Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[autocad] website ontwerpen

Pagina: 1
Acties:
  • 228 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Seesar
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-11 00:28

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

Topicstarter
Ik wil graag een website ontwerpen in autocad (jaja, ik weet dat er beter programma's zijn maar ik vraag om de opties in autocad 8) ; de mogelijkheden (qua rondingen, bematingen en 3d) van cad zijn groter dan de ontwerpmogelijkheden van dreamweaver 8 )

Ik wil een website ontwerpen voor een 800x600 reso waarbij ik letters, achtergrondskleuren etc allemaal in cad wil bewerken.

Echter werk ik zelf met een reso van 1680x1050 en zullen mijn 1 pixel dikke strakke lijnen in het ontwerp uiteindelijk tot een vage jpg lijn op de website geconverteerd worden door export naar jpg of what ever.

Ik zoek dus een mogelijkheid om in autocad in pixels te tekenen zodat deze vervolgens als vector in pixels opgeslagen wordt: het plaatje wordt dus altijd 800x600 pixels groot (uiteraard kan die 600 meer of minder worden m.b.v. scollbars)

Als ik als paper size een pixelmaat instel krijg ik alsnog een probleem met het uitkiezen van mijn plotter: deze begint te mekkeren dat ik er geen heb, en al zou ik er 1 hebben: ik wil een digitaal bestand die ik vervolgens in Dreamweaver kan laden.

Kort maar krachtig: stel ik wil op een website van 800x600 een 1 pixel dikke verticale lijn op mijn website hebben: hoe krijg ik dit voor elkaar met autocad.

Het spreekt voorzich dat printscreens, exporten naar jpg geen zin hebben omdat de verhoudingen compleet uitelkaar getrokken worden en mijn 1 pixel dikke lijn uitgerekt/ingekrimpt wordt.

Mijn software:

Dreamweaver 8
Autocad 2008

PS mocht er echt een programma zijn die evenveel kan als autocad EN een makkelijke functie om het om te bouwen naar een website houd ik me aanbevolen.
PS2 twijfelde tussen grafisch en webdesign, maar sinds het doel webdesign is maak ik hier meeste kans!

T60P Widescreen

Verwijderd

Het web is gebaseerd op tekst, niet op afbeeldingen. HTML is de "taal" waarin webpagina's worden gebouwd. Autocad kan vast dijken van tekeningen maken, maar voor webpagina's moet je toch echt andere methoden gebruiken.

Wil je toch een statische afbeelding als webpagina houden, sla deze dan op als BNP, PNG of JPG, naar gelang de wensen en (on)mogelijkheden. Verwacht er niets van, want het levert nooit een werkbare website op, laat staan een website die geïndexeerd wordt door Google (want: geen tekst).

Wat je kunt doen, is kijken naar Flash. Daarin werk je met vectoren. Je kunt er afbeeldingen in gebruiken, zelfs video als in YouTube. Maar ook Flash is minder toegankelijk dan HTML en zoekmachines kunnen er in de meeste gevallen weinig mee.

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
1) Kijk eens naar Illustrator (of een van de vele andere (al dan niet gratis) vector-based programma's), als je toch met vectoren wilt werken. Overigens zou ik toch snel neigen naar pixel-based zoals Photoshop, Paint.Net en dat soort programmatuur; want vector-based -> pixels wil door 'afrondingen' wel eens minder mooi worden (vectoren werken meestal niet met 'hele pixels').
2) JPG is lossy compressie en (afhankelijk van de hoeveelheid compressie) zal nooit strak worden met dunne strakke lijnen; gebruik daar GIF (max. 256kleuren) of PNG voor; die zijn beide (binnen de limieten) losless en blijven dus strak.
3) Afbeeldingen zijn niet te indexeren door google of andere zoekmachines; je idee is dan ook te bestempelen als 'bad' :P

Moet wel bekennen dat ik in al die jaren nog nooit iemand ben tegen gekomen die een site maakte in Autocad. Enerzijds: petje af :P Anderzijds: :X

[ Voor 43% gewijzigd door RobIII op 10-10-2007 23:16 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• Kwastie
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 26-11 22:05

Kwastie

Awesomeness

Autocad: NO WAY!

