Toon posts:

BeOS

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo :

Wat voor voordelen heb ik met BeOS vergeleken met Win98?
En hoe krijg ik mijn kabel internet voor elkaar (Chello).....?
Graag een beetje uitgebreid...ik weet nog niks van BeOS...mag ook gewoon naar mijn E-mail adres...

Bij voorbaat heel hartelijk dank...

• AkaXakA
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-03 16:12

AkaXakA

Just Kidding...

Euhm....,
- werkt sneller
- echt multi tasking OS(3 Mp3 + 4 Avi tegelijk )
- Nog veel meer dingen...

:P

http://www.akaxaka.tk/ - "Knowledge is power. Power corrupts. Study hard, be evil." - 4 Jaar GoT en nog steeds niet evil: er moet een verband zijn...

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 12 februari 2001 15:48 schreef theJKid het volgende:
Euhm....,
- werkt sneller
- echt multi tasking OS(3 Mp3 + 4 Avi tegelijk )
- Nog veel meer dingen...

Hmmmmm bedankt voor je reaktie alleen stond er nog een belangrijke vraag bij..:(..

:P

Verwijderd

Een antwoord op die belangrijke vraag:

Punt 1: zorg dat je netwerkkaart goed geinstallerd is en dus door BeOS herkend wordt.(Preferences->Devices) Als je een 3COM hebt: eventueel driver downen of updaten via [url="http://www.bebits.com."]www.bebits.com.[/url]
Let wel: als je kaart 't niet doet, doet internet 't ook niet.

Punt 2: Internet configuratie: Ga naar Preferences -> Network. Bij Identity:
Domainname: chello.nl
Hostname: ns
Prim. DNS : zie je eigen gegevens
Sec. DNS :idem

Network interface -> klik je netw.kaart -> Settings:
Interface : enabled
Specify Settings: IP-adres (eigengegevens); Subnet : (eigen gegevens); Gateway : (eigen gegevens)

Daarna : Restart Networking

Suc6.

Verwijderd

Topicstarter
Hallo maar weer....snik......:(
Bedankt Charon echter niet veel geholpen.
Ik heb als ik kijk in 2000 de volgende kaarten:
3COM Etherlink XL 10/100 PCI NIC (3C905-TX), deze zit dus onboard.
3 COM Etherlink XL PCI TPO NIC (3C900b-TPO)
De laatste (TPO) is van Chello
Nu geeft BeOS aan dat ik de volgende kaart heb:
3 COM Etherlink 3C59X/3C90X PCI (1)
Hmmm kan ik dus in 2000 iets makkelijker zien of dat die de goede is voor internet..
Als ik bij Devices kijk zie ik bij Ethernet 1 kaart op 10 en 1 op 11 staan....
Verder heb ik prim en sec DNS nog nooit ingevult...is dit verplicht? En in mijn gegevens staan de 2 nummers achter elkaar, ik hoop dat de eerste de prim is en de tweede de sec, al heb ik beide manieren geprobeerd.
Op de papieren van Chello staat Gateway en Subnetmask NVT....Grrrrrr
Help....!!!!!!!!!!!!!......Please....!!!!!!!
Anders ontplof ik.....Had het zo graag ff willen zien werken ...kan er ook geen driver voor vinden...en zou ook niet weten hoe ik die dan als ik die zou hebben toe moet voegen.....
Nou ja gelukkig draait het allemaal wel onder 2000 en 98....maar als er nog iemand is die een poging wil wagen mij te helpen dan heel graag....
Groeten Klaas...

Verwijderd

Ha Bor,

Jammer dattie het nog niet doet. Ik heb nog wel wat info: die netwerkkaart lijkt me wel goed (de TPO); staat bij de BeOS compatibility lijst genoemd.
Ik weet niet waar je zit, maar hier in't hoge noorden heeft Chello de volgende bij jou onbekende specs:
Prim DNS: 212.142.28.66
Sec DNS: 212.142.28.130
Gateway: 212.187.109.1
Subnetmask: 255.255.255.0

Trouwens, op Bebits staan geen extra drivers, op de site van Be zelf staan wel een paar update van BeOS 5 (5.0.1 heeft extra netwerk drivers) -> www.be.com/support/updates/
Heb je die al geinstalleerd?

Succes maar weer......

Verwijderd

Topicstarter
Thanks.....

Werkt dus nog steeds niet.....
Heb echter grote twijfels over die kaart die hij aangeeft....
Pokke zooi...ik kijk nog wel es...wanneer de zin weer terugkomt....

Verwijderd

Hmm probeer eens "Plug 'n Play OS" op "NO" te zetten in je BIOS; wil bij mij wel eens helpen met netwerkkaarten..

• VlasBaard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-06 02:02
Waarom gebruik je in vredesnaam niet die onboard ?!?!? Ik bedoel okee je moet er de chello servicelijn voor bellen en dat duurt lang, maar dan ga je ondertussen wat anders doen.

Greetings and felicitations, children of technology - Icon in het groot

Verwijderd

Topicstarter
Okido dat is natuurlijk nog een mogelijkheid...Ik wist het niet maar heb het inmiddels ook ergens gelezen dat ik die andere kaart ook kan gebruiken van Chello..
Hartelijk dank voor de moeite.....heb er inmiddels ook Whistler opstaan....
Genoeg om uit te zoeken dus....daar heb ik het netwerk in draaien....dus eerst nu daar ff in gluren...ziet er goed uit....
In ieder geval heb ik wel wat aan jullie informatie.....ga het zeker nog een keer proberen

Groeten Bor
Pagina: 1