Beste mensen,
Ik heb hier een PC met een Samsung SH-S162A DVD brander (anderhalf jaar oud). Nu heb ik de laatste maanden geen DVD's/CD's met deze PC meer gebrand gehad, voordien wel. Nu wilde ik vandaag een DVD gaan kopieren (eigen filmmateriaal
). Echter, ongeacht wat ik in mijn brander stop, Nero blijft zeuren dat er niets inzit. Heb zowel met DVD+R van Platinum als met DVD-R van Memorex geprobeerd.
Dus verder gaan proberen met andere CD's en DVD's
Alle DVD : lampje flikkert drietal keer en dan een biep, computer herkent niets
Alle CD's : lampje blijft flikkeren, computer herkent echter niets
Ook originele (geperste) schijven werken niet meer. Over enkele dagen heb ik de bronschijf die ik wou kopieren nog eringestoken en toen werkte die nog.
Verder heb ik de nieuwste firmware al op de brander geflasht, maar geen verbetering.
Nu is mijn vraag : waaraan kan dit liggen?
Is mijn DVD brander kapot of zou het aan iets anders liggen?
Dank bij voorbaat
Ik heb hier een PC met een Samsung SH-S162A DVD brander (anderhalf jaar oud). Nu heb ik de laatste maanden geen DVD's/CD's met deze PC meer gebrand gehad, voordien wel. Nu wilde ik vandaag een DVD gaan kopieren (eigen filmmateriaal
Dus verder gaan proberen met andere CD's en DVD's
Alle DVD : lampje flikkert drietal keer en dan een biep, computer herkent niets
Alle CD's : lampje blijft flikkeren, computer herkent echter niets
Ook originele (geperste) schijven werken niet meer. Over enkele dagen heb ik de bronschijf die ik wou kopieren nog eringestoken en toen werkte die nog.
Verder heb ik de nieuwste firmware al op de brander geflasht, maar geen verbetering.
Nu is mijn vraag : waaraan kan dit liggen?
Is mijn DVD brander kapot of zou het aan iets anders liggen?
Dank bij voorbaat