Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[FLASH] laad lijst met filmpjes in, random afspelen

Pagina: 1
Acties:

• robg1984
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21-11 08:23
Ik heb hier een script welke uit een xml-bestand haalt welke filmpjes er in een map staan, en er vervolgens een afspeelt (random). Als deze klaar is met afspelen moet hij het xml-bestand opnieuw inladen en weer 1 afspelen. De reden dat hij deze opnieuw moet inladen is omdat er ondertussen een nieuw filmpje in de map kan staan...onderstaande code werkt 1 keer, hij speelt 1 filmpje af maar als hij klaar is dan stopt het script, hij start niet weer de functie getFiles(). als ik de code binnen deze functie buiten de functie zet, dan werkt hij wel, probleem is dan alleen dat hij nieuwe bestanden niet herkent omdat de XML dan veroudert is!

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
function getFiles(){
    xmlDoc = new XML();
    xmlDoc.ignoreWhite = true;
    xmlDoc.load("list.php");
    fileListArray = new Array();
    xmlDoc.onLoad = verwerkXML;
}
function verwerkXML(ok){
    for (i=0; i<xmlDoc.firstChild.childNodes.length; i++) {
       file = xmlDoc.firstChild.childNodes[i].attributes.name;
       fileListArray[i]=file;
    }
    aantal=fileListArray.length;
    wich=Math.floor(Math.random() * ((aantal-1) - 0)) + 0;
    to_play=fileListArray[wich];
    my_video.play("uploads/"+to_play);

var listenerObject:Object = new Object();
    listenerObject.complete = function(eventObject:Object):Void {
        getFiles();
    };
    my_video.addEventListener("complete", listenerObject);
} 
getFiles();

• NBeat
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19-07 16:38
Het probleem is dat hij je XML niet opnieuw inlaad, de rest doet hij waarschijnlijk prima, ik heb namelijk hetzelfde probleem (wel een beetje andere uitvoering, maar als ik de xml nog een keer wil laden, dan gebeurt er niks..

Blijkbaar heeft flash hier een probleem mee, ik heb al vreselijk veel opgezocht op internet, maar de reden niet kunnen vinden (evenals een werkende versie, die schijnen ook niet te bestaan...)
Uiteindelijk ben ik van het project afgestapt en heb ik de site die ik volledig met flash wilde maken maar in php gescript en dan wat flash-filmpjes erin verwerkt.

XBOX Live Gamertag > NBeat

• robg1984
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21-11 08:23
De oplossing is door de XML aan te roepen met telkens een andere waarde in een parameter die niet gebruikt wordt:

xmlDoc.load("list.php?timer=" + getTimer());

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Het is idd een cashing probleem :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.