Gebruik Photoshop(betaald) of The_Gimp(gratis) om websites te maken.. Autocad gaat echt niet werken..

note: dreamweaver is niet echt 'ontwerp' programma als het gaat om hoekjes/lijntjes e.d dat klopt..

[ Voor 29% gewijzigd door Kwastie op 10-10-2007 23:18 ]

When I get sad i stop being sad and be awesome instead

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:59

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Afgezien van wat er allemaal al genoemd wordt snap ik de ballen niet van je opmerking over die problemen met lijnen van 1 pixel dik :?

Een lijn van 1 pixel dik is 1 pixel dik, niet meer en niet minder. Pas als je een plaatje van 1680x1050 met daarin lijnen van 1 pixel gaat resizen gaat het mis. En iets in de ene resolutie tekenen en dan resizen naar het gewenste formaat is sowieso nogal onzin natuurlijk. Teken het dan gewoon meteen in het gewenste formaat en tada, opgelost :?

Geen idee hoe autocad werkt, maar als je daarin een plaatje tekent van 800x600 pixels en je slaat dat op als jpg of whatever, dan gaan lijnen van 1 pixel echt niet ineens wazig worden ofzo (tenzij je hele ranzige jpg compressie ratio instelt).

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Orion84 schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 23:27:
Geen idee hoe autocad werkt, maar als je daarin een plaatje tekent van 800x600 pixels en je slaat dat op als jpg of whatever, dan gaan lijnen van 1 pixel echt niet ineens wazig worden ofzo (tenzij je hele ranzige jpg compressie ratio instelt).
Ook met hele lage compressieratio's ben je nooit zeker van de 'kleurvastheid'. En als je met exacte kleurwaardes werkt (of het moet ergens aansluiten) dan ga je het geheid zien.

Verder wel met je eensch ;)

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Over mij

• constructor
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 27-11 16:16
Acad is gemaakt om een tekening te maken (2d of 3d so you want).
Maar volgens mijn mening/bronnen is het nog steeds onmogelijk om met een profesioneel teken programma een html/java/etc code based web site te fabrieken (ik werk al vanaf r12 met acad).

Waarschijnlijk bedoel je dat je je tekeningen als web-based image in kan voegen.
Dit is (geloof ik) al mogelijk vanaf acad 2004.

De overige lay-out zul je toch echt moeten maken in een (html/java/ajax) editor.

Mocht je echt een pagina ontwerp bedoelen in acad, tell me, dan leer ik nog eens bij. ;)

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
constructor schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 23:37:
De overige lay-out zul je toch echt moeten maken in een (html/java/ajax) editor.
Sure, als je toch je design in ACad maakt, waarom dan je layout niet in AJAX? :D Nu gebruik je een aantal compléééét verschillende technieken wel héééél vrij door elkaar hoor ;)

[ Voor 11% gewijzigd door RobIII op 10-10-2007 23:55 ]

Over mij

• kapa
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 28-11 12:10
als je toch ECHT je website wil gaan bouwen in autocad vanwege de afmetingen en rondingen etc., dan kan ik je wel aanraden om na je design/draft het in te gaan laden in illustrator. verder deel ik de mening van de meerderheid. autocad is gewoon niet gemaakt om websites in te maken.

klikkerdeklik :+

• Seesar

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

Topicstarter
hmm, ja ik ben meer het type "de klok horen luiden" op dit gebied, maar de reden dat ik graag autocad wil gebruiken is omdat dat het enige programma is waar ik zinnig kan tekenen in de stijl die ik graag zou terugzien. (ik wil geen fadende plaatjes in photoshop maken).

dat mijn website niet geindexed kan worden is niet erg, maar ik had meer in gedachte om in autocad "de achtergrond" te maken met lijnen die mijn website verdelen. Het idee mag abstract klinken maar heb het al helemaal in mijn hoofd. Ik kan wel een schets maken van wat ik bedoel en dan uploaden. (zal overmorgen worden denk ik).

