[XP] DirectX 9.0a update niet

Pagina: 1
Acties:
  • 1.360 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hey allemaal,

ik zit met het volgende probleem. De laatste tijd heb ik met nieuwe demo's en spellen die ik wil proberen dat ik een error krijg dat ik een bepaald bestand mis. Dit verschilt per game, en ik heb hier al last mee gehad met GRAW, Settlers 6, Rainbow Six: Las Vegas en verscheidene demo's. Als voorbeeld zal ik de Settlers error hier posten:

"Deze toepassing kan niet worden gestart omdat d3dx9_34.dll niet kan woren gevonden. Het opnieuw installeren van deze toepassing kan dit probleem oplossen."

Ik zag dus al aan het bestandsnaam dat dit met directX te maken had. Ik heb dat gecontroleerd via dxdiag en zag dat daar nog DirectX 9.0a staat. Ik heb verscheidene keren geprobeerd deze te updaten via de Microsoft site, maar als deze klaar is staat er nog wel steeds DirectX 9.0a ipv 9.0c. Ik heb de windows update gedaan maar die vind dus echt totaal niks, heb de update ook op de microsoft site gechecked, etc. etc.

Als ik trouwens kijk bij de DirectX bestanden zie ik vooral 2004 en een enkele 2003 datum staan, maar ook een groepje vanuit 2006.

Iemand die me hierbij kan helpen?

Met vriendelijke groet,

Peter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwastie
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13:58

Kwastie

Awesomeness

had ik ook 'ooit' last van, ben er nooit achtergekomen wat nou het probleem was, maar wel easy te fixen: gebruik gewoon de 'offline' installer downloaden .. die update zonder internet dit is de nieuweste(dacht ik), Februari 2007

link: klik hier maar

"Deze toepassing kan niet worden gestart omdat d3dx9_34.dll niet kan woren gevonden. Het opnieuw installeren van deze toepassing kan dit probleem oplossen."

dit wordt veroorzaakt omdat directX niet (goed) is geïnstaleerd

edit: had toch wel goede link :|

[ Voor 65% gewijzigd door Kwastie op 10-10-2007 22:59 ]

When I get sad i stop being sad and be awesome instead

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hem gedownload, in een custom map gegooid en toen de setup gestart. Nadat deze klaar was het spel weer proberen op te starten, zelfde probleem, en dxdiag zegt nog steeds DirectX 9.0a.
Heb ik iets over he hoofd gezien? Moet ik verder nog iets handmatig doen met al de zip bestanden die bij de setup zaten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zojuist ook http://www.microsoft.com/...4ef59da050&displaylang=en gebruikt, maar wanneer hij wil downloaden tijdens het installeren, krijg ik de error "Setup kan het bestand niet downloaden. Probeer het later opnieuw of controleer de netwerkverbinding" :O Gaat lekker zo dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vandaag een uninstaller gebruikt voor DirectX 9 die hem via de windows XP cd terug heeft gezet naar DirectX 8.1. Hierna heb ik hem via de microsoft site geupdate, ik kijk bij dxdiag en wat zie ik, nog steeds DirectX 8.1 :X Nu zit ik dus nog een versie lager en hij update maar niet! Ik weer bij de bestanden gekeken, staan nu redelijk wat 2006 filetjes in en zelfs een enkele 2007 file. Iemand een idee hoe ik dit kan fixen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet niet of dit er mee te maken heeft, maar ik heb even doorgebladerd bij dxdiag en alle DirectPlay8 Namen van het bestand dpnet.dll hebben bij het register "fout" staan. Kan dit er wat mee te maken hebben?
Pagina: 1