Toon posts:

internet verbinding via PC met crosslink

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Ik heb op de bovenverdieping van mijn huis een pc staan, beneden staat het draadloos modem. Als ik vanuit de kamer waarin de pc staat vdraadloos verbinding wil maken met een usb dongeltje, lukt dat moeizaam. Dus heb ik met een usb verlengkabel de usb donel een stuk de gang op gelegd, waar hij prima verbinding maakt. Nu heb ik een laptop aangeschaft, die vanuit die kamer ook geen draadloos verbinding kan krijgen. Dus ik zoeken op internet, en ik kwam uit bij de crosslink kabel. Ik heb er vandaag 1 gehaald, ingeplugd in de pc en in de laptop, maar nu?

Ze zoeken allebei een tijdje, (laptop en pc) maar zeggen dan beide limited or no connectivity. Ik heb ze allebei via home or small office network aan dezelfde groep toegevoegd. Ik heb op de pc geprobeerd de bestaande draadloze verbinding te bridgen naar de lan verbinding die in de laptop zit, ook dit werkte niet.

Als ik op internet zoek vind ik eigenlijk alleen vragen van mensen die willen weten hoe ze 2 pc's aan elkaar koppelen, waarop het antwoord vaak kortaf is: een crosslink kabel. Maar wat daarna???

beide pc's draaien op XP, de desktop op pro en de laptop op home.

Kan iemand me hierbij helpen?

groeten,

Snuur

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

ik zou een gan zoeken naar een range extender, of dat modem op een betere plak te hangen

controleer ook of er geen netwerk bij de buren op hetzelfde kanaal draaid ... etc

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
da wil ik dus niet, mn draadloos internet via de pc doet het prima, en als ik achter dat bureau zit kan er net zo goed een draadje in mn laptop a 3 euro, stukkie goedkoper dan een range extender. En het is ook erg handig met snel data overzenden tussen PC en laptop, maarja dan moet het wel werken.

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01:41

Reptile209

- gers -

Kunnen de PC en de laptop elkaar nu wel zien? Als het goed is wel, ondanks de melding van limited connectivity (die in dit geval aangeeft dat Windows zijn default IP-addressen uitgedeeld heeft, waarmee je per ongeluk een werkend netwerk hebt. Fixed IP's zijn netter, maar hoeft niet).
Draai nu de Wizzard Internet Sharing op de PC en breng de instellingen over op de laptop: presto!
Aangenomen dat je XP op beiden draait, aangezien je het zelf niet aangeeft.

Zo scherp als een voetbal!

Verwijderd

Topicstarter
yo, waar vind ik die wizzard? ik kan hem bij accesoires niet vinden.

Verwijderd

Topicstarter
al gevonden, thx!
Pagina: 1