Ik begrijp dat het dus eigenlijk onmogelijk tot moeilijk gaat worden. Autocad kan mij bochten, symbolen etc laten maken die ik niet weet te maken met html editors. Die komen simpelweg tekort om met verschillende parameters parabolen etc te kunnen tekenen.

In principe is dus het doel om de achtergrond te maken in cad (met lijnen, vlakken etc) waar ik later in dreamweaver buttons, tekst etc in plak. Eigenlijk wil ik dus hetzelfde als dat een ontwerper doet in photoshop of illustrator maar dan in autocad.

Ik hoop dat ik het een beetje duidelijk heb gemaakt. Als het niet gaat, gaat hte niet, maar ik had gehoopt een soort functie of opzet te vindne in cad die mijn 800x600 units (pixels/mm whatever) oppakt en vertaalt naar html waarbij dus gegarandeerd 1 pixel 1 pixel is.

T60P Widescreen

• constructor
@RobIII
Vat het op als opbouwende kritiek, ik weet hoe ik moet tekenen (in acad en inventor) maar weinig tot niet hoe ik een site in elkaar moet plakken (vandaar dat ik maar werktuigbouwkundige ben geworden ipv web-designer, ieder z'n vak)

Zou dus zomaar kunnen dat bepaalde technieken met elkaar goed te combineren zijn (scripts etc.) tegenwoordig.
Maar voor zover ik weet is het niet mogelijk om een web-page te ontwikkelen in acad.

Wat seesar volgens mij bedoelt is om een soort van lay out te creeeren in acad, deze in te voegen als jpg/what ever (watermerk) en hierop zijn indeling te baseren.

[ Voor 15% gewijzigd door constructor op 11-10-2007 00:12 . Reden: typo ]

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 04-11 11:05

disjfa

be

constructor schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 00:09:
Zou dus zomaar kunnen dat bepaalde technieken met elkaar goed te combineren zijn (scripts etc.) tegenwoordig.
Maar voor zover ik weet is het niet mogelijk om een web-page te ontwikkelen in acad.
Code != Technieken ;)

Verder als je acad items wilt gebruiken in een website dan kan je die neem ik aan gemakkelijk exporteren als gif of png om gemakkelijk te kunnen gebruiken in een ontwerpprogramma als photoshop of illustrator.

Met achtergrond als acad gebruiker moet ik trouwens wel zeggen dat je wel gebruik kan maken, aangezien je daar wel goed in bent, en andere programma`s wat minder. Ik zou niet zien waarom jij minder toffe dingen kan maken in acad dus ik zou zeggen dat als je wat lijntjes wilt trekken daarin zou ik dat gewoon doen. Maar hou wel html in je achterhoofd. En het is een vreemde manier van ontwikkelen ;) Maar het zou wel kunnen helpen imho :)

Wel een ding van je reso. Design een pagina gewoon voor een resolutie. Mensen met een veel groter scherm willen niet ineens een onleesbare pagina omdat jij gekke dingen probeert :)

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Seesar schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 00:08:
Ik begrijp dat het dus eigenlijk onmogelijk tot moeilijk gaat worden. Autocad kan mij bochten, symbolen etc laten maken die ik niet weet te maken met html editors. Die komen simpelweg tekort om met verschillende parameters parabolen etc te kunnen tekenen.
Nogal wiedes. Een HTML editor is precies wat het zegt: een HTML editor. Daarmee maak je een webpagina; niet een design. Je kunt met (bijvoorbeeld) Illustrator of een willekeurig ander vector-based programma (naast ACad dus :P ) net zo goed 'bochten' e.d. maken.
In principe is dus het doel om de achtergrond te maken in cad (met lijnen, vlakken etc) waar ik later in dreamweaver buttons, tekst etc in plak. Eigenlijk wil ik dus hetzelfde als dat een ontwerper doet in photoshop of illustrator maar dan in autocad.
To be honest; het is vast prima mogelijk in autocad. Het is gewoon not-the-tool voor de job. Maar je kunt waarschijnlijk prima een boom omzagen met een ijzerzaagje. Uiteindelijk kom je er ook wel. Het is alleen lastiger en je maakt het jezelf onnodig moeilijk denk ik dan. Anderzijds; als je blindelings met ACad kunt werken en anders een andere tool nog helemaal moet gaan leren dan is er (in principe) weinig mis om een 'design' in ACad te maken.
Ik hoop dat ik het een beetje duidelijk heb gemaakt. Als het niet gaat, gaat hte niet, maar ik had gehoopt een soort functie of opzet te vindne in cad die mijn 800x600 units (pixels/mm whatever) oppakt en vertaalt naar html waarbij dus gegarandeerd 1 pixel 1 pixel is.
Je wil niet 'vertalen naar HTML'. Je wilt exporteren naar GIF/PNG. Dat is compleet andere koek.

