 <auth pap> <mru 1500> <asyncmap 0xa0000>]
Nov  2 22:10:32 ebas-laptop-ubuntu pppd[10630]: sent [LCP ConfReq id=0x1 <asyncmap 0x0> <magic 0x7d25a0d> <pcomp> <accomp>]
Nov  2 22:10:32 ebas-laptop-ubuntu pppd[10630]: sent [LCP ConfAck id=0x0 <auth pap> <mru 1500> <asyncmap 0xa0000>]
Nov  2 22:10:32 ebas-laptop-ubuntu pppd[10630]: rcvd [LCP ConfRej id=0x1 <magic 0x7d25a0d> <pcomp> <accomp>]
Nov  2 22:10:32 ebas-laptop-ubuntu pppd[10630]: sent [LCP ConfReq id=0x2 <asyncmap 0x0>]
Nov  2 22:10:32 ebas-laptop-ubuntu pppd[10630]: rcvd [LCP ConfAck id=0x2 <asyncmap 0x0>]
Nov  2 22:10:32 ebas-laptop-ubuntu pppd[10630]: sent [LCP EchoReq id=0x0 magic=0x0]
Nov  2 22:10:32 ebas-laptop-ubuntu pppd[10630]: sent [PAP AuthReq id=0x1 user="ebas-laptop-ubuntu" password=<hidden>]
Nov  2 22:10:32 ebas-laptop-ubuntu pppd[10630]: rcvd [LCP EchoRep id=0x0 magic=0x0]
Nov  2 22:10:32 ebas-laptop-ubuntu pppd[10630]: rcvd [PAP AuthAck id=0x1 ""]
Nov  2 22:10:32 ebas-laptop-ubuntu pppd[10630]: PAP authentication succeeded
Nov  2 22:10:32 ebas-laptop-ubuntu pppd[10630]: sent [IPCP ConfReq id=0x1 <compress VJ 0f 01> <addr 0.0.0.0> <ms-dns1 0.0.0.0> <ms-dns3 0.0.0.0>]
Nov  2 22:10:32 ebas-laptop-ubuntu pppd[10630]: rcvd [IPCP ConfReq id=0x0 <addr 10.6.6.6>]
Nov  2 22:10:32 ebas-laptop-ubuntu pppd[10630]: sent [IPCP ConfAck id=0x0 <addr 10.6.6.6>]
Nov  2 22:10:32 ebas-laptop-ubuntu pppd[10630]: rcvd [LCP TermReq id=0x1]
Nov  2 22:10:32 ebas-laptop-ubuntu pppd[10630]: LCP terminated by peer
Nov  2 22:10:32 ebas-laptop-ubuntu pppd[10630]: sent [LCP TermAck id=0x1]
Nov  2 22:10:35 ebas-laptop-ubuntu pppd[10630]: Connection terminated.
Nov  2 22:10:36 ebas-laptop-ubuntu pppd[10630]: Modem hangup
Nov  2 22:10:36 ebas-laptop-ubuntu pppd[10630]: Exit.

[ Voor 0% gewijzigd door ebas op 02-11-2007 22:12 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CSB
Is het niet zo dat Telfort niet toestaat dat je een laptop aan je telefoon verbindt? Misschien kunnen ze dit op één of andere manier dichtknijpen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebas

ebas

CSB schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 23:29:
Is het niet zo dat Telfort niet toestaat dat je een laptop aan je telefoon verbindt? Misschien kunnen ze dit op één of andere manier dichtknijpen...
Dat dacht ik eerst dus ook, maar waarom MoonenJH kan het wel?
MoonenJH schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 16:42:

Ik verwachtte 128kbit oftewel zo'n 15kB/s, maar toen ik gisteren mijn toestel op mijn laptop aansloot haalde ik tot mijn verbazing 90kB/s (download van 10MB).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisworks
Met WM6 is het in ieder geval supersimpel.

######
If you want to use this via USB (which also has the added benefit of charging your device at the same time) you simply have to do the following:

1. Find the Internet Sharing application and run it.

2. In the PC Connection list, select USB.

3. In the Network Connection list, select the name of connection that your device uses to connect to the Internet.

4. Press Connect

5. Plug in the USB cable between your device and the computer.

You will then see the device stating 'Connected' and in a few seconds your PC will be connected to the Internet.

http://blogs.msdn.com/jas...re-of-windows-mobile.aspx

########

Maar heeft iemand ook >15kB/s met S&M?

