[Vista] Windows Key/Toets uitschakelen

Pagina: 1
Acties:
  • 695 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Akuma2000
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 11-02 17:42
Met Windows XP kon ik de Windows Toets uitschakelen dmv het aanpassen van het register met regedit.

Ik draai nu al een tijdje Vista en wilde hier de Windows Toets ook uitschakelen.

Ik vroeg me af of dat ook kan door hetzelfde aanpassing in het register:
How to disable the keyboard Windows key

Er staat bij die uitleg echter niet bij dat Vista wordt ondersteunt.
Ik wil daarom het niet uitproberen.

Heb gegoogled naar andere mogelijkheden, maar kan niks vinden over het uitschakelen van die toets in Vista :S

Weet iemand dat hier misschien?

edit:
Reden dat ik het wil uitschakelen, is dat ik tijdens het gamen soms op die toets druk.
En dan zie ik opeens weer mijn bureaublad voor me neus.
Erg irritant tijdens het gamen!

[ Voor 13% gewijzigd door Akuma2000 op 11-10-2007 00:09 ]

HighFlow.nl // PinballShop.nl

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 24-02 22:00

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Er staat nergens dat het niet wordt ondersteund onder Vista. Vista wordt helemaal niet genoemd. Dit zou betekenen dat ze Vista nog niet hebben toegevoegd. Probeer het eens, ik zie niet in dat het veel schade aan kan richten. In het ergste geval werkt je keyboard niet meer na aanmelden. Zo'n ramp is dat nou ook weer niet, aangezien je alles ongedaan kan maken via je muis. Ik weet bijna zeker dat het gewoon gaat werken in Vista.

Commandline FTW | Tweakt met mate

• Akuma2000
Ik ga morgen een weekendje naar een LAN-Party, daarom wil ik het niet riskeren dat ik straks problemen krijg met mijn PC :)

Wellicht had iemand anders het al geprobeerd..

• sewer
  • Registratie: November 2000
  • Nu online
Bij je nou een tweaker of niet :? Ga gewoon in regedit naar die key, backup de waarde (via export of plak die waarde in notepad ofzo), verander hem zoals het artikel aangeeft en kijk of het werkt. Zo niet, dan zet je gewoon weer de oude waarde terug (of verwijder je de hele tekenreekswaarde als die van te voren nog niet bestond).

Er kan gewoon niets misgaan hiermee. En het lijkt me heel onwaarschijnlijk dat ze deze functionaliteit er in Vista hebben uitgehaald.

• Sypheron
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13:16
Trouwens een tipje mocht je snel/ooit een nieuw keyboard aan willen schaffen: de Logitech G11 en G15 hebben een knop waarmee je hem simpel en snel uit- en aan kunt zetten! Erg handig, want ik heb hem in sommige gevallen zelf wel nodig (Denk aan bijv Flip3D :))

• Akuma2000
Sypheron schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 11:52:
Trouwens een tipje mocht je snel/ooit een nieuw keyboard aan willen schaffen: de Logitech G11 en G15 hebben een knop waarmee je hem simpel en snel uit- en aan kunt zetten! Erg handig, want ik heb hem in sommige gevallen zelf wel nodig (Denk aan bijv Flip3D :))
Ja dat weet ik :D

Ik wilde het bijna kopen. Maar mijn "toetsenbord-lade" van mijn bureau is te smal voor de G15 :(
Want er moet ook nog een Corepad Magma ernaast.

Dus toen heb ik maar een Revoltec Light toetsenbord gehaald met "laptop vormgeving".
(zit wel een numerieke toetsenbord bij).

@ Hero Of Time,
Ik ga het wel uitproberen na het weekend.

• Cassettebandje
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13:46

Cassettebandje

SA-C90 TDK

Hardware methode: Broodmes onder je windowstoets en hem erafslopen.
Pagina: 1