Over mij

• constructor
@disfja
Je voegt de tekening dus gewoon in als jpg/ png/ what ever als "background".
Hetzelfde kun je doen in acad, een jpg invoegen en dan "overtrekken" in acad, maar voor het echte web-design zul je denk ik toch echt moeten uitwijken naar andere programma's.

Acad is goed in wat het beloofd, voornamelijk tekenen in 2d.
Alle andere mogelijkheden zijn (nog) bijzaak (helaas).

• disjfa

disjfa

be

RobIII schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 00:19:
[...]
To be honest; het is vast prima mogelijk in autocad. Het is gewoon not-the-tool voor de job. Maar je kunt waarschijnlijk prima een boom omzagen met een ijzerzaagje.
Als jij een boom kan omzagen met een ijserzaagje binnen 10 minuten. En kan protsen met een houtzaag voor 4 uur, dan verkies ik een ijserzaag :)

Acad is zeker niet het programma om te gebruiken voor de serieuze developer, maar als je er toffe dingen mee kan zou ik het zeker niet links laten liggen :) Vroeger toen ik PS nog niet onder de knie had kon ik ook 20 keer toffere dingen met acad. Dus mischien foutief gebruiken voor een doeleinde waarvoor die niet gebrouwd is is niet zo`n half slecht plan. Als jij magie kan maken met paint, en geen knop weet in photoshop, dan zou ik ook een goede opzet laten maken ;)

Als je een tekening hebt gemaakt komt er andere koek bij kijken. En dat heet html. Of je een leip design hebt gemaakt in ps of een non web programma als acad, dan moet je nog steeds html maken. En daar ging het hier niet over :P Dat moet je eerst leren.

[ Voor 12% gewijzigd door disjfa op 11-10-2007 00:26 ]

disjfa.nl

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
disjfa schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 00:25:
[...]

Als jij een boom kan omzagen met een ijserzaagje binnen 10 minuten. En kan protsen met een houtzaag voor 4 uur, dan verkies ik een ijserzaag :)
Dat was ook de strekking van de rest van mijn post.
Als de leercurve te hoog zou zijn, of de kosten, of...whatever: dan carry on! Maak het gerust in ACad. Ik zeg alleen dat je 't niet vaak tegenkomt.

Over mij

• constructor
Heren (dames),
laten we het gewoon gezellig houden, de ts wil een design maken hetzij in acad of iets anders/ what ever.

Hij/zij vraagt gewoon wat de mogelijkheden zijn, dus ff terug naar de werkelijkheid.
Acad is voornamelijk bedoelt om 2d te tekenen (tegenwoordig steeds meer 3d) maar mbt html/what ever zijn er legio progs die vele malen beter zijn om een web-page te ontwerpen.

Denk dat de discussie hiermee wel voor een deel afgesloten is. ;)