Wat betreft op Laptop aansluiten: denk eerder dat het "Fair use datalimiet" deel van belang is dan de manier waarop je data verbruikt. Voor EUR10 per maand vind ik het al een nette oplossing voor licht i-net gebruik. Voor mij gaat het vnl. om dagelijks email/browsen op mijn Smartphone PDA met vga scherm, en verder incidenteel via de laptop.

[ Voor 17% gewijzigd door iisworks op 03-11-2007 07:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisworks
BTW: Ik had gisterenavond rond 22-23 uur het probleem dat ik niet via UMTS op inet kwam (omgeving Zeist). Ik kreeg wel umts verbinding en IP adres, maar niks naar buiten. Op hetzelfde moment via Wifi lukte dat wel op de smartphone.

Update 10:30:
Net gebeld met Telfort, en het schijnt een landelijke storing te zijn sinds gisteren avond. Mijn vraag: waarom staat dit nog niet op de site? Haar antwoord: "Ja, toen waren we er natuurlijk niet, maar het komt erop te staan". Jahaaaa, bij een landelijke storing wacht iedereen natuurlijk tot de volgende morgen 9:00, als iedereen weer op kantoor is. |:(

Update 12:30 zaakje doet het weer, speedtest op device = 329 kbps (41KB/s). Niet slecht voor EUR10/mnd. :)

[ Voor 50% gewijzigd door iisworks op 03-11-2007 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebas

ebas

Heb het probleem gevonden. In het chatscript moest het volgende toegevoegd worden:

code:
1
OK 'AT+CGDCONT=1,"IP","Internet"'

Mijn chatscript:
code:
1
2
3
4
"" ATZW2
OK AT&F
OK 'AT+CGDCONT=1,"IP","Internet"'
OK ATD*99#

Ik hoop dat hiermee iemand nog geholpen is.

Verder haal ik op http://speedtest.bbned.nl/test/meter.php 185,4 kbps

[ Voor 3% gewijzigd door ebas op 03-11-2007 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CSB
Lekker! Gelijk ff testen als ik ooit het bundeltje krijg. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisworks
Dag later (4/11) om 8:00 uur haal ik nog steeds 390 kbps=49 KB/s op http://speedtest.bbned.nl/test/meter.php

Halen anderen met Telfort Surf & Mail nou ook snelheden in deze buurt, of meestal ook rond 15 KB/s (verwacht als op 128kbit wordt geknepen)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebas

ebas

Net op Speedtest.nl: 44,3 kb/s (354 kB/s)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisworks
OK, het lijkt er dus op dat ze niet op 128kbps knijpen maar gewoon UMTS bieden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buzz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-09 09:27
Snap er helemaal niets van, bij mij doet mail&surf het helemaal niet op m'n telefoon, zelfs niet op de laagste snelheid. Heeft iemand een link waar ik mijn instellingen kan controleren?

huidige settings;
access name: multimedia
auth type: None
protocol: http
proxy adres: 193.113.200.195 port: 8080
traffic class subscribed

phone: u700 samsung

[ Voor 3% gewijzigd door buzz op 04-11-2007 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rosalie74
Zal nu wel een einde aan komen :s
Storing GPRS-netwerk..

Trouwens hoeveel is de FUP eigelijk... ik vind internetradio en tv wel leuk namelijk op mijn HTC Universal. En dat tik wel aan denk ik.

[ Voor 54% gewijzigd door Rosalie74 op 05-11-2007 10:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CSB
Volgens de site zou mijn bundel vandaag actief moeten zijn... *zucht*. Ga maar weer bellen...

edit: "Binnen 24 uur zou het actief moeten zijn". Dubbel-zucht....

[ Voor 27% gewijzigd door CSB op 09-11-2007 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CSB
YES! Eindelijk.
Nu eens leuke apps gaan zoeken die ik kan gebruiken i.c.m. mijn N80. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bert2000
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 08-09 20:22
Kan iemand een speedtest resultaatje, inclusief de PING tijden en CONNECTIES voor mij plaatsen?

bijvoorbaat dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernst
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-06 11:28
Is er iets bekend over hoe coulant Telfort met de FUP en laptop gebruik?
Weet iemand of het uberhaupt voor de provider te zien is of op je telefoon surft of op je laptop?

