Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

zanon dvd speler lcd pinout

Pagina: 1
Acties:
  • 261 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• redpen
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 07-11 13:46
ik heb hier een zanon dvd speler die ik een tijd geleden al helaas heb moeten missen omdat de dvd speler zelf kapot is nu is het scherm ervan nog helemaal goed en nu vraag ik me af kan ik dit scherm ook gebruiken.

het is een zanon dvd speler m-portable56

op de printplaat die aan het scherm vast zit staat :

1425CREV1.1
WSM-03-10-13

en 1 kleine vierkante chip met :

AN12570A
338A201U
JAPAN

de pinout die op de connecter staat :
aan de ene kant :
i+12v
12v
sc
sda
vso
gnd
rsp

en de andere kant :
lsp
gnd
npc
scl
sy
gnd
ignd

heb een mail gestuurd naar zanon en gevraagt of het zowieso al mogelijk is maar ik dacht misschien is die pinout standaard en kun je 9 van de 10 keer gewoon een s-video aansluiting maken.

op google heb verder niets kunnen vinden dan alleen de handleiding van de dvd speler en wat andere lcd schermen waar ze het hadden over de aansluitingen van zoon soort schermen ( gewoon andere dvd spelers )

beter 10 servers in de lucht dan 1 op de grond

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-11 15:07
Als je ff had gezocht hoe S-video in elkaar zit, had je mss geweten dat er een chrominantie (C) en een luminantie (Y)-signaal wordt verzonden. Als ik dan 'sc' en 'sy' zie staan in de pinout...

SDA en SCL is voor I2C communicatie , als je zou vertellen wat er op het schermgedeelte allemaal zit (knopjes, speakers,ledjes,...) kan ik mss uitspraken doen over hoe waarschijnlijk het is dat je I2C nodig hebt om je scherm aan de praat te krijgen (mss nodig om de backlight in te stellen).

rsp en lsp doet me trouwens denken aan rechter en linker speaker, vso en npc zeggen me niets.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

• redpen
er zitten verder geen knoppen of schakelaars op het scherm ( ook geen brightness ofzo ).

klopt hebben speakers op gezeten deze zijn niet meer van belang dus dat zijn dan 4 aansluitingen minder dan hou ik over :

i+12V = 12 volt lijkt me ?
iGND = null
12V = 12 volt
GND = null

SC = s-video ?
SY = s-video ?
SDA = I2C communicatie ?
SCL = I2C communicatie ?

VSO = ??
NPC = is waarschijnlijk voor de keuze van ntsc en pal. ( pal = NPC on en ntsc = NPC off) ( bij een andere lcd gevonden )

I2C communicatie zou hij dan waarschijnlijk niet gebruiken tenzij het ook voor het software matige gebruikt wordt om bijv brightness aan te passen ofzo ? ( opzicht niet een probleem als het scherm standaard instellingen gebruikt dus fabriek defaults ofzo )

[ Voor 59% gewijzigd door redpen op 10-10-2007 23:34 ]

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-11 15:07
Yep, als er geen knopjes ofzo opzitten dan lijkt de enige reden dat die I2C bus er zit om de helderheid enzo in te stellen. Tenzij het natuurlijk iets is dat voorzien is maar niet gebruikt wordt.

Veel kans dat als je er 12V op zet, en S-video, je al beeld zult krijgen, met ofwel 100% ofwel 0% backlight. Indien geen backlight, moet je normaal toch het beeld kunnen herkennen als je met een lamp op het beeld schijnt, ff experimenteren dus.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

• redpen
i+12V = 12 volt lijkt me ?
iGND = null
12V = 12 volt
GND = null

SC = s-video C
SY = s-video Y

maar welke zou dan de gnd zijn van de s-video ?

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-11 21:12

SA007

Moderator Tweaking
Zelfde als de ground van de 12V

• redpen
zal het vanavond eens proberen laat ik het meteen weten :D