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
constructor schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 00:34:
Heren (dames),
laten we het gewoon gezellig houden, de ts wil een design maken hetzij in acad of iets anders/ what ever.
:? Waar loopt het dan uit de hand volgens jou?
Hij/zij vraagt gewoon wat de mogelijkheden zijn, dus ff terug naar de werkelijkheid.
Daar wijzen we 'm juist op. Dat 't (vast) prima kan en dat 'ie vooral door moet gaan (/barry stevens mode). We zeggen enkel dat 't "vreemd" is om in ACad te designen voor het web. Niets meer, niets minder.
Acad is voornamelijk bedoelt om 2d te tekenen (tegenwoordig steeds meer 3d) maar mbt html/what ever zijn er legio progs die vele malen beter zijn om een web-page te ontwerpen.
Ook daar zijn we denk ik al redelijk unaniem uit hoor? Notepad / ultrapad / homesite / dreamweaver / whatever. Er zijn legio mogelijkheden. Maar waar zie je ons dan zeggen dat het niet zo is? Als het maar HTML uitpoept. Dat java en ajax er bij gesleurd worden terwijl ze er niets mee te maken hebben heb je aan jezelf te danken hoor ;)
Denk dat de discussie hiermee wel voor een deel afgesloten is. ;)
Laat dat maar aan de TS over ;)

[ Voor 8% gewijzigd door RobIII op 11-10-2007 00:40 ]

Over mij

• HyperTrophy
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Seesar schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 22:44:
Ik wil graag een website ontwerpen in autocad (jaja, ik weet dat er beter programma's zijn maar ik vraag om de opties in autocad 8) ; de mogelijkheden (qua rondingen, bematingen en 3d) van cad zijn groter dan de ontwerpmogelijkheden van dreamweaver 8 )

Ik wil een website ontwerpen voor een 800x600 reso waarbij ik letters, achtergrondskleuren etc allemaal in cad wil bewerken.

Echter werk ik zelf met een reso van 1680x1050 en zullen mijn 1 pixel dikke strakke lijnen in het ontwerp uiteindelijk tot een vage jpg lijn op de website geconverteerd worden door export naar jpg of what ever.

Ik zoek dus een mogelijkheid om in autocad in pixels te tekenen zodat deze vervolgens als vector in pixels opgeslagen wordt: het plaatje wordt dus altijd 800x600 pixels groot (uiteraard kan die 600 meer of minder worden m.b.v. scollbars)

Als ik als paper size een pixelmaat instel krijg ik alsnog een probleem met het uitkiezen van mijn plotter: deze begint te mekkeren dat ik er geen heb, en al zou ik er 1 hebben: ik wil een digitaal bestand die ik vervolgens in Dreamweaver kan laden.

Kort maar krachtig: stel ik wil op een website van 800x600 een 1 pixel dikke verticale lijn op mijn website hebben: hoe krijg ik dit voor elkaar met autocad.

Het spreekt voorzich dat printscreens, exporten naar jpg geen zin hebben omdat de verhoudingen compleet uitelkaar getrokken worden en mijn 1 pixel dikke lijn uitgerekt/ingekrimpt wordt.

Mijn software:

Dreamweaver 8
Autocad 2008

PS mocht er echt een programma zijn die evenveel kan als autocad EN een makkelijke functie om het om te bouwen naar een website houd ik me aanbevolen.
PS2 twijfelde tussen grafisch en webdesign, maar sinds het doel webdesign is maak ik hier meeste kans!
Volgens mij kan je rusteloos je object, opmaak tekenen in Autocad, en later voor webdesign exporteren als EPS. dit kan je weer in Photoshop of Illustrator inladen als vectorbestand. Ik denk dat je hiermee veel meer kan. in Illustrator kan je aangeven hoe DIK je je lijnen wilt hebben, 1 pixel bijv.

Ik hoop je hiermee toch nog wat op weg te kunnen helpen.

• constructor
@ RobIII
I rest my case, you're the admin.
Just tried to settle things instead of flaming each other (correct me if i'm wrong).
Verdere reactie hierop is niet nodig; ik heb wat posts getrashed en we hebben er zand over gedaan (disjfa, constructor en ik).
En ik ben de man ja! :( :+

[ Voor 39% gewijzigd door RobIII op 11-10-2007 01:06 ]

• Seesar

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

Topicstarter
ik denk dat ik mijn probleem nu wel beter kan verwoorden:

ik begrijp nu (beter) het verschil tussen html, php en wat ik wil. In mijn ogen (en als ik het goed begrijp) staat de webcode los van mijn ontwerp. D.w.z wat ik zou willen is het volgende:

stel ik wil een blueprint maken van dit topic: ik ga alle lijnen natekenen die hier te vinden zijn, maar niet inkleuren. M.a.w. ik ga lijntjes trekken en zodoende lijkt het alsof ik tweakers "na getekend" heb zonder in te kleuren. Een voorbeeld:

als je kijkt naar dit topic dan ga zou ik (ik ga het niet doen, das niet het doel maar wel om het probleem te verduidelijken) de buttons "new topic" en "post reply" alleen de grijze vlakken omlijnen en niet inkleuren: een soort blueprint maken dus.