Every day is a start of something new, and every evening ends with the splendid dawn of a new day

• CSB
Volgens mij kunnen ze dat niet zien omdat je MAC van je telefoon wordt doorgestuurt en niet die van je laptop. Tenminste, dat denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Was Surf & Mail Unlimited niet per maand op te zeggen? Ik belde net met Telfort en ik blijk er pas 17-02-2007 van af te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 12:57

Floor-is

5.2

Ook ik ben stom genoeg geweest om in deze truuk in te stappen... Heb mijn abbo al in juli afgesloten en ben pas vorige week overgezet. Surf&Mail werkt echter niet.
Heb zojuist voor de 2e keer (de 16e ook gebeld) gesproken met de helpdesk. De dame met een heel ingewikkelde naam die ik aan de lijn kreeg heeft het een en ander gecontroleerd en gaf aan dat ik niet goed in het systeem sta, dat de instellingen aan de kant van Telfort mij op het GPRS/EDGE netwerk plaatsten, maar niet met de juiste instellingen. Ik zou morgen omgezet moeten zijn naar UMTS op 128kbit. Achja, nog een dagje wachten kan op zich wel. :)

Het lijkt er wederom op dat Telfort per ongeluk al haar klanten verkeerd aansluit. Nu maar hopen dat ze het goed oplossen, want ik was stiekem ook aan het nadenken over internet via Telfort (Tiscali-netwerk) voor thuis...

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-09 07:20
Ik heb vorige week Telfort internet + bellen besteld. En vanochtend ook maar een SIM-only 100 + 30SMS + S&M voor € 14,70 per maand. Ik ben benieuwd wat het wordt. Zolang ze mij maar geen bullshit verkopen over snelheden en zooi. Ik hou jullie wel op de hoogte...

...heeft geleerd vandaag al te doen wat morgen pas hoeft te gebeuren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRAFTER86
  • Nu online
CSB schreef op donderdag 15 november 2007 @ 13:48:
Volgens mij kunnen ze dat niet zien omdat je MAC van je telefoon wordt doorgestuurt en niet die van je laptop. Tenminste, dat denk ik.
Daar zijn vast wel truukjes voor, bijvoorbeel naar de user-agent van je http-requests kijken, als ze dan firefox of internet explorer voorbij zien komen weten ze genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alternativ
  • Laatst online: 02-09 09:30

Alternativ

4 8 15 16 23 42

DRAFTER86 schreef op maandag 19 november 2007 @ 17:55:
[...]

Daar zijn vast wel truukjes voor, bijvoorbeel naar de user-agent van je http-requests kijken, als ze dan firefox of internet explorer voorbij zien komen weten ze genoeg.
En ook dat is te omzeilen ;)

alternativ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CSB
Zit in een HTC bijvoorbeeld niet Internet Explorer? Anders zet ik er toch Opera op? Draait ook op Nokia'tjes en PDA's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 12:57

Floor-is

5.2

Floor-is schreef op maandag 19 november 2007 @ 13:12:
Ook ik ben stom genoeg geweest om in deze truuk in te stappen... Heb mijn abbo al in juli afgesloten en ben pas vorige week overgezet. Surf&Mail werkt echter niet.
Heb zojuist voor de 2e keer (de 16e ook gebeld) gesproken met de helpdesk. De dame met een heel ingewikkelde naam die ik aan de lijn kreeg heeft het een en ander gecontroleerd en gaf aan dat ik niet goed in het systeem sta, dat de instellingen aan de kant van Telfort mij op het GPRS/EDGE netwerk plaatsten, maar niet met de juiste instellingen. Ik zou morgen omgezet moeten zijn naar UMTS op 128kbit. Achja, nog een dagje wachten kan op zich wel. :)

Het lijkt er wederom op dat Telfort per ongeluk al haar klanten verkeerd aansluit. Nu maar hopen dat ze het goed oplossen, want ik was stiekem ook aan het nadenken over internet via Telfort (Tiscali-netwerk) voor thuis...
De volgende ochtend omstreeks 10:30 had ik al een SMS van Telfort dat het moest werken. Even de telefoon uit- en aanzetten en inderdaad "3G" kwam in mijn schermpje tevoorschijn. Het is niet achterlijk snel, maar vooralsnog werkt het prima. :)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoewel de laatste reactie in dit topic al weer een paar maanden oud is toch ook een aanvulling:

Sinds vandaag (11-2-2008) ook een surf&mail bundel actief en ook heel traag. Net gebeld met klantenservice (1200) naar aanleiding van de tips hier en ik sta inderdaad ook niet goed ingesteld. Het zou nu binnen 24 uur goedgezet worden waarna ik ook via UMTS kan inloggen.
We wachten het af ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 00:41

n00bs

Het is weer Zomer!

