Toon posts:

Probleem Samsung DVD brander

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Ik heb hier een PC met een Samsung SH-S162A DVD brander (anderhalf jaar oud). Nu heb ik de laatste maanden geen DVD's/CD's met deze PC meer gebrand gehad, voordien wel. Nu wilde ik vandaag een DVD gaan kopieren (eigen filmmateriaal ;) ). Echter, ongeacht wat ik in mijn brander stop, Nero blijft zeuren dat er niets inzit. Heb zowel met DVD+R van Platinum als met DVD-R van Memorex geprobeerd.

Dus verder gaan proberen met andere CD's en DVD's

Alle DVD : lampje flikkert drietal keer en dan een biep, computer herkent niets
Alle CD's : lampje blijft flikkeren, computer herkent echter niets
Ook originele (geperste) schijven werken niet meer. Over enkele dagen heb ik de bronschijf die ik wou kopieren nog eringestoken en toen werkte die nog.

Verder heb ik de nieuwste firmware al op de brander geflasht, maar geen verbetering.

Nu is mijn vraag : waaraan kan dit liggen?
Is mijn DVD brander kapot of zou het aan iets anders liggen?

Dank bij voorbaat

Verwijderd

Ik denk dat je writer kapot is :P
Even wat zinnigs:
Probeer een lens cleaner, of als je weet hoe het moet: wattenstaafje+alcohol en dan de lens schoonmaken.
Toch lijkt het er helaas op dat hij is overleden...

• Barre_Code
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16-02 12:45
IDE stekker eruit halen. Pc opstarten. Even lekker op Tweakers kijken. PC afsluiten. IDE erin. PC opstarten. Opnieuw proberen.

Grappig genoeg werkt dit vaak bij dit soort problemen. Mocht het niet helpen je lens schoonmaken. Mocht dat ook niet helpen mag hij het raam uit.

Verwijderd

Topicstarter
Dat van die IDE kabel ga ik eens proberen :-)

Verder : mijn broer heeft een DVD speler in zijn PC (ook een Samsung). Deze heeft dezelfde kuren.
In elk geval, als ik een nieuwe koop, zal het geen Samsung meer zijn (wss een NEC)
(over andere producten van Samsung echter geen problemen : hebben hier een harddisk en een printer die al een heel tijdje prima hun werk doen :) )

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-02 08:55
Opstarten met ubuntu live cd, dan weet je zeker dat het niet aan de software ligt.

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02 15:41

Sebazzz

3dp

jan99999 schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 18:02:
Opstarten met ubuntu live cd, dan weet je zeker dat het niet aan de software ligt.
Yup inderdaad. In Ubuntu zit tegenwoordig ook brandsoftware ingebakken.
En anders installeer in op de Live CD (eigenlijk in je RAM) k3b.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Pagina: 1