Die lijnen waarmee ik omtrek wil ik een vaste pixel dikte geven (misschien is 1 pixel te dun): dus wie de website ook bezoekt: de omkadering/blueprint is altijd 1 pixel dik. M.a.w. dit kan ik 100% niet oplossen met een printscreen of een export naar jpg omdat een groter scherm in feite inzoomt en dus de lijnen niet 1 pixel maar bijvoorbeeld 2.3 pixels dik maakt waardoor de lijnen niet mooi haarscherp worden. HTML zal dus op een bepaalde manier moeten begrijpen dat die lijnen altijd 1 pixel dik zijn of altijd zorgen dat het plaatje (de achtergrond dus) op 800 pixels breed afbeeld.

De reden dat ik autocad aankaart is inderdaad mijn ruime kennis met het programma i.t.t. de erg minimale kennis van andere designpogramma's. (in photopshop kan ik wel een lijn trekken, maar preciese curces instellen kan ik gewoon niet).

bdw ik voel me niet aangevallen, alle suggesties zijn welkom om mijn ontwerp techniek/ideeen te kunnen gebruiken!
Volgens mij kan je rusteloos je object, opmaak tekenen in Autocad, en later voor webdesign exporteren als EPS. dit kan je weer in Photoshop of Illustrator inladen als vectorbestand. Ik denk dat je hiermee veel meer kan. in Illustrator kan je aangeven hoe DIK je je lijnen wilt hebben, 1 pixel bijv.

Ik hoop je hiermee toch nog wat op weg te kunnen helpen.
naar zoiets zocht ik dus! lekker kliederen in cad en omzetten naar voor dreamweaver begrijpelijke taal (of iets wat ik kan inladen wat netjes als niet plaatje omgezet wordt)

Echter ben i khet exporteren als EPS niet tegengekomen (EPS is extensie van illustrator?), ik ga even verder op zoek met deze tip!

[ Voor 16% gewijzigd door Seesar op 11-10-2007 00:50 ]

T60P Widescreen

• disjfa

disjfa

be

Seesar schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 00:47:
Die lijnen waarmee ik omtrek wil ik een vaste pixel dikte geven (misschien is 1 pixel te dun): dus wie de website ook bezoekt: de omkadering/blueprint is altijd 1 pixel dik.
Jij bent op zoek naar hoe je een website altijd hetzelfde kan weergeven, niet aan de hand van de resolutie. Een tip, doe het niet. Als mensen een resolutie boven de 1600 breed willen hebben gaan ze geen sites meer full screen kijken. Dan kijken ze gewoon in een venster. Dus ga geen design meer bedenken die fluid is ;) Maar maak gewoon wat je wilt. Dan werkt het zoals je wilt.

disjfa.nl

• HyperTrophy
  • Niet online
Seesar schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 00:47:
ik denk dat ik mijn probleem nu wel beter kan verwoorden:
[...]
Eps kan je openen met Illustrator. (ik geloof dat je dat hebben moet, ff googelen of proberen dus)
maar je kan vanuit Autocad naar verschillende (bruikbare) bestanden exporteren. beetje trial & error dus.

[ Voor 71% gewijzigd door een moderator op 11-10-2007 01:02 . Reden: Quote ingekort. Als ik toch aan 't modden ben :P ]

• HyperTrophy
  • Niet online
disjfa schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 00:54:
[...]