Verwijderd schreef op maandag 11 februari 2008 @ 16:39:
Hoewel de laatste reactie in dit topic al weer een paar maanden oud is toch ook een aanvulling:

Sinds vandaag (11-2-2008) ook een surf&mail bundel actief en ook heel traag. Net gebeld met klantenservice (1200) naar aanleiding van de tips hier en ik sta inderdaad ook niet goed ingesteld. Het zou nu binnen 24 uur goedgezet worden waarna ik ook via UMTS kan inloggen.
We wachten het af ....
Is het al opgelost?
Ik overweeg om een surf and mail account te nemen, maar kan je ook per maand dit abbo stopzetten? of kan dat pas na een jaar?
Ik had deze vraag ook bij TF gedoponeerd, maar geen antwoord gekregen.

Ook begrijp ik dat je geen streaming diensten mag gebruiken :X wordt dit gecontroleerd en wat is de FUP?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok bij mijn gaatie 54kbps op telefoon(nokia e51) op mijn laptop is S&M 38kbps wtf???
Truowens ik krijg geen 3G bereik namelijk soms zie ik 3g "icoontje" maar geen beriek wtf (woon in utreg)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CSB
Dat is vreemd. Het kan ook komen door het gebouw waarin je je op dat moment bevindt. Mijn signaal is ook slechter als ik in het hoofdkantoor van de zaak zit. Als ik dan naar een andere lokatie ga wordt mijn signaal stukken beter.

Heb trouwens mijn Nokia ingeruild voor een toestel met Windows Mobile. Opvallend is dat dit een stuk sneller gaat... :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dekar
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:43
Het is al een wat oud topic, maar ben toch benieuwd of het bereik of de snelheid beter is geworden. Ik woon in brabant en heb geen zin om een tientje per maand te dokken voor internet dat niet of amper werkt..

Dus, zijn er nog steeds problemen of ontevredenheden?

EKBuilds.nl - Op maat gemaakte PC's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myedvyed
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 05-08 11:30

Myedvyed

Ofzo

Dekar1 schreef op zondag 12 oktober 2008 @ 16:21:
Het is al een wat oud topic, maar ben toch benieuwd of het bereik of de snelheid beter is geworden. Ik woon in brabant en heb geen zin om een tientje per maand te dokken voor internet dat niet of amper werkt..

Dus, zijn er nog steeds problemen of ontevredenheden?
Ik zit ook in Brabant en heb bijna overal wel 3G of HSDPA verbinding. Aangezien de snelheid gecapped lijkt maakt het niet veel uit welke van de 2 je precies hebt, ik kom meestal op de telefoon zelf tussen de 750 en 800 kbit/sec, dat kan evt. nog laag uitgevallen zijn door de hardware/software van m'n telefoon. Heb nog niet geprobeerd er een laptop aan te hangen.

Let wel op: het is niet helemaal onbeperkt, de huidige fair-use policy lijkt gebaseerd te zijn op een gemiddelde van 27 MB per maand (zie het Telfort topic: Verwijderd in "Het 'Telfort Mobiel Breedband' topic" ), als je meer dan 10x zoveel gebruikt kun je bericht krijgen dat je moet minderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dekar
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:43
in principe moet iedereen met zo'n bundel dus extra internetten en het gemiddelde omhoog krikken :P. Ach ik weet niet of ik 270 MB per maand haal..

in ieder geval bedankt voor je reactie.

EKBuilds.nl - Op maat gemaakte PC's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CSB
Dt is wel een erg laag gemiddelde zeg. Ik zit i.c.m. youtube al gauw over die limiet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capa
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10-09 14:35
CSB schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 00:23:
Dt is wel een erg laag gemiddelde zeg. Ik zit i.c.m. youtube al gauw over die limiet...
Je moet sowieso oppassen met Youtube, dit valt onder streaming en streaming valt niet onder de Surf & Mail bundel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trebbors
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-09 16:06

Trebbors

Failure is no option!

Capa schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 12:05:
[...]
Je moet sowieso oppassen met Youtube, dit valt onder streaming en streaming valt niet onder de Surf & Mail bundel.
Waar staat dit in de voorwaarden? Ik kan het nergens vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capa
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10-09 14:35
Trebbors schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 11:19:
[...]

Waar staat dit in de voorwaarden? Ik kan het nergens vinden.
http://www.telfort.nl/med...nevoorwaarden_%20juli.pdf
Zie 14.9
Pagina: 1