Ps3 draadloze verbinding via usb transmitter

Pagina: 1
Acties:
  • 756 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik deel mijn internetverbinding via een usb transmitter van Hercules die een draadloos signaal uitzend. Via deze draadloze internetverbinding kan ik internetten op men laptop en psp (zonder enig probleem). Nu heb ik ook een ps3 gekocht, maar het lukt me niet om ook deze draadloos aan te sluiten. De ps3 detecteert de draadloze verbinding (100% signaal) en ook wpa is oké. Ip adres stel ik in op automatisch, de overige instellingen laat ik standaard staan. Als ik de connectie echter test, dan krijg ik de melding dat de ps3 er in faalt het ipadres op te halen. Geen verbinding dus.

Wat nu? Doe ik iets fout? Alvast bedankt voor jullie hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-09-2021

Romke

Dieselhead

Haal de encryptie er voor de lol eens af.

En staat dat ding in Accesspoint mode?
Of in Ad-Hoc mode?

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zonder beveiliging is het dus meteen gelukt. Maar nu zit ik natuurlijk met een onbeveiligd netwerk. Hoe los ik dit dan op dat ik én een beveiligd netwerk heb, én verbinding met men ps3?

De transmitter staat inderdaad in accespoint mode waarlangs het internet vanuit mijn desktop gedeeld wordt naar laptop en dergelijke.

Bedankt voor je hulp. Moest je me nu nog kunnen helpen met de beveiliging, dan ben ik helemaal blij. Ik ga als ik straks wat meer tijd heb zelf nog eens wat proberen en hopen dan dat het allemaal werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azqi
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Azqi

Failure is not an option

Heb hetzelfde probleem. Met beveiliging werkt de verbinding niet.

Zowel wep, wpa als wpa2 geprobeerd. De PS3 ziet hem wel direct.

EDIT:
Heb er inmiddels een Linksys router aangehangen. Met WPA beveiliging en geen probleem meer.

[ Voor 61% gewijzigd door Azqi op 14-10-2007 13:45 ]