HiFi Audio Jukebox PC

Pagina: 1
Acties:

• koekeeghan
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20-08-2024
Ik wil een PC voor het afspelen van ongecomprimeerde CD's. De PC is er enkel voor het opslaan en managen van de bestanden. De set speelt op mijn stereo HarmanKardon versterker met KEF Q7 speakers. Ik overweeg de Silverstone LC16M case vanwege het display en de volumeknop (audio voornaamste gebruik). Als geluidskaart wil ik een M-Audio Audiophile 2496. Omdat ik em voor audio wil gebruiken kan ik met een oude trage processor af. Ik wil alleen wel een zo stil mogelijke koeler en dus een die weinig hitte genereert. Ik zit er niet meer in en weet niet welk type gunstig is. Verder heb ik de Antec Phantom 500W voeding op het oog. Die zou erg still moeten zijn, maar is wel aan de dure kant.
De geluidskaart doet het audioprocessen. Ik wil CD's lossless rippen en met een Raid configuratie veilig opslaan zodat het 'nooit' verloren gaat. Daarnaast wil ik de Philips RC9800i afstandsbediening gebruiken zodat ik vanaf de bank op het display van de A.B. muziek kan selecteren en de TV of monitor niet aan hoeft. Goeie setup?

ZIjn er andere goedkopere stille voedingen dan die Antec? Welke processor past hierbij (een die niet te warm loopt)? Goedkopere vergelijkbare case (met display en liefst volumeknop)?

[ Voor 33% gewijzigd door koekeeghan op 11-10-2007 00:10 ]

A mind once stretched by a new idea never regains its original dimensions.