Toon posts:

Draadloos HDMI

Pagina: 1
Acties:
  • 865 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil een draadloze HDMI (of DVI+geluid) verbinding naar een 2e monitor.
Wie weet een bestaande oplossing :? ?
De afstand is circa 7 meter van de PC

Kom ik Netgear EVA8000 Full HD Player tegen op internet.
Is dit dan geen oplossing? :)

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 17-10-2007 19:28 ]

• Spixo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 07:37
Wat is de afstand tussen de pc en de 2e monitor?

Verwijderd

Topicstarter
Ricardo87 schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 22:07:
Wat is de afstand tussen de pc en de 2e monitor?
ca. 7 meter vanaf de PC

• Spixo
Wat is de reden dat een kabel niet mogelijk is dan? Afstanden van 7 meter zijn namelijk prima met HDMI af te leggen.

Verwijderd

Topicstarter
Ricardo87 schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 22:10:
Wat is de reden dat een kabel niet mogelijk is dan? Afstanden van 7 meter zijn namelijk prima met HDMI af te leggen.
Zou door de vloer moeten , waar vloerverwarming in zit. dus kans op lekkage....

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:40

voodooless

Sound is no voodoo!

Wireless HDMI bestaat wel, maar omdat het technisch nogal complex in elkaar zit zijn er maar heel weinig producten te vinden. De specificatie zegt verder ook nog eens dat beelden compressed overgestuurd worden, je moet dan dus rekening houden met verlies.

Ander problem is de beschikbaarheid van dergelijke systemen, en niet onbelangrijk, de prijs ervan ;)

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• Spixo
Verwijderd schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 22:14:
[...]

Zou door de vloer moeten , waar vloerverwarming in zit. dus kans op lekkage....
Toevallig geen plinten waar het doorheen kan? Desnoods een sleuf van 7 meter frezen ff afplamuren?

Kabel trekken door bestaande kabelgoten in de muur?

Verwijderd

Topicstarter
Ricardo87 schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 22:32:
[...]

Toevallig geen plinten waar het doorheen kan? Desnoods een sleuf van 7 meter frezen ff afplamuren?

Kabel trekken door bestaande kabelgoten in de muur?
Helaas, is geen optie moet langs schuifpuien.

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-11-2025

Ray

ik weet niet waar je naar beneden kan maar meestal ligt VV minimaal 20 cm uit de kanten. Dus als je strak langs een muur naar beneden kan boren is de kans erg klein dat je wat raakt...maarja je weet het nooit zeker :)

Je kan natuurijk wel voorzichtig de vloer in laagje voor laagje om te zien of er een leiding ligt. dan doorboren en netjes weer afplamuren. wel meer werk maar een veilige oplossing

Verwijderd

Topicstarter
Ray schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 22:53:
ik weet niet waar je naar beneden kan maar meestal ligt VV minimaal 20 cm uit de kanten. Dus als je strak langs een muur naar beneden kan boren is de kans erg klein dat je wat raakt...maarja je weet het nooit zeker :)

Je kan natuurijk wel voorzichtig de vloer in laagje voor laagje om te zien of er een leiding ligt. dan doorboren en netjes weer afplamuren. wel meer werk maar een veilige oplossing
Das natuurlijk een hele klus. Die ik liever niet doe 8) Maar wat is dan het maximum bereik van de HDMI-kabel?

• Spixo
Verwijderd schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 23:03:
[...]

Das natuurlijk een hele klus. Die ik liever niet doe 8) Maar wat is dan het maximum bereik van de HDMI-kabel?
Volgens Wikipedia:
The HDMI specification does not define a maximum cable length. As with all cables, signal attenuation becomes too high at a certain length. Instead, HDMI specifies a minimum performance standard. Any cable meeting that specification is compliant. Different construction quality and materials will enable cables of different lengths. In addition, higher performance requirements must be met to support video formats with higher resolutions and/or frame rates than the standard HDTV formats.

The signal attenuation and intersymbol interference caused by the cables can be compensated by using Adaptive Equalization.

HDMI 1.3 defined two categories of cables: Category 1 (standard or HDTV) and Category 2 (high-speed or greater than HDTV) to reduce the confusion about which cables support which video formats. Using 28 AWG, a cable of about 5 metres (~16 ft) can be manufactured easily and inexpensively to Category 1 specifications. Higher-quality construction (24 AWG, tighter construction tolerances, etc.) can reach lengths of 12 to 15 metres (~39 to 49 ft). In addition, active cables (fiber optic or dual Cat-5 cables instead of standard copper) can be used to extend HDMI to 100 metres or more. Some companies also offer amplifiers, equalizers and repeaters that can string several standard (non-active) HDMI cables together.
Met 7 meter zie ik dus niet echt problemen ontstaan.

Hier heb je bijv. al een 25 meter kabel:
http://www.allekabels.nl/na/0/1308/HDMI-naar-HDMI-Kabel.html

[ Voor 3% gewijzigd door Spixo op 10-10-2007 23:13 ]

• kaajee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21-12-2025
Om het draadloze toch nog even 'op te halen'. Er zijn (of komen) zeker oplossingen........
Duur? Ik vind 300 dollar nog wel meevallen en deze unit doet het uncompressed in tegenstelling wat eerder beweerd werd.....dus geen kwaliteits verlies, gewoon 1080p door de ether!!

En hij is ook nog eens van onze eigen Philips: De Philips SWW1800 HDMI
en hier

Hier staat wel interessante info

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:20

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

HDMI in AUDIO?

*brrrrrrrr

SCHOP!

Wise enough to play the fool

Verwijderd

Topicstarter
kaajee schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 23:42:
Om het draadloze toch nog even 'op te halen'. Er zijn (of komen) zeker oplossingen........
Duur? Ik vind 300 dollar nog wel meevallen en deze unit doet het uncompressed in tegenstelling wat eerder beweerd werd.....dus geen kwaliteits verlies, gewoon 1080p door de ether!!

en hier

Ik begrijp dat ik met mijn wens op de tropen vooruit loop.
Gefen en Philips (SW1800) zijn nog niet op de markt. Jammer voor een ieder die draadloos als oplossing wil. Bekabelen blijft voorals nog de enige optie?

Verwijderd

Topicstarter
kaajee schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 23:42:

en hier

zie mijn edit in de opening van dit topic

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-02 20:53

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

Er zijn ook adapters die een 1080P HDMI signaal laten lopen over twee ethernet kabels. Dus mocht je die al hebben liggen dan is dat een mooie oplossing. Zoek google "HDMI ethernet". Ik zou zelf ver van draadloos afblijven als je niet drie keer tijdens een film de boel weer wilt opstarten gezien de reputatie van draadloze verbindingen tegenwoordig.

[ Voor 32% gewijzigd door Dukey op 18-10-2007 09:49 ]

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

Verwijderd

Ik heb Philips Nederland gebeld en gevraagd naar de SWW1800; Men weet niet eens van het bestaan af?!?!

Weet iemand wanneer dit ding op de markt komt?
Pagina: 1