Site onbereikbaar via Planet

Pagina: 1
Acties:

• renmoo
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 25-10-2022
Hoi,

Een kennis van mij is helemaal Ducatie-fan. Sinds enige tijd kan ie niet meer op het Ducati-forum. (http://www.dcnforum.com). De pagina wordt niet eens gevonden!! Verder is elke internetpagina wel te bereiken. Hij heeft ook geen IP-ban of gebruikers-ban! Dit is door de moderator van DCN-forum bevestigd. Zijn ISP is Planet. Via een draadloze verbinding maakt ie verbinding 'n Experia-box (Siemens). Elke site is bereikbaar behalve DCNforum.com. Op de Experiabox zijn ook 2 pc's via 'n draad aangesloten. Deze vertonen dezelfde kwaal. Maakt niet uit of je de firewall van XP in- of uitschakeld. Ook het in- of uitschakelen van de virusscanner heeft geen effect. Als ie verbinding maakt via 't onbeveiligde netwerk van zijn buurman komt ie wel op de site.Buurman zit bij Casema. Als enige verschil kan ik ontdekken dat bij de Experia-box je de DNS-servers moet benoemen nl 195.121.1.34 en 195.121.1.66. Als ik dat instel op automatisch wordt er geen enkele pagina geopend.
De helpdesk van Planet kan/wil niet helpen en volgens de moderator van DCN-forum kan 't helemaal niet wat hie gebeurd.!

Misschien ben ik nog iets vergeten maar, heeft iemand enig idee???

Thnx,

René

Verwijderd

Komt vaker voor hoor, probeer eens of je via het IP adres er wel op kunt komen.

Tevens even via de shell een trace uitvoeren:

Dus: Z:\>tracert www.dcnforum.com

Of: Z:\>tracert 83.98.189.194

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 10-10-2007 21:11 ]

• Mr.Qips
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 01-12 21:32
Ik zit ook bij planet, maar kan die site gewoon bereiken. Dat komt hoogstwaarschijnlijk doordat ik een andere DNS gebruik: www.opendns.com (omdat er ooit een storing in de planet DNS zat en deze ook direct een phising filter is).

• Pendulum
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23-11 10:23
Ik heb ook planet, met standaard DNS en werkt hier gewoon, misschien eens tijd om verbinding te herstellen/DNS cache wissen etc?