[Apache / PHP / Flex] Uploaden naar lokale server werkt niet

Pagina: 1
Acties:
  • 200 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsjilp
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Ik probeer met flex een filebrowser voor het beheren van images te maken. Dit werkt allemaal schitterend, alleen het uploaden naar mijn localhost wil niet. Als ik het zwikje op een andere (externe server) zet werkt het echter wel, code is dus klaarblijkelijk goed.

Ik krijg van flex de volgende melding terug
Error #2038: File I/O Error. URL: http://127.0.0.1:5000/dev...ation/services/Upload.php

Als locale server gebruik ik easyphp2.0 op een windows (xp) bak. De paden waarnaartoe hij probeert te uploaden kloppen allemaal. Het verveldende is dat flex meteen een IOErrorEvent geeft, waardoor ik met servicecapture nix kan waarnemen.

Ik vermoed dat het een apache instelling is, maar zou zo niet weten wat het zou kunnen zijn.
Ik heb al via explorer de property 'read-only' uitgezet en alvorens te uploaden via php een chmod 0777 uitgevoerd op de map, maar nog steeds krijg ik deze error.

nu kan ik natuurlijk wel elke keer alles naar een andere server uploaden, maar dat is niet echt prettig developen.

Raar... Is zo gek nog niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• storeman
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12:59
easyphp2 is nog in beta toch? Ik zou eens wampserver proberen, die wordt nog steeds ontwikkeld. http://www.wampserver.com/

Daarnaast zaten er in oudere php5 versies nog heel wat bugs, ik heb ervaren dat het includen via localhost niet werkt, maar via 127.0.0.1 wel, of http reqeusts er naartoe doen via php. Wellicht dat dit een probleem is.

[ Voor 47% gewijzigd door storeman op 10-10-2007 21:10 ]

"Chaos kan niet uit de hand lopen"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsjilp
  • Niet online
easyphp2 is idd nog beta, maar ook onder easyphp1.8 werkt het niet. Het enige verschil tussen 2 en 1.8 is imho de php versie (1.8 = php4, 2.0 = php5) en de mysql versie.kan me overigens bijna niet voorstellen dat het aan easyphp ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• storeman
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12:59
Nee, niet direct aan de easyphp versie, dat is een samenvoeging van mysql, php, phpmyadmin, apache, omhult door een handig monitor progje en een simpele install. Echter kan het wel aan de phpversie liggen. Dus probeer wamp eens, net zo simpel als easyphp, alleen nog wel in ontwikkeling

"Chaos kan niet uit de hand lopen"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsjilp
  • Niet online
ik heb nu usbwebserver draaien (draai namelijk vanaf externe HD, waarbij de driveletter elke x van wijzigt, afhankelijk van de pc waar ik op werk) en daar exact hetzelfde probleem.

Als wamp ook 'dynamische paden' (dwz: elke keer de config opnieuw genereren) dan probeer ik die zo ook nog even. USBwebserver draait als volgt: PHP Version 5.1.6, Apache/2.2.0 (Win32) PHP/5.1.6, mysql 5.0.24a.