Toon posts:

Ik was tervreden over mijn a7V...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Tot voor kort liep mijn A7V heel behoorlijk met mijn TB1000@1180. Stabiel op 1,80V. De laatste tijd loopt 3dmark 2000 vast, net als sommige games. Heb alles al geprobeerd wat in de forums wordt voorgesteld, maar niets helpt. Hoe is dit nu mogelijk? 3dmark demo vertoont kleine schokjes en loopt aan het eind vast. Heb een viper 770, heeft het altijd perfect gedaan.
Heb infinion 256 MB geheugen, nu op cas 3 lopen, maakt ook niks uit. Via 425 4 in 1 en nvidia 647 detonator. bios 1005D.
Heeft iemand een idee of ervaring met dit probleem?

• catfish
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-08 14:20
misschien een beetje off topic
maar als 3D mark schokt en dan start je het spel Alien vs Predator, als je dan bv bij de Predator cloaked, zijn de effecten lelijk/slechte zichtbaarheid (moet zo'n beetje wazig worden)
dit is het enigste spel waar ik dit bij heb,
en dit probleem ontstaat bij sommige detonater versies (waarom weet ik niet) dus ik denk dat je een slechte driver hebt :(
dit is in 3D mark ook goed te zien bij de bewegende ringen (high polygon test)

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:04

Exirion

Gadgetfetisjist

Ik durf te wedden dat het door het overclocken komt. Uit ervaring weet ik dat overgeclockte CPU's na verloop van tijd vreemde kuren KUNNEN gaan vertonen.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Mocht je je Vipergeheugen opgefokt hebben, dan ligt daar waarschijnlijk het probleem.

Verwijderd

ja... exirion heeft gelijk... want ik heb na een tijdje computeren met mijn overgeklokte tb900, krijg ik kuren na een aantal maanden...

raar.... :?

• EaS
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-08 08:24

EaS

Misschien een windows install erop staan van een paar honderd jaar oud ?

Door een overvol register en zwaar gefragmenteerde schijven wil de boel ook nog wel eens wat 'minder' draaien.

Of anders je voltage nog wat omhoog knallen, misschien hebben ze wel wat meer honger gekregen ;)

Verwijderd

Topicstarter
Zou kunnen, heb em enkele maanden draaien en nu gaat ie vreemd doen. Draai win me en mijn register is niet sterk vervuild ofzo. Schoon de boel af en toe op met norton utility's.
Ik denk toch dat het iets met mijn videokaart te maken heeft. Mijn systeem is verder goed stabiel. Met stability test draait ie uren zonder problemen. Quake3 doet ie ook goed. Alles op cas 2. Heb net bij Hastec nog een reg.file gedownload speciaal voor viper770 op een via 133 chip, maakt ook niks uit. Klok en multiplier terugzetten helpt ook niet, dus...gewoon alles wat niet werkt eraf gooien???

• benchMarc
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 17:56
BoZ: Vertel eens wat over je A7V. welke Rev. versie is het? Je kunt die aflezen bij je 1na laatste PCI slot, daar staat ergens Rev 1.01 of 1.02 enz.

Ik heb namenlijk ook geen A7V die ongeveer na 30 min vastloopt met alle 3Dapplicaties zoals games en benchmarks.

Probeer eens voor de test om je FSB op 95 te gooien. Je mag best op 1180 blijven draaien. Maar je moet hem wel op 95FSB draaien. Dus dat word 12,5 * 95.
voor de zekerheid kun je misschien beter 12 * 95 pakken. Dus ff je multiplier op 12 gooien en je FSB op 95. Multiplier code voor de A7V voor 12 MP is: ON OFF ON ON

Let me know, ik zit met hetzelfde probleem.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb rev 1.02. Ben blij een lotgenoot gevonden te hebben. Misschien zijn er nog meer met dit probleem. Ga vanavond de boel weer open schroeven om wat te proberen. Ben me suf aan het denken wat ik heb veranderd waardoor het niet ok meer is. Heb 3dmark2000 niet steeds geprobeerd dus weet ook niet precies wanneer het niet meer goed liep. Misschien mijn ouwe 128 mb 100 mhz erin stoppen, kan zijn dat het door mijn nieuwe infinion 256 mb is gekomen. Zal gewoon een aantal zaken nog eens moeten uittesten. Misschien mijn agp terug naar 1X, maar het heeft goed gewerkt op 4X, dus dat lijkt me ook niet de oorzaak.

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 30-08 15:56

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Ik heb het omgekeerde meegemaakt...
1) A7V(rev 1.02)-systeem was niet stabiel te krijgen... bleek achteraf een instabiel bord.
2) Andere A7V erin (rev 1.02). Nog niet stabiel, maar duidelijk verbetering....
Na een PAAR WEKEN kloten, heb ik m'n systeem op MIRACULEUZE wijze stabiel gekregen.... Ik heb m'n Infineon CAS3 dus op CAS2 draaien... M'n Tbird 750@900
Verder standaard instellingen in het bios (op de ATA100 na... die heb ik uitgeschakeld bij gebrek aan ATA100-devices... khad geen zin om tijdens de boot steeds te moeten wachten)
Ik draai nu al een half jaar met dit systeem... zo'n 4 maanden super stabiel... alleen de eerste 2 maanden gezeik gehad....

Verwijderd

Topicstarter
Draai alles met infinion cas 3@2, geen probleem..behalve 3dmark crashes op cas 2 en 3 evenals stcc2, een racespel.

• Wreckerrm
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-07 21:44

Wreckerrm

Rock Me Amadeus

Ik had ook zoiets. Toen heb ik mij VIO op 3.3V gezet i.p.v. de standaard 3.56 die asus standaard insteld. Vervolgens was mijn systeem wel stabiel op 100 MHz geheugen, maar op 133 MHz niet. Omdat ik toch echt pc133 gekocht had, heb ik het toen maar ff geruild. Problemen waren toen over. Later crashte mijn doos zomaar weer. Na een ander mobo (rev 1.04) bleek het de voeding te zijn. Deze was te instabiel. Nu heb ik een Antec pp30x van Ned-Cool (Snelle service trouwens). Mijn systeem lijkt nu weer volledig stabiel. Ik stel de multiplier nu in via de bios en dat gaat prima. 3DMark2000 loopt zonder te schokken of vast te lopen. Multiplier staat op 10, fsb op 102 = 1020MHz
Ik moet UT nog weer installeren. Deze gaf nog wel eens problemen bij mij. Ik heb alleen steeds geen tijd i.v.m. een vaarbewijs dat ik halen moet, een vriendin die aandacht verdient, een motor die ik heb gekocht, koor repetieties. Aaaaagh, ik wordt gek. Ik heb toch niet voor niets zoveel geld uitgegeven en moeite gedaan om het niet te gebruiken? Ik zal eens wat meer prioriteiten moeten stellen. AMD Rulez (Linux trouwens ook)

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de info Wreckerrm en anderen. Ben inmiddels een stuk verder gekomen. Draai nu op 100*11,5 ipv 107*11 op 1,8V. bios 1002 van de A7V133. Op dit moment echt stabiel. Nergens crashes ook niet bij 3Dmark2000. Ik denk dat 1150 voor mijn proc gewoon de grens is. Overigens is de temp van de proc via een externe tempmeter die ik aangesloten heb op mijn mobo 41 C terwijl mobo zegt 51 C.
Voor alle twijfelaars: dit systeem is stabiel te krijgen, mits er geen brakke onderdelen tussen zitten. Ik ben trouwens lid van www.popkoor.nl
Pagina: 1