Jij bent op zoek naar hoe je een website altijd hetzelfde kan weergeven, niet aan de hand van de resolutie. Een tip, doe het niet. Als mensen een resolutie boven de 1600 breed willen hebben gaan ze geen sites meer full screen kijken. Dan kijken ze gewoon in een venster. Dus ga geen design meer bedenken die fluid is ;) Maar maak gewoon wat je wilt. Dan werkt het zoals je wilt.
Ik denk dat de TS nog wat zoekende is naar de welbekende klepel. maar als we maar naar de juiste hoek toe duwen komt het wel in orde. :)

[ Voor 15% gewijzigd door een moderator op 11-10-2007 01:01 . Reden: Quote van een getrashte post verwijderd ;) ]

• happyguppy
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 26-11 20:34
lol :X veel mensen die met deze resoluties werken kijken nog steeds gewoon fullscreen hoor.
Niets oogt beter dan een website zonder al die fratsen van je bureaublad eromheen.

Persoonlijk vindt ik fluid designs nog altijd het prettigst.

[ Voor 183% gewijzigd door happyguppy op 11-10-2007 01:18 . Reden: Loze reply verwijderd ]

• kapa
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 28-11 12:10
HyperTrophy schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 00:59:
[...]

Eps kan je openen met Illustrator. (ik geloof dat je dat hebben moet, ff googelen of proberen dus)
maar je kan vanuit Autocad naar verschillende (bruikbare) bestanden exporteren. beetje trial & error dus.
je kunt vanaf illustrator 10 (denk ik) gewoon een autocad2000 bestand volledig met lagen en capriolen OPENEN. dan is op zijn minst je lagenstructuur nog volledig intact ipv een EPS die volledig 'plat' is geexporteerd.

let wel...TOT aan autocad 2000 DWG files!

oh en je kunt verder in illustrator gewoon laag voor laag (als je gestructureerd tekent in Acad, maar dat neem ik aan) al je lijndiktes, styles en kleuren aanpassen van je autocad-'draft'. alle lijnen zijn uiteraard gewoon vectoren, dus geen pixels...en als je ook nog eens met gesloten poly-lines tekent in Acad, dan kun je zelfs je vlakken makkelijk een kleur geven. anders moet je alsnog in illustrator je 'vlakken' dichtmaken door de aparte lijnen te joinen tot een vlak. dit is echter erg tijdrovend dus je kunt dat beter in autocad direct 'goed' tekenen.
vanuit illustrator kun je dan je gewenste bestanden exporteren die geschikt zijn voor het web. maar daar eindigt dan ook mijn kennis aangezien ik maar 2x een (schrale) website heb gebouwd. en daar kwam geen autocad bij kijken, dus _/-\o_ voor het idee ;)

[ Voor 41% gewijzigd door kapa op 11-10-2007 01:34 ]

klikkerdeklik :+

Verwijderd

kapa schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 01:18:
[...]

je kunt vanaf illustrator 10 denk ik gewoon een autocad2000 bestand volledig met lagen en capriolen OPENEN. dan is op zijn minst je lagenstructuur nog volledig intact ipv een EPS die volledig 'plat' is geexporteerd.

let wel...TOT aan autocad 2000 files!
Je kan natuurlijk wel de bestanden makkelijk omzetten ;) .

Ten eerste vind ik het een zeer origineel idee, teken al jaren in autocad :9 ! Mijn complimenten hiervoor! Vind het zelf ook heerlijk tekenen, zowel 2D als 3D, lekker snel!
Ik denk dat een opzet daarom wel te doen zal zijn, als je de lijnen maar lekker dik maakt.
Anders zien ze er zo wazig uit op een jpg plaatje :9 .

• Seesar

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

Topicstarter
wauw, ik dnek dat het met deze tips wel gaat lukken. Wat ik ga doen is gewoon beginnen in CAD (zoveel werk is het niet) en dan kijken of ik indd via illustrator iets voor elkaar krijg. Goed om te weten dat illustrator tot/m 2000 cad files ondersteunt met lagen, dat kan indd erg handig zijn....

Als e.e.a. gelukt is zal ik zeker posten/updaten. Als je nog tips hebt, ik houd deze draad uiteraard in de gaten!

Top tips, ik denk dat ik er wel uit ga komen, komend weekend even puzzelen.

T60P Widescreen

Pagina: 1