Toon posts:

ATi X1650pro probs

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
mijn Specs:

AMD athlon 2800+
1,5 GB DDR
70 GB en 320 GB ata schijven
Epox moederbordje VIA chipset

Probs:
Ik wilde mijn GFX kaartje maar eens een vevangen daar waar ik op sommige mappen in CS:S maar 10 fps haalde :)
Ik heb de X1650pro gekocht @ alternate.
Bij het erin praggen kreeg ik wel beeld maar is loopt hij erg unstable. Meerdere crashes waar het scherm nog maar 1 kleur beeld geeft of gewoon op zwart gaat.

Fix 1: Nieuwe PSU omdat ik niet verwachtte dat het goed trok. ik had een 300W heb nu een 400W erin gehangen. Ook eigen voedingsdraad.

Fix 2: Cleane install van XP met nieuwste vid en windows updates.

Fix 3: AGP fast write disabled in BIOS

Na deze 3 handelingen nog steeds unstable...
Ik heb mijn oude GFX erin gehangen en alles loopt weer super.

Kortom, wat kan ik nog doen? brakke GFX kaart of iemand nog een oplossing.

• pkopf
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 06-07 15:24
Je zegt dat je een nieuwe voeding hebt gekocht, maar niet wat het is. Alleen een hoger wattage is geen garantie dat je systeem het allemaal trekt. Merk en vooral de kwaliteit van de 12-voltslijn (voor de videokaart) is belangrijk. Lees bijvoorbeeld eens het Grote "Welke voeding moet ik nemen" topic.

wild mutant space hamsters

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Sweex ultra, low noise gekocht.
volgens de reviews een top voeding ondanks dat het van sweex is :)

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-07 20:46

Mojo

The Power Within

Mag ik vragen hoeveel je voor dat ding hebt betaald en volgens welke reviews het een goede voeding is? :? Ik kan me niet herrinneren sinds wanneer Sweex degelijke hardware maakt.

Maargoed, dat terzijde. Een onstabiele kaart hoeft niet per cé aan de voeding te liggen. Je hebt ten slotte niks anders veranderd dan je kaart. Probeer hem eens in een andere PC te stoppen. Als hij daar stabiel is moet je het bij je eigen PC zoeken. Ik denk dat het iets hardwarematigs is, want je hebt windows al opnieuw geinstalleerd.

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop