Toon posts:

100hrz op TV via PC via VGA

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de Samsung LE32M87, welke 100 hrz aankan. Dit is ook te merken bij analoog TV, dit loopt duidelijk soepeler. Ik kijk echter ook veel video via m'n PC via VGA kabel. Mijn PC herkend de monitor echter alleen als Plug and Play en bij de settings geeft hij alleen 60 hrz aan (tenzij ik de safety eraf zet). In de nvidia settings menu herkend hij hem wel als een Samsung scherm maar wil hij wederom niet hoger dan 60hrz. Ik draai de monitor op de native resolutie van 1366x768. Er zijn op de Samsung site geen drivers te vinden die ik kan vervangen voor de plug and play settings. Ik draai Windows XP SP2.

Iemand enig idee hoe ik hem toch op 100hrz kan laten draaien?

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-02 20:53

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

Nee. 60Hz en 50Hz is het enigste wat de tv ondersteund. De genoemde 100Hz word zelf gegenereerd van een 50 of 60 Hz beeld.

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

Verwijderd

Topicstarter
Maar waarom heb ik dan wel soepeler lopend beeld als ik analoog TV er op kijk maar dit vloeiende beeld niet als ik iets van m'n PC afspeel.

• ari3
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 14 oktober 2007 @ 11:33:
Maar waarom heb ik dan wel soepeler lopend beeld als ik analoog TV er op kijk maar dit vloeiende beeld niet als ik iets van m'n PC afspeel.
Tekort aan processing power. Het upscannen naar 100Hz van een 1366x768 progressief beeld vereist nu eenmaal meer rekenkracht dan het upscannen naar 100Hz van een 576i resolutie van analoge televisie.

De nieuwe Samsung F86-modellen kunnen wel hoge (HD) resolutie upscannen naar 100Hz, dus wellicht inruilen en bijbetalen?

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-02 20:53

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

Verwijderd schreef op zondag 14 oktober 2007 @ 11:33:
Ik zou eens kijken naar de opties van de tv want dat is namelijk iets wat je aan en uit kan zetten per ingang. Tevens kan het zijn dat voor de VGA aansluiting er geen 100hz beschikbaar is. Mocht je HDMI gebruiken dan moet je dus kijken of je daar alles aan kunt zetten, lees je boekje eens goed door om te zien welke ingang welke opties aanbied.
ari3 schreef op zondag 14 oktober 2007 @ 15:31:
[...]
Tekort aan processing power. Het upscannen naar 100Hz van een 1366x768 progressief beeld vereist nu eenmaal meer rekenkracht dan het upscannen naar 100Hz van een 576i resolutie van analoge televisie.
Lijkt me niet de reden want de eindresolutie en verversingsnelheid is hetzelfde en je bronmateriaal maakt niks uit.

[ Voor 26% gewijzigd door Dukey op 15-10-2007 09:45 ]

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)