Assume there are no rules and it's one big free for all
Maak een cylinder van dezelfde lengte als de box, verwijder de uiteindes, (1) selecteer de binnenste polygonen, en flip daar de normals van(2). Attach de box en de cylinder aan elkaar. Ff gaten dichtmaken(3), klaar.(4)
1

2

3

4

je zou hiervoor ook boolean kunnen gebruiken, maar dan moet je op het einde alsnog het polygoon waar het gat in zit netjes maken door een stuk of wat cuts te maken.
[ Voor 45% gewijzigd door Schuey op 11-10-2007 09:01 ]
Ik ga het zo gelijk even uitproberen.
Assume there are no rules and it's one big free for all
If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Gigabyte Gaming OC 16G 5080 RTX, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router
Verwijderd
Voor boolean in het create panel, dan compound objects, object selecteren, boolean, pick operand B, andere object selecteren.
Alleen boolean niet snel gebruiken als je echt moeilijke vormen gaat gebruiken (of modifiers als meshsmooth), dan kan het wel eens verkeerd uitpakken
Verwijderd
en is overigens een stuk cleanerGuillome schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 11:06:
Je kan ook een rectangle tekenen, en een circle. En maak van de rectangle een editable splite (rechtermuisknop -> convert to) en attach de circel. En dan een extrude modefier eropDit wordt ook vaak gebruikt zo
Cleaner, maar veeeel meer faces
Ik bouw rare dingen.
[ Voor 12% gewijzigd door DP Kunst op 11-10-2007 12:53 ]
Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?
Ik werk altijd op die manier.
http://eu.battle.net/d3/en/profile/Paus-2178/hero/2313958
Kuch..FragNeck schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 13:08:
En het maken van een square en een cirkel van 2d lines, en die vervolgens omzetten naar editable poly, attachen aan elkaar en die vervolgens extruden?
Ik werk altijd op die manier.
Guillome schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 11:06:
Je kan ook een rectangle tekenen, en een circle. En maak van de rectangle een editable splite (rechtermuisknop -> convert to) en attach de circel. En dan een extrude modefier eropDit wordt ook vaak gebruikt zo
Ik bouw rare dingen.
Ah, overheen gelezen
je hebt alleen geen fluit aan al die quads op die platte vlakken, dus waarom ze gebruiken?DaNiEl KuNsT schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 12:42:
wat ik ook nog wel eens doe, een tube maken, deze converteren naar editable poly. vervolgens de buitenste poly selecteren en deze dan scalen in 1 richting zodat je 4 rechte zijden krijgt. zo behoud je ook mooi al je quads.
[afbeelding]
als het geen nut heeft, opzouten, zeg ik dan
maar voor de voorkant (met gat dus) is het wel netter, helemaal als je eventueel gaat smoothen...
Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?
Verwijderd
ehm ooit van interpolation gehoord ?
http://www.dma.ufg.ac.at/...eziermaxinterpolation.jpg
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 11-10-2007 21:57 ]
Als je die lager zet indd, maar dan is het weer niet cleanVerwijderd schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 21:57:
[...]
ehm ooit van interpolation gehoord ?
http://www.dma.ufg.ac.at/...eziermaxinterpolation.jpg
Ik bouw rare dingen.
Verwijderd
interpolation doet "NIETS" aan de cleanheid van je splines > extrude.. het zorgt er aleen voor dat je minder poly's krijgt.
misch begrijp jij het niet, maar met cleanheid word er dus verwezen naar het aantal overbodige triangles en vertices die aangemaakt worden door boolean die je dus Niet wilt hebben....
een andere optie is die van daniel kunst , die houd alles dus "netjes / Clean" doordat het geval uit aleen quads bestaat..
[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 14-10-2007 13:24 ]
Verwijderd
misschien begrijp jij het nietVerwijderd schreef op zondag 14 oktober 2007 @ 13:22:
ehr ?
interpolation doet "NIETS" aan de cleanheid van je splines > extrude.. het zorgt er aleen voor dat je minder poly's krijgt.
misch begrijp jij het niet, maar met cleanheid word er dus verwezen naar het aantal overbodige triangles en vertices die aangemaakt worden door boolean die je dus Niet wilt hebben....
een andere optie is die van daniel kunst , die houd alles dus "netjes / Clean" doordat het geval uit aleen quads bestaat..
Voor zover ik weet gaat het hier niet om overbodige tri's/vertices maar om de manier waarop de deze in de aangepaste geometrie zitten, wanneer dit niet netjes gebeurd is dit vanzelfsprekend niet clean.
In dit geval zal de mesh zo goed als hetzelfde zijn met boolean/shapes of zelf tri's aanmaken, dus allemaal bruikbaar, en dan is het alleen de vraag welke het snelst is.
edit: ps, kheb boolean nog nooit overbodige geometrie aan zien maken.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 14-10-2007 13:34 ]
Verwijderd
lees eerst de voorgaande posts eens spuitelf,
en over boolean..
het hoeft geen extra geometry aan te maken waneer je het goed aanpakt, maar aangezien we het hier over een beginnende maxxer hebben is het mischien wel relevant om dit te vermelden er is inderdaad een goede en een verkeerde manier om te booleanen. iedereen met een beetje max ervaring zal dit hoogstwaarschijnlijk wel weten
nu kun je ook hier op ingaan maar dan zul je voor mij verder geen reactie krijgen, word mij een te diepgaande discussie over wie er wel of niet gelijk heeft ik heb mijn punt gemaakt en daar blijft het bij.
imo einde discussie, en voordat het idd een thread hijack word hoop ik dat de Topic poster hier zijn informatie heeft kunnen vergaren en dat er een aantal dingen duidelijk zijn geworden.
[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 14-10-2007 21:56 . Reden: Spraakgeblek wegens keyboardrammen ]
Verwijderd
ps, om je toch een schouderklopje te geven, want dat verdien je wel, je was in je "discussie" over interpolatie correct, en daar reageerde ik dus ook niet op.
Verwijderd
Iedereen heeft zo z'n favoriete methoden, de een werkt wat beter dan de andere. Dat hangt ook helemaal van de situatie af. Het is leuk om te zien hoe verschillende mensen een probleem op verschillende manieren aanpakken, maar er is geen beste manier! Zet dat eens uit je hoofd.
Het lukt je toch, en als het je niet lukt dan klop je hier aan en vraag je hoe het wel gaat werken. Dat is in dit topic helemaal niet aan de orde dus ga dan ook niet van dat haantjesgedrag vertonen. Je jaagt mensen die hier pas zitten juist met dit soort gekift weg.
heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs
Zo is het al jaaaaren hier hoorDark Blue schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 09:20:
Wow hey jongens, hou het eens lief. Waarom kunnen jullie zo'n stennis maken over een ding waar ik geen andere woorden voor heb dan 'huh, boolean, duh.'
Iedereen heeft zo z'n favoriete methoden, de een werkt wat beter dan de andere. Dat hangt ook helemaal van de situatie af. Het is leuk om te zien hoe verschillende mensen een probleem op verschillende manieren aanpakken, maar er is geen beste manier! Zet dat eens uit je hoofd.
Het lukt je toch, en als het je niet lukt dan klop je hier aan en vraag je hoe het wel gaat werken. Dat is in dit topic helemaal niet aan de orde dus ga dan ook niet van dat haantjesgedrag vertonen. Je jaagt mensen die hier pas zitten juist met dit soort gekift weg.