[Word 2007] cpu naar 100%, en crash

Pagina: 1
Acties:
  • 434 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• megamuch
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-01 20:14

megamuch

Tring Tring!

Topicstarter
Situatie:

Volledige omzetting van netwerk zonder domein naar nieuwe SBS 2003 / exchange 2003 omgeving inclusief office 2007

Ik heb hier een flink aantal documenten die gemaakt zijn in office 2k3. De complexe word documenten weigeren te werken en crashen allen stuk voor stuk winword.exe.

Symptomen:
Cpu usage schiet naar 50% (p4 HT) en ik kan niks meer met Word.

Omschrijving document:
Custom fonts
Bevat een aantal forms
bevat links naar images (over http)
bevat auto update van filename in de footer
Bevat pagina x van totaal in de footer
document grootte 65 pagina's.

Nou ben ik geen office expert, maar ik heb redelijk gezocht en ben tot de volgende conclusies gekomen:
In draft view kan ik het hele document bekijken en is er niks aan de hand.
Het document openen werkt. Zodra ik begin te scrollen schiet word in de stress en is het einde verhaal.
De footer die ik zie (als ik ff snel scroll en word dus laat crashen) ziet er compleet verne*kt uit. Wat een page wide table met 3 rows en 2 columns moet zijn, laat garbage zien.

Vermoeden:
Omdat we ook zijn over gegaan naar een nieuw netwerk met in dit geval een domein, ntfs rechten structuur op de mappen, andere drive mappings en what not, vermoed ik dat er koppelingen in de footers zitten die word laten crashen. Maar dat is slechts een vermoeden.

Wat ik heb gedaan:
Ongeveer elke optie van word options gecheckt en aan of uitgezet en getest. Geen succes
Export to PDF (met de save as pdf plugin van MS) om te kijken of daar iets te zien is. Crash
MS virtual PC winxp pro gestart, office 97 erop geknalt om te kijken wat daar gebeurt. Crash
MS virtual PC winxp pro gestart, office 2007 met language pack erop gezet om te kijken wat daar gebeurt. Crash
MS virtual PC winxp pro gestart, office 2007 zonder language pack erop gezet om te kijken wat daar gebeurt. Crash
MS office homepage en support forums gecheckt. Geen oplossingen kunnen vinden.

Ik weet echt ff niet meer wat ik moet doen. Is er een tool waarmee ik kan kijken waarop word nou precies bokt? Of waarmee ik de footer eruit kan slopen? Het gaat om redelijk wat documenten. Morgen MS maar is bellen als final optie...

Verstand van Voip? Ik heb een leuke baan voor je!

Verwijderd

is er een printer geinstalleerd? zo nee, installeren, zo ja, probeer eens met een andere printer/driver.
wat staat er in de eventlogs?
met processmonitor van sysinternals kan je misschien wel achterhalen wat word doet crashen.
een laatste redmiddel zou kunnen zijn het document openen met open office, of met een onzichtbare geautomatiseerde instantie van word de footers verwijderen.

• megamuch

megamuch

Tring Tring!

Topicstarter
Thanks for je suggesties.

Printer is idd installed, (3 stuks) heb ze allemaal even verwijderd, slechts 1 opnieuw aangemaakt, met postscript Drivers en de PCL drivers. No go.

Ik ben inmiddels zover dat als het document open in word2k3, opsla als xml, en weer open in word 2007 dat alles ok lijkt te gaan. Inclusief forms, footers, fonts en de rest.

Nou nog een manier vinden om 10000 documenten automatisch te converteren...

• megamuch

megamuch

Tring Tring!

Topicstarter
Ik ben maar voor de volgende oplossing gegaan:
PHP script gemaakt dat via COM alle files opslaat als xml. Deze php file in een VMware gerunt met office 2003, vervolgens de xmlfiles apart gezet en dezelfde php file gerunt alleen nu opslaan van XML naar .doc.

Werken :D :+

/